MENU

Κων. Κυρανάκης: Με διπλή υποδομή και σύγχρονα συστήματα ασφαλείας έως τον Αύγουστο του 2026 η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Το νέο σύστημα γεωεντοπισμού, έχει ήδη εγκατασταθεί σε τρένα του δικτύου - Έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 60 δρομολόγια

«Ποτέ ξανά τυφλά τρένα στην Ελλάδα» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοινώνοντας σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, την ολοκλήρωση της διπλής υποδομής και την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας σε ολόκληρη τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη έως τον Αύγουστο του 2026.

Το νέο σύστημα γεωεντοπισμού, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε τρένα του δικτύου και έχουν πραγματοποιηθεί με αυτό περισσότερα από 60 δρομολόγια. Σε αντίθεση με το παραδοσιακό GPS, το οποίο έχει απόκλιση έως 15 μέτρα και δεν μπορεί να διακρίνει σε ποια από τις δύο λωρίδες βρίσκεται το τρένο, το νέο σύστημα προσφέρει ακρίβεια μόλις 5 εκατοστών.

Το σύστημα παρακολουθείται από εξειδικευμένο προσωπικό στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Αχαρνών, ενώ ήδη έχει προγραμματιστεί η πρόσληψη και εκπαίδευση επιπλέον εργαζομένων για την πλήρη λειτουργία του.

Ο ίδιος τόνισε πως μέχρι το τέλος Αυγούστου 2026, το νέο σύστημα θα έχει τοποθετηθεί σε όλες τις 168 αμαξοστοιχίες, εξασφαλίζοντας ότι η εποπτεία των τρένων θα είναι συνεχής και χωρίς “τυφλά” σημεία.

Ολική αναβάθμιση στην ασφάλεια της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Για τη σημαντική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών επισήμανε ότι μέσα σε 11 μήνες, δηλαδή έως τον Αύγουστο του 2026, η γραμμή θα διαθέτει διπλή υποδομή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως το ECTS, που ήδη ενισχύονται και αναβαθμίζονται, παρά τις καθυστερήσεις από τις καταστροφές της κακοκαιρίας Daniel στη Θεσσαλία.

Η επένδυση αυτή αποτελεί μια κρίσιμη «δικλείδα ασφαλείας» που θα επιτρέπει στο κέντρο εποπτείας να παρακολουθεί 24 ώρες το 24ωρο τη θέση των τρένων και να αποτρέπει επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν από ανθρώπινο λάθος.

Κλιματισμός και ανανέωση στόλου: Προς άνετες μετακινήσεις

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στο χρόνιο ζήτημα του κλιματισμού στους συρμούς του μετρό, ειδικά ενόψει καλοκαιριών με υψηλές θερμοκρασίες. Από τους 52 συρμούς, οι 32 διαθέτουν ήδη κλιματισμό, ενώ οι 20 παλιότεροι, παραγγελθέντες τη δεκαετία του 2000, δεν τον έχουν.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι οι επόμενες παραγγελίες συρμών (2012-2013) περιλάμβαναν κλιματισμό και ήδη έχουν κατατεθεί αιτήσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) για χρηματοδότηση νέων, τεχνολογικά εξελιγμένων συρμών με κλιματισμό.

Παράλληλα, ανέφερε πως η αναβάθμιση των παλιών συρμών με κλιματισμό είναι εφικτή, αν και θα απαιτήσει προσωρινή αφαίρεσή τους από το δίκτυο, γεγονός που ενδέχεται να επηρεάσει τη συχνότητα των δρομολογίων.

Η δέσμευσή του είναι σαφής: μέχρι το καλοκαίρι του 2025 οι επιβάτες θα απολαμβάνουν σύγχρονες, δροσερές μετακινήσεις, καθώς και η νέα γραμμή μετρό της Θεσσαλονίκης θα διαθέτει πλήρη κλιματισμό και άνεση.

Ηλεκτρικά λεωφορεία και νέο πρόσωπο στις δημόσιες μεταφορές

Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου των δημόσιων μέσων μεταφοράς, ο υπουργός τόνισε την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται ώστε να έχει ανανεωθεί κατά το ήμισυ ο στόλος λεωφορείων έως το φθινόπωρο, με 750 νέα λεωφορεία, εκ των οποίων τα περισσότερα θα είναι ηλεκτρικά και πλήρως εξοπλισμένα με κλιματισμό.

Η προσπάθεια θα συνεχιστεί με στόχο να φτάσουν τα 1.500 λεωφορεία το 2027, καλύπτοντας όλο το αστικό δίκτυο και μειώνοντας ριζικά τη ρύπανση και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μεταφορών.

Προληπτική συντήρηση ραγών και αναβάθμιση υποδομών

Μια ακόμα σημαντική ανακοίνωση αφορά την προληπτική αντικατάσταση των ραγών του μετρό, που μετά από περίπου 25 χρόνια λειτουργίας έχουν φτάσει στα όρια του κύκλου ζωής τους.

Ο κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι το υπουργείο έχει ήδη προχωρήσει σε εκτενείς μετρήσεις φθοράς και προγραμματίζει την αντικατάσταση τους εντός 12 μηνών, σε τμήματα μεταξύ σταθμών. Οι εργασίες θα γίνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιηθεί η ταλαιπωρία των επιβατών, με μερικό νωρίτερο κλείσιμο των γραμμών τις βραδινές ώρες.

Με αυτή την κίνηση, το υπουργείο διασφαλίζει ότι το μετρό θα συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλεια και αξιοπιστία, αποφεύγοντας απρόοπτα προβλήματα.

Σχετικά Άρθρα