Στην τελική ευθεία εισέρχονται οι εργασίες για την παράδοση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου, με τον στόχο να παραδοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη του τρέχοντος μήνα.
Πρόκειται για το τμήμα από το τέλος της Περιμετρικής Πατρών στο Μιντιλόγλι μέχρι τα Καμίνια, όπου η ασφαλτόστρωση έχει ήδη ξεπεράσει το 50%. Στο συγκεκριμένο τμήμα, οι εργασίες προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς και περιλαμβάνουν την κατασκευή:
Παράλληλα, προχωρά η κατασκευή και του παράπλευρου οδικού δικτύου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τις αρχές του 2026. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι συνδετήριες οδοί Αμαλιάδας και Κυλλήνης αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Ο φάκελος «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα»
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών φαίνεται να αλλάζει γραμμή πλεύσης και να κινείται στην κατεύθυνση υποβολής φακέλου στις ευρωπαϊκές αρχές για το σύνολο του ««Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» όταν θα φτάσει η ώρα της αναζήτησης χρηματοδότησης, χωρίς πλέον να δεσμεύεται για την προτεραιοποίηση του σημαντικά μικρότερου τμήματος Πύργος – Αλφειός που θα επιμηκύνει την Ολυμπία Οδό έως την αρχαία Ολυμπία, όπως ανέφερε έως πρόσφατα η πολιτική ηγεσία. Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνουν πηγές κοντά στην υπόθεση, οι οριστικές αποφάσεις θα υποδειχθούν από τη μελέτη κόστους – οφέλους.
Στα τέλη του περασμένου μήνα μάλιστα στη Βουλή ο κ. Δήμας επανέλαβε ότι το υπουργείο έχει ήδη δώσει εντολή στον παραχωρησιούχο να προβεί στην εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για το σύνολο του τμήματος εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα και ειδικότερα έχουν εγκριθεί προμελέτες οδοποιίας από τον ανεξάρτητο μηχανικό για τα υποτμήματα Αλφειού – Σαμικού, Σαμικού – Ζαχάρω, Ζαχάρω – Ελιά και Ελιά – Καλό Νερό. «Οι μελέτες αυτές επικαιροποιούνται με σκοπό την υποβολή του τελικού σχεδιασμού», σημείωσε ο υπουργός προσθέτοντας πως σε κάθε περίπτωση η τελική λύση θα υποβληθεί για τη νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Όσον αφορά στο τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα, ο κ. Δήμας ανάφερε πως «έχει ήδη εγκριθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας, άρα με την ολοκλήρωση των μελετών θα υποβληθεί σχετικός φάκελος διαχείρισης στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές που θα εμπεριέχει αντίστοιχο μηχανισμό υλοποίησης του συνόλου του έργου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα ως επέκταση της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού».
Ο ίδιος χαρακτήρισε την οδική σύνδεση Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα «ώριμο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, κρίσιμο έργο για την οδική ασφάλεια» και «προτεραιότητα για το υπουργείο».
Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι λόγω της απόφασης του ΣτΕ το 2010, που ακύρωσε τους περιβαλλοντικούς όρους διέλευσης του άξονα από τον δήμο Ζαχάρως, η κυβέρνηση μελετά εναλλακτικές λύσεις, όπως η ανατολική χάραξη μέσω του όρους Λαπίθα με σήραγγα στην περιοχή του Καϊάφα και παράκαμψη της Ζαχάρως ή η λεγόμενη «μηδενική λύση», δηλαδή η βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης με διαφοροποίηση των τεχνικών, όπου απαιτείται.