MENU

Γ. Βιτζηλαίος (COSMOTE TELEKOM): Κανείς να μη μείνει πίσω στην εποχή του ΑΙ

Ο CIO της εταιρείας παρουσίασε τη νέα εποχή τεχνολογικής εξέλιξης στο 6ο ΟΤ Forum

Τον καθοριστικό ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων ανέδειξε ο Γιάννης Βιτζηλαίος, Chief Information Technology Officer της COSMOTE TELEKOM, μιλώντας στο 6ο ΟΤ Forum.

Όπως επισήμανε, η τεχνολογία δεν είναι απλώς εργαλείο, αλλά ο πυρήνας λειτουργίας και ανάπτυξης των επιχειρήσεων. «Αν και συχνά λέμε ότι η επένδυση στην τεχνολογία είναι ακριβή, το να μην επενδύεις σε αυτή είναι πολύ πιο κοστοβόρο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

COSMOTE TELEKOM: Παράδειγμα ψηφιακής μετάβασης

Ο κ. Βιτζηλαίος χαρακτήρισε τον ψηφιακό μετασχηματισμό ως ένα διαρκές ταξίδι, αναφέροντας την πορεία της COSMOTE TELEKOM, η οποία ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια, μέσα στην οικονομική κρίση, και εξελίχθηκε σε κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας στην Ελλάδα.

Η εταιρεία έχει ήδη καλύψει 1,9 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις με υποδομές οπτικής ίνας (FTTH), στοχεύοντας τα 2,1 εκατ. έως το τέλος του 2025. Παράλληλα, μέσω του έργου Ultra-Fast Broadband (UFBB), αναμένεται να επεκτείνει το δίκτυό της σε 3,5 εκατ. γραμμές, δηλαδή πάνω από το 70% της χώρας έως το 2030, φέρνοντας ταχύτητες έως 1 Gbps ακόμη και σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές.

Επιπλέον, η COSMOTE TELEKOM συμμετέχει ενεργά στην ψηφιακοποίηση του Δημοσίου, με εμβληματικά έργα όπως ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας, ενισχύοντας τον ρόλο της ως στρατηγικού συνεργάτη του κράτους και των επιχειρήσεων στη νέα ψηφιακή εποχή.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο επίκεντρο της στρατηγικής

Στο συνέδριο, ο κ. Βιτζηλαίος τόνισε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη εξελίσσεται με κβαντικούς ρυθμούς: «Μέσα σε έναν χρόνο περάσαμε από τα LLMs (Large Language Models) στους AI agents, και σήμερα μιλάμε για AI browsers. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα έρθει το επόμενο τρίμηνο».

Για την COSMOTE TELEKOM, η ΑΙ δεν είναι κάτι νέο, αλλά βασικό εργαλείο στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας και της χώρας. Με στόχο να καθιερωθεί ως ο κορυφαίος ψηφιακός πάροχος στην Ευρώπη, η εταιρεία έχει αναπτύξει οργανωμένες πρωτοβουλίες ΑΙ, μεταξύ των οποίων:

  • Εξειδικευμένη ομάδα AI που ιεραρχεί τα use cases και διασφαλίζει υπεύθυνη και ασφαλή χρήση.
  • AI Academy, εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων όλων των εργαζομένων.
  • Εφαρμογές GenerativeAI στην εξυπηρέτηση πελατών, όπου το 25% των επαφών πραγματοποιείται ήδη μέσω ΑΙ.
  • Εργαλεία predictive maintenance που προβλέπουν και επιλύουν σε πραγματικό χρόνο βλάβες δικτύου.

Magenta AI: Η δύναμη του ΑΙ στα χέρια των χρηστών

Ο CIO αναφέρθηκε και στο Magenta AI, τη νέα πλατφόρμα Τεχνητής Νοημοσύνης της COSMOTE TELEKOM, που προσφέρει εύκολη, ασφαλή και δωρεάν πρόσβαση σε μια σειρά εργαλείων ΑΙ, ανάμεσά τους και το Perplexity, μία από τις κορυφαίες μηχανές απαντήσεων παγκοσμίως.

Στον τομέα ICT, η εταιρεία επεκτείνει σταδιακά το χαρτοφυλάκιό της με έργα όπως τα mAIgov και mAIGreece, αξιοποιώντας ΑΙ για δημόσιες και επιχειρησιακές εφαρμογές.

«Κανείς να μη μείνει πίσω στην εποχή του ΑΙ»

Κλείνοντας, ο κ. Βιτζηλαίος τόνισε πως στόχος της COSMOTE TELEKOM είναι να δημοκρατικοποιήσει την πρόσβαση στο ΑΙ, δίνοντας τη δυνατότητα σε πολίτες και επιχειρήσεις να το αξιοποιήσουν με ασφάλεια και ουσιαστικό όφελος.
Όπως είπε χαρακτηριστικά:

«Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε ουσιαστικά ώστε να μη μείνει κανένας πίσω στην εποχή του ΑΙ».

Περισσότερες ειδήσεις

Μαραθώνιος Αθήνας 2025: Ρεκόρ συμμετοχών και ψηφιακή εμπειρία από την COSMOTE TELEKOM

Κ. Νεμπής: Μετατρέπουμε τον ΟΤΕ σε μια AI native εταιρεία

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο εργασίας μέχρι το 2040 προβλέπει νέα μελέτη της IWG – Πώς επιδρά η τεχνητή νοημοσύνη


Σχετικά Άρθρα