MENU

Η Amazon εξοπλίζει τα AI μοντέλα της με άρθρα των New York Times – Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον των ειδήσεων

Η συμφωνία-σταθμός ανοίγει τον δρόμο για real-time περιλήψεις, συνταγές και headlines μέσω φωνητικών βοηθών

Η New York Times ανακοίνωσε την Πέμπτη (29/5) μια πολυετή συμφωνία με την Amazon, η οποία επιτρέπει στο τεχνολογικό γίγαντα να ενσωματώσει περιεχόμενο της εφημερίδας στις πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης της.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συμφωνία φέρνει το δημοσιογραφικό περιεχόμενο των New York Times σε διάφορες εμπειρίες των πελατών της Amazon, συμπεριλαμβανομένων και υπηρεσιών όπως η Alexa, αλλά και την εκπαίδευση των ιδιόκτητων foundation models της εταιρείας.

Η συμφωνία καλύπτει επίσης περιεχόμενο από τις συμπληρωματικές πλατφόρμες του ομίλου, όπως το NYT Cooking και το αθλητικό μέσο The Athletic.

«Η συμφωνία περιλαμβάνει την εμφάνιση σε πραγματικό χρόνο περιλήψεων και αποσπασμάτων άρθρων των Times σε προϊόντα και υπηρεσίες της Amazon, όπως η Alexa, καθώς και τη χρήση τους για την εκπαίδευση των foundation models της εταιρείας», ανέφερε η ανακοίνωση της NYT.

Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν έχουν αποκαλυφθεί.

Από αγωγές σε συμμαχίες: η στρατηγική στροφή των media προς τις Big Tech

Αξιοσημείωτο είναι πως αυτή η συμφωνία έρχεται λίγους μήνες μετά την αγωγή που κατέθεσε η New York Times κατά των Microsoft και OpenAI το 2023 για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, κατηγορώντας τις εταιρείες ότι χρησιμοποίησαν παράνομα περιεχόμενό της για την εκπαίδευση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων.

Οι δύο τεχνολογικές εταιρείες προσπάθησαν να απορρίψουν την υπόθεση, αλλά το αίτημά τους απορρίφθηκε από το δικαστήριο. Αντίστοιχες αγωγές έχουν καταθέσει και άλλα μέσα ενημέρωσης, όπως το New York Daily News και το Center for Investigative Reporting.

Ωστόσο, μια αυξανόμενη μερίδα εκδοτών φαίνεται να στρέφεται προς εμπορικές συμφωνίες αντί για νομική αντιπαράθεση, αναζητώντας λύσεις win-win στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Τύπου.

Η στρατηγική Amazon στην Τεχνητή Νοημοσύνη και ο ρόλος της Alexa+

Η συμφωνία εντάσσεται στο πλαίσιο των εντατικών προσπαθειών της Amazon να εμπλουτίσει τα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης της και να ανταγωνιστεί παίκτες όπως η OpenAI, η Google και η Microsoft.

Τον Φεβρουάριο, η Amazon παρουσίασε το Alexa+, μια νέα γενιά του γνωστού φωνητικού βοηθού της, ενισχυμένη με δυνατότητες γενετικής τεχνητής νοημοσύνης.

Στην AI στρατηγική της περιλαμβάνονται επίσης:

  • Τα δικά της foundation models με την ονομασία Nova,
  • τα εξειδικευμένα chips Trainium για deep learning,
  • ένα AI chatbot για αγορές, και
  • η πλατφόρμα Amazon Bedrock για εύκολη πρόσβαση σε third-party AI μοντέλα.

Με τη νέα συμφωνία, η Amazon ενισχύει σημαντικά το οικοσύστημα περιεχομένου της, προσθέτοντας ποιοτική και έγκριτη δημοσιογραφία στις εφαρμογές της, ενώ ταυτόχρονα κερδίζει πολύτιμα δεδομένα για την εκπαίδευση των AI μοντέλων της.

Σχετικά Άρθρα