Ένας νέος ΕΝΦΙΑ υπέρ των Δήμων φαίνεται ότι θα είναι η ενοποίηση του ΤΑΠ και του δημοτικού φόρου Ηλεκτροδοτουμένων Χώρων στο νέο “Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης” (ΤΤΑ) που προβλέπει το σχέδιο του νέου “Κώδικα Αυτοδιοίκησης”, όπως τονίζει η ΠΟΜΙΔΑ με ανακοίνωσή της.
Στο εν λόγω σχέδιο, το οποίο έχει καταρτίσει το υπουργείο Εσωτερικών και έχει αποστείλει στην ΚΕΔΕ προβλέπεται μεταξύ άλλων:
Κύριος στόχος είναι η σημαντική αύξηση των εσόδων των Ο.Τ.Α. από το νέο “Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης” (ΤΤΑ), με συντελεστή μεσοσταθμικά τριπλάσιο του ΤΑΠ, στο οποίο θα συγχωνευτεί ο δημοτικός Φόρος Ηλεκτροδοτουμένων Χώρων (ΦΗΧ).
Συγκεκριμένα με τα άρθρα 32-36 ( “Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης” (Τ.Τ.Α.) το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) (0,25 – 0,35 / οοο) που βαρύνει τους ιδιοκτήτες και ο δημοτικός Φόρος Ηλεκτροδοτουμένων Χώρων που βαρύνει τους χρήστες των ακινήτων, το ύψος του οποίου καθορίζεται από κάθε Δήμο ξεχωριστά ανά τ.μ. εμβαδού των ακινήτων, από την 1.1.2027 θα αντικατασταθούν από το Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης (ΤΤΑ) (0,8 – 1,00/οοο) το οποίο θα επιβάλλεται και θα εισπράττεται ουσιαστικά με τη διαδικασία του ΤΑΠ και θα βαρύνει εξ ολοκλήρου τους ιδιοκτήτες των ακινήτων.
Επειδή στην ανάλυση των λογαριασμών ενέργειας ο Φ.Η.Χ. είναι μεσοσταθμικά λιγότερος από το 50% του ΤΑΠ του ίδιου ακινήτου για το ίδιο διάστημα, είναι προφανές ότι ο στόχος και το τελικό αποτέλεσμα από την επιβολή του ΤΤΑ φαίνεται ότι είναι περίπου ο διπλασιασμός έως και τριπλασιασμός της συνολικής επιβάρυνσης και η επίρριψή της συνολικά στους ιδιοκτήτες των ακινήτων.
Με το άρθρο 29 επέρχονται σημαντικές αλλαγές στο δημοτικό Τέλος Καθαριότητας και Φωτισμού (Τ.Κ.Φ.).
Με το άρθρο 162 η παραγραφή των οικονομικών απαιτήσεων των δήμων επεκτείνεται σε διάστημα 5 + 5 = 10 ετών, ενώ καθιερώνεται το ουσιαστικά “απαράγραπτο” των απαιτήσεών τους (…από τη γένεση της υποχρέωσής τους…!!!) εναντίον όσων ιδιοκτητών ακινήτων για οποιοδήποτε λόγο (άγνοια, ασθένεια, απουσία στο εξωτερικό κλπ.) δεν υπέβαλαν δήλωση, ή ο Δήμος θεωρεί ότι τα δηλωθέντα στοιχεία ήταν ελλιπή!!!
Με το άρθρο 199 παρ. 3 καθιερώνονται πολυετείς αναγκαστικές δεσμεύσεις (12 + 12 = 24 έτη) των ιδιωτικών ακινήτων που μισθώνουν οι Δήμοι, οι οποίες με την παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου μπορούν να παραταθούν περαιτέρω έως και για διπλάσιο χρόνο από τον αρχικά προβλεπόμενο (δηλαδή έως και 36 ή 48 έτη;) !!!
Με το ίδιο άρθρο 199 παρ. 5. αν ο Δήμος παραμένει στο μισθωμένο ακίνητο μετά τη λήξη της μίσθωσης παρά τη θέληση του ιδιοκτήτη, αυτό θεωρείται ως σιωπηρά παράταση της μίσθωσης η οποία θα συνεχίζεται αναγκαστικά και με το ίδιο μίσθωμα!!!
Με το άρθρο 248 καθιερώνεται η δυνατότητα τριετούς αναγκαστικής παράτασης των μισθώσεων ιδιωτικών ακινήτων που έχουν ήδη λήξει ή πρόκειται να λήξουν εντός έτους από τη δημοσίευση του Κώδικα, χωρίς καμιά αύξηση του μισθώματος!!!
Με το άρθρο 289 ορίζεται ότι οι απαλλοτριώσεις ιδιωτικών ακινήτων από τους Δήμους και οι κάθε είδους επεμβάσεις σε αυτά θα γίνονται με συνοπτικές διαδικασίες και ακόμη και με απλές δημοσιεύσεις σε μια εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού όπου βρίσκεται το απαλλοτριούμενο ακίνητο. Οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες έχουν δικαίωμα άσκησης προσφυγής εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης!!!
Περισσότερες ειδήσεις
Παράταση ενός έτους στο πλαφόν 3% για τα επαγγελματικά ενοίκια – Τι ανακοίνωσε ο Θεοδωρικάκος
Στεγαστική κρίση στην Ελλάδα: Πώς η Ευρώπη βρίσκει λύσεις κι εμείς… μετράμε αδιέξοδα
Προωθούνται νέοι, πρόσθετοι περιορισμοί στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Αθήνα