Στα μεγάλα έργα υποδομών που υλοποιούνται στη χώρα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μιλώντας στον Ρ/Σ Παραπολιτικά 90,1 FM.
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην πρόοδο των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Ε-65, στα μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και την επέκτασή του προς την Καλαμαριά, στον ΒΟΑΚ, στον Flyover στη Θεσσαλονίκη και στις επικείμενες εργασίες στον κόμβο στη Μεταμόρφωση.
Αναφερόμενος στο κυκλοφοριακό που ταλαιπωρεί τους οδηγούς στην Αθήνα, ο κ. Δήμας ξεκαθάρισε πως το εν λόγω ζήτημα δεν αφορά αποκλειστικά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Συνεχίζοντας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε πως μέσα στο 2026 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο κόμβος στη Μεταμόρφωση, που αποτελεί μια πολύ σημαντική εξέλιξη στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, κάνοντας ειδική αναφορά στο σημείο που θα ενώνεται η Αττική Οδός με την Εθνική Οδό και τονίζοντας πως θα υπάρχουν δύο ξεχωριστές λωρίδες κυκλοφορίας για όσα οχήματα έρχονται από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ή την Ελευσίνα.
Ο ίδιος επισήμανε ότι ως τα μέσα Ιουλίου αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για τον Σκαραμαγκά, όπου θα προβλέπεται η σύνδεση του περιφερειακού Αιγάλεω με την Εθνική Οδό μέσω Σχιστού, ενώ αναμένονται και άλλες παρεμβάσεις στην Αττική.
Σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Ε-65, στον οποίο μεταβαίνει για επιθεώρηση, ο κ. Δήμας υπογράμμισε πως είναι «εξαιρετικά σημαντικός», καθώς θα συνδέει τη Στερεά Ελλάδα με τη Θεσσαλία. Ο ίδιος σημείωσε ότι το βόρειο τμήμα του Ε-65 αναμένεται να προσφέρει μεγάλη συνδεσιμότητα σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι μέσα στον Ιούλιο θα δοθούν τα τελευταία 45 χλμ του Ε-65, τα οποία θα καλύπτουν το τμήμα από τα Μετέωρα ως τα Γρεβενά. Στα εγκαίνια θα παρευρεθεί και ο πρωθυπουργός, όπως γνωστοποίησε ο ίδιος.
Αναφερόμενος στο Μετρό της Αθήνας και τη Γραμμή 4, ο κ. Δήμας τόνισε πως ο μετροπόντικας «Αθηνά» έχει ολοκληρώσει τη διαδρομή του, ενώ και ο δεύτερος μετροπόντικας έχει περάσει ήδη την Κυψέλη και συνεχίζει. Συνολικά θα δημιουργηθούν 15 νέοι σταθμοί μετρό στην Αθήνα και σε ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές.
Μιλώντας για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Δήμας τόνισε πως έρχονται 5 νέοι σταθμοί, εντός του φετινού καλοκαιριού, προς την Καλαμαριά, κάνοντας ειδική αναφορά στο γεγονός ότι έχει μειωθεί αισθητά ο αριθμός των αυτοκινήτων που εισέρχονται στην πόλη.
Μάλιστα, λόγω της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, ο κ. Δήμας ανέφερε πως θα αυξηθούν σε περισσότερους από 10.000 οι πολίτες που θα επωφεληθούν από την εξέλιξη αυτή.
Τέλος, όσον αφορά στον Flyover στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Δήμας παραδέχτηκε πως αρχικά υπήρχε σκεπτικισμός ως προς το αν θα μπορούσε να υλοποιηθεί, αλλά «όποιος περνάει από το πεδίο των εργασιών, βλέπει πως οι εργασίες κινούνται με γρήγορο ρυθμό και έχουν ξεπεράσει το 50%».
Ο υπουργός τόνισε πως η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται σε περίπου 10 μήνες, ενώ εκτίμησε πως θα διπλασιαστεί ο όγκος των οχημάτων που εξυπηρετούνται από 5.000 σε 10.000.
Τέλος, αναφερόμενος στον ΒΟΑΚ, ο κ. Δήμας είπε πως «είναι η τελευταία εκκρεμότητα της ελληνικής πολιτείας όσον αφορά τους αυτοκινητοδρόμους. Το κομμάτι Χανιά Ηράκλειο το συμβασιοποιήσαμε στις 9 Μαΐου του 2025 έκτοτε ενεργοποιήσαμε την προαίρεση Χανιά-Κίσαμος άρα την επέκταση από τα Χανιά στα δυτικά μέχρι την άκρη της δυτικής Κρήτης επτά μήνες νωρίτερα απ’ ότι προβλεπόταν. Έχουμε ήδη εργοτάξια έξω από τις πόλεις των Χανίων, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου, το σημαντικότερο όμως είναι πως πλέον στην Κρήτη υλοποιούμε πολύ σημαντικά μέτρα οδικής ασφάλειας. Ήδη έχουν υλοποιηθεί παρεμβάσεις από τα Χανιά ως το Κολυμβάρι και από το ΧΥΤΑ Ηρακλείου ως τα Ελληνοπεράματα. Το καλοκαίρι θα έχουμε συμπληρώσει 131 χιλιόμετρα από τα Χανιά ως την Κίσαμο μέτρα οδικής ασφάλειας».
Περισσότερες ειδήσεις
Παραδόθηκε από την ΕΕ η επιταγή των 277 εκατ. ευρώ για τον σιδηρόδρομο του Έβρου