MENU

Π. Λαζαρίδου (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Αττική οδός, Εγνατία, και ΒΟΑΚ από τις εμβληματικές υποδομές της χώρας με μακροπρόθεσμο ορίζοντα

Σταθερές χρηματοροές και ισχυρές αποδόσεις προσαρμοσμένες στον κίνδυνο προσφέρει το μοντέλο του Ομίλου

Ως έργα–ορόσημα με μακροπρόθεσμο ορίζοντα και σταθερή επενδυτική αξία βλέπει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την Αττική Οδό, την Εγνατία Οδό και τον ΒΟΑΚ, όπως τόνισε από τη Νέα Υόρκη η Πηνελόπη Λαζαρίδου, Γενική Διευθύντρια Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών, Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ., μιλώντας στο 27ο Capital Link Invest in Greece Forum.

Όπως υπογράμμισε, το μοντέλο λειτουργίας του Ομίλου προσφέρει σταθερές χρηματοροές και αποδόσεις προσαρμοσμένες στον κίνδυνο, αντίστοιχες «της σταθερότητας ομολόγων».

Μακρά διάρκεια και εύρωστο συμβατικό πλαίσιο στις οδικές παραχωρήσεις

Η κ. Λαζαρίδου, κάνοντας αναδρομή στην τελευταία δεκαετία, σημείωσε ότι η στρατηγική της χώρας στις υποδομές επικεντρώθηκε κυρίως στα έργα μεταφορών, τα οποία έθεσαν τα θεμέλια για τη σημερινή περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η θέση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενισχύεται από το μέγεθος και την ποιότητα του χαρτοφυλακίου της: με συμμετοχή σε απαιτητικούς διαγωνισμούς, ο Όμιλος έχει εξασφαλίσει ορισμένες από τις πιο εμβληματικές ελληνικές υποδομές με μακρά διάρκεια, όπως η Αττική Οδός, η Εγνατία και ο ΒΟΑΚ. Το χαρτοφυλάκιο οδικών παραχωρήσεων πλέον υπερβαίνει τα 2.000 χλμ.

Τα συγκεκριμένα assets συνδυάζουν υγιή κυκλοφοριακά δεδομένα, μακρά υπολειπόμενη διάρκεια και ένα εύρωστο συμβατικό πλαίσιο, το οποίο, όπως δήλωσε, προσφέρει «ορατότητα και ασφάλεια ακόμη και σε δύσκολες συγκυρίες», προσομοιάζοντας τη σταθερότητα που παρέχουν τα ομόλογα.

Το καθετοποιημένο μοντέλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από την ανάπτυξη και χρηματοδότηση μέχρι την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση, ενισχύει τη δημιουργία σταθερών χρηματοροών και «ισχυρών αποδόσεων προσαρμοσμένων στον κίνδυνο».

Παράλληλα, η διοικητική εμπειρία, η εταιρική διακυβέρνηση και η επιχειρηματική αριστεία καθιστούν τον Όμιλο «αξιόπιστο εταίρο σε κάθε φάση του οικονομικού κύκλου».

Το βλέμμα στην επόμενη γενιά υποδομών

Κοιτώντας την επόμενη μέρα, η κ. Λαζαρίδου ανέφερε ότι οι προτεραιότητες της χώρας στις υποδομές διευρύνονται, εστιάζοντας πλέον σε έργα που απαντούν στις περιβαλλοντικές, ενεργειακές και κλιματικές προκλήσεις. Παράλληλα, τα έργα μεταφορών διατηρούν κεντρικό ρόλο, ενισχύοντας τη διασυνδεσιμότητα και τη γεωπολιτική θέση της Ελλάδας.

Σε αυτό το πλαίσιο, το χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνει «πράσινες υποδομές» και καινοτόμα ενεργειακά έργα, όπως το Σύστημα Αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία, που έχει χαρακτηριστεί Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος από την ΕΕ. Αντίστοιχα, έργα διαχείρισης υδάτων, απορριμμάτων και άρδευσης αποτυπώνουν τη στροφή προς πιο βιώσιμες υποδομές.

Ακόμη και οι παραδοσιακές οδικές υποδομές, όπως η Εγνατία και ο ΒΟΑΚ, προχωρούν με ευρωπαϊκές προδιαγραφές και παραμένουν κρίσιμες για την οικονομική και κοινωνική λειτουργία της χώρας.

Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι ο Όμιλος συνεχίζει «με συνέπεια λόγων και έργων» να διαμορφώνει την επόμενη ημέρα των ελληνικών υποδομών, διαθέτοντας τη δυνατότητα «να ηγηθεί του στρατηγικού μετασχηματισμού».

Περισσότερες ειδήσεις

Τέλος στις ασάφειες για τις ευθύνες Δημοσίου και Παραχωρησιούχου βάζει η τροποποίηση της σύμβασης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Συγχρονισμό μεταξύ κατασκευής υποδομών, προμήθειας – εγκατάστασης ραντάρ και ολοκλήρωσης της οδικής σύνδεσης επιδιώκει το ΥΠΟΜΕ για το αεροδρόμιο Καστελίου

Ξεκινά εντός του Δεκεμβρίου η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis

Σχετικά Άρθρα