Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το πρώτο μεγάλο έργο αναβάθμισης του Μετρό της Αθήνας από την έναρξη λειτουργίας του, με την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων για την αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων σιδηροτροχιών στο βασικό δίκτυο των Γραμμών 2 και 3 (ΣΕΠΟΛΙΑ – ΔΑΦΝΗ και ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ – ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ).
Πρόκειται για ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 7,3 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που έχει ως στόχο την προληπτική συντήρηση και τη διατήρηση των υψηλών προδιαγραφών ασφάλειας του δικτύου. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα και προβλέπεται να ολοκληρωθούν έως τα τέλη του 2026, εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος.
Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 7 Αυγούστου, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Στέλιου Σακαρέτσιου.
Το έργο αφορά:
Το έργο εκτελείται από την Κοινοπραξία “Λεονάρδος Ρήγας Τεχνική Α.Ε.” και “Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ”, η οποία ανέλαβε την κύρια εργολαβία ύψους 4,84 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη η παραλαβή σιδηροτροχιών από την εταιρεία Άρτεμη Α.Ε., με προϋπολογισμό 2,44 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
«Μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, προχωράμε για πρώτη φορά στην προληπτική αντικατάσταση των σιδηροτροχιών στο βασικό δίκτυο των γραμμών 2 και 3. Δεν περιμένουμε τη φθορά για να αντιδράσουμε. Δρούμε εγκαίρως, όπως οφείλει κάθε σύγχρονο κράτος», δήλωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ., Αθανάσιος Κοτταράς, υπογράμμισε ότι το έργο είναι τεχνικά απαιτητικό και υλοποιείται με ίδιους πόρους της εταιρείας. «Είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου παρεμβάσεων στις τρεις γραμμές του Μετρό, που περιλαμβάνει την αναβάθμιση τροχαίου υλικού, επιδομής, συστημάτων και την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού», σημείωσε.
Η Κοινοπραξία ανέφερε ότι πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο συντήρησης με αντικατάσταση σιδηροτροχιών από το 2000, οπότε τέθηκαν σε λειτουργία οι συγκεκριμένες γραμμές. Τόνισε πως θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε να παραδοθεί το έργο εντός του συμβατικού χρόνου και με βάση τις τεχνικές απαιτήσεις της μελέτης της ΣΤΑ.ΣΥ.