MENU

«More is more»: Ο μαξιμαλισμός κάνει comeback και αναστατώνει την αγορά ακινήτων

Πότε η ιδιαίτερη τάση ενισχύει την αξία μιας κατοικίας και πότε γίνεται εμπόδιο στην πώληση

Μαξιμαλισμός: η πάλαι ποτέ «ένοχη απόλαυση» των αισθητικών υπερβολών, ξαναμπαίνει στο προσκήνιο με φόρα. Από τηλεοπτικές εκπομπές διακόσμησης όπως το “Anything But Gray” μέχρι εντυπωσιακά celebrity σπίτια όπως της Zooey Deschanel και του Jonathan Scott, το ύφος «όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα» κάνει σαφή επανεμφάνιση.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα μαξιμαλιστικά interiors βρέθηκαν φέτος ανάμεσα στα 30 ταχύτερα ανερχόμενα features σε αγγελίες κατοικιών του Realtor.com®.

Το σπίτι της Zooey Deschanel (Πηγή: Bhg.com)

Η interior designer Sara Simon το περιγράφει όχι απλώς ως αισθητική, αλλά ως «δήλωση αυτοέκφρασης»: συνδυασμοί έντονων χρωμάτων, μοτίβα πάνω σε μοτίβα, υφές που μπλέκουν μεταξύ τους… μια «επιμελημένη σύγκρουση» προσωπικών αγαπημένων αντικειμένων. Το καλό μαξιμαλιστικό σπίτι, «έχει ιστορίες να πει».

Δεν συμφωνούν όμως όλοι. Η designer Jennifer Jones το βρίσκει «υπερβολικό, θορυβώδες και κουραστικό». Τα μαξιμαλιστικά δωμάτια «είναι πολύ κουραστικά στο βλέμμα» και σπάνια λειτουργούν καλά σε χώρους καθημερινής χρήσης.

Κι εδώ γεννιέται το ερώτημα:
Είναι ο μαξιμαλισμός ένα trend που ανεβάζει την αξία ενός σπιτιού ή μήπως μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο αν τελικά θέλεις να πουλήσεις το ακίνητό σου;

Τι είναι ο μαξιμαλισμός;

Το ύφος στηρίζεται στην ένταση: statement wallpapers, πλούσια χαλιά, ξεχωριστά αντικείμενα, χρώμα και υφή παντού. Η αισθητική μπορεί να είναι ζεστή, cozy και vintage, με παλιές πολυθρόνες και φλοράλ παντού, ή να φέρει στοιχεία μπαρόκ πολυτέλειας, με περίτεχνα κηροπήγια και πολύχρωμα έργα τέχνης.

Το βασικό αξίωμα είναι: more is more (όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα).

Όπως το θέτει η Sarah Caswell: «Ο μαξιμαλισμός είναι η υπεραφθονία της προσωπικότητας του ιδιοκτήτη».

Γιατί ξαναγίνεται τάση;

Η interior designer Marianne Jones το αποδίδει στην περίοδο της πανδημίας:

«Μετά την πολύμηνη απομόνωση που ζήσαμε, οι άνθρωποι πλέον λαχταρούν ζεστασιά, αφή, βάθος. Θέλουν σπίτια που δείχνουν “ζωντανά”, όχι ψυχρά και παγωμένα».

Όταν τα σπίτια έγιναν γραφεία, σχολεία και χώροι κοινωνικοποίησης, το μινιμαλιστικό “καθαρό” περιβάλλον άρχισε να κουράζει. Οι άνθρωποι ένιωσαν έντονη ανάγκη για ερεθίσματα, εικόνες, χρώμα, κάτι που να τους αγγίζει και να το νιώθουν ευχάριστο και οικείο.

Παράλληλα, η επιστροφή του μαξιμαλισμού δεν είναι απλώς αναβίωση μιας παλιακής αισθητικής. Για πρώτη φορά, λένε οι ειδικοί, είναι συνειδητά επιμελημένος: συλλογές αντικειμένων, πληθώρα υλικών και υφών που αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητα που φέρει ο καθένας και η οποία εμπλουτίζεται από τις πολύχρωμες εμπειρίες της ζωής του.

Πώς μπορεί να εφαρμοστεί σωστά;

Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν: ο μαξιμαλισμός δεν συνεπάγεται μια ακατάσχετη συλλογή από άσχετα αντικείμενα, μπλεγμένα όλα μαζί χωρίς νόημα. Δίνουν τις παρακάτω συμβουλές:

• 1–2 βασικά χρώματα/υφές ως σταθερά στοιχεία
Κρατούν τον χώρο δεμένο και αποτρέπουν το χάος.

• Ισορροπία ανάμεσα σε έντονα και ουδέτερα στοιχεία
Πέτρα, λινό, καμβάς λειτουργούν ως «ξεκούραση» στο βλέμμα.

• Λίγος “λευκός/καθαρός χώρος” είναι απαραίτητος
Δεν γεμίζουμε κάθε επιφάνεια. Το μάτι χρειάζεται ανάσα.

• Χιούμορ, παιχνίδι και μίξη
Όπως λέει η Simon: «Σταματήστε να τα συνδυάζετε όλα – ο κανόνας είναι ότι δεν υπάρχουν κανόνες».

Βοηθά τελικά να πουλήσεις το σπίτι σου;

Οι γνώμες διίστανται.

Το Realtor.com καταγράφει μια εκρηκτική αύξηση 54,8% στις αγγελίες του 2025 που αναφέρουν «maximalist». Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι λειτουγεί για όλους.

Τα υπέρ του μαξιμαλισμού στην αγορά

• Μπορεί να δημιουργήσει μια άμεση, σχεδόν ενστικτώδη σύνδεση με τον αγοραστή.
• Κάνει ένα σπίτι να ξεχωρίζει μέσα σε έναν ωκεανό από όμοιες αγγελίες.
• Αναδεικνύεται πολύ καλύτερα σε σύγχρονες κατοικίες με open plan και γενναιόδωρο φυσικό φως.

Και τα κατά, που δεν πρέπει να αγνοούνται

• Πολλοί αγοραστές δυσκολεύονται να «δουν» τον χώρο πίσω από τη φλύαρη διακόσμηση.
• Σε παλαιότερα σπίτια με μικρά δωμάτια, το αποτέλεσμα μπορεί να καταλήξει πνιγηρό.
• Η ένταση του στιλ δεν ταιριάζει στα γούστα όλων — ούτε κατά διάνοια.

Ο real-estate expert Eric Field το περιγράφει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο:
«Υπάρχουν άνθρωποι που μπαίνουν και λένε: Αυτό το σπίτι είναι ζωντανό! Κι αυτή η αντίδραση, όσο υποκειμενική κι αν είναι, μπορεί να το κάνει ιδιαίτερα ελκυστικό στον αγοραστή.»

Η Caswell το βάζει στη σωστή διάσταση, χωρίς υπερβολές: ο μαξιμαλισμός μπορεί να βοηθήσει… ή και όχι. Όλα εξαρτώνται από το ποιος περνάει την πόρτα.

Περισσότερες ειδήσεις

Τα πέντε αντικείμενα που δεν έχουν θέση στο σπίτι σας το φετινό φθινόπωρο

Αυτές είναι οι Top 3 τάσεις στα χρώματα τοίχου για το 2026 και είναι βγαλμένες από τα παραλιακά θέρετρα των 80’s

Πρώτο σπίτι στα… 40 – Η κρίση ιδιοκατοίκησης «πνίγει» τους Αμερικανούς Millennials


Σχετικά Άρθρα