MENU

«Μάχη» εκπτώσεων για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά – Προβάδισμα της κοινοπραξίας «Metka – Δομική Κρήτης»

Πρόκειται για έργο πνοής προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ - Στο επόμενο στάδιο ο ενδελεχής έλεγχος των δικαιολογητικών συμμετοχής και η αξιολόγηση των τεχνικοοικονομικών φακέλων

Με τη συμμετοχή πέντε ισχυρών κατασκευαστικών σχημάτων ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής προσφορών για την «Κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά», ένα έργο πνοής προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία Metka – Δομική Κρήτης κατέθεσε την πλέον ανταγωνιστική προσφορά, προσφέροντας έκπτωση ύψους 21%. Η ιεράρχηση των μειοδοτών διαμορφώνεται ως εξής:

  • Metka – Δομική Κρήτης: 21%
  • Aktor: 14%
  • Αφοί Παπαϊωάννου (Interkat): 8,2%
  • ΕΚΤΕΡ – Τεχνική Έργων: ~6%
  • Άβαξ: 1,5%

Το επόμενο στάδιο της διαδικασίας περιλαμβάνει τον ενδελεχή έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής και την αξιολόγηση των τεχνικοοικονομικών φακέλων, προτού οριστικοποιηθεί η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι πολυσύνθετο και στοχεύει στην ολοκλήρωση κρίσιμων οδικών αξόνων και τη βελτίωση της κυκλοφορίας σε ένα κομβικό σημείο:

  • Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (ΔΠΛΑ).
  • Κατασκευή του Ανισόπεδου Ημικόμβου Σκαραμαγκά, ο οποίος θα συνδέσει τη ΔΠΛΑ με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου.
  • Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου Σχιστού.
  • Κατασκευή του νέου Ανισόπεδου Κόμβου Ναυπηγείων.
  • Αναδιαμόρφωση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της Λεωφόρου Σχιστού στα τμήματα μεταξύ των παραπάνω κόμβων.
  • Κατασκευή του απαραίτητου δικτύου συλλεκτήρων ομβρίων της περιοχής.

Με προαίρεση στον διαγωνισμό περιλαμβάνονται επιπλέον κρίσιμες παρεμβάσεις:

  • Η κατασκευή μέρους κλάδων στους Ανισόπεδους Κόμβους Σχιστού (Κορίνθου – Σχιστό και Σχιστό – Αθήνα) και Ναυπηγείων (Αθήνα – Παλάσκα και Παλάσκα – Σχιστό).
  • Εργασίες καθαίρεσης της υφιστάμενης γέφυρας και κατασκευής νέας στην ίδια θέση στον Ανισόπεδο Κόμβο Σχιστού.
  • Διαμόρφωση κλάδων εισόδου/εξόδου στην ΔΠΛΑ για τη δημιουργία του Ανισόπεδου Ημικόμβου Ασπροπύργου, με κατασκευή της Κάτω Διάβασης της οδού LR-1 για τη σύνδεσή της με την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου.

Το «ξεχασμένο» έργο

Υπενθυμίζεται ότι το έργο «ξύπνησε» από τον λήθαργο ετών τον περασμένο Ιανουάριο, όταν είχε παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί σε ένα βαθμό και το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που «ακινητοποιεί» καθημερινά τον Κηφισό. Ένας από τους στόχους είναι η αποσυμφόρηση της περιοχής της δυτικής Αττικής και της λεωφόρου Κηφισού, όπου καταγράφεται η κυκλοφορία περίπου 20.000 φορτηγών ημερησίως, καθώς μέσω της δημιουργίας εναλλακτικής διαδρομής από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια αναμένεται να μειωθεί αισθητά η πίεση στη λεωφόρο Κηφισού.

Το έργο αφορά την κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά και την ολοκλήρωση του ημιαδιανοιχθέντος τμήματος της περιφερειακής λεωφόρου Αιγάλεω για τη σύνδεσή της με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου στους δήμους Χαϊδαρίου και Ασπροπύργου.

Στο φυσικό αντικείμενο του έργου συνολικού μήκους 7,4 χιλιομέτρων, περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, ο ανισόπεδος ημικόμβος Σκαραμαγκά για την σύνδεσή της με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, η αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Σχιστού, η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Ναυπηγείων, η αναδιαμόρφωση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της λεωφόρου μεταξύ των παραπάνω κόμβων και η κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλογής ομβρίων της περιοχής.

Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου είχε αρχικά δρομολογηθεί το 1997, αλλά ύστερα από αρκετές περιπέτειες και παλινωδίες, εγκαταλείφθηκε οριστικά το 2003, αφήνοντας πίσω της ημιτελείς σήραγγες και ένα κόστος 22 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο.

Περισσότερες ειδήσεις

Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά: Οι ανησυχίες των δημάρχων και το … δώρο στον περιφερειάρχη Νίκο Χαρδαλιά

Άνοιξε ο δρόμος για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά – «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση ύψους 70 εκατ. ευρώ

Η μεγάλη επιστροφή της Boeing — Παραδόσεις-ρεκόρ και αύξηση παραγωγής 737 Max

Σχετικά Άρθρα