Η υψηλή τεχνική ικανότητα και η εκπλήρωση των υποχρεώσεων στον κύκλο της κατασκευής, το imperium στα έργα Παραχώρησης αλλά και η εξειδίκευση σε ενεργειακές επενδύσεις αποτελούν τους παράγοντες περαιτέρω ανάπτυξης του μεγαλύτερου τεχνικού ομίλου της χώρας όπως αποτυπώθηκε από τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν στο περιθώριο της χθεσινής (11/6) τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ισχυρό asset για τον κατασκευαστικό όμιλο αποδεικνύεται ήδη η Αττική Οδός μόλις στους οκτώ μήνες που ελέγχει τη διαχείρισή του (σ.σ. ο αυτοκινητόδρομος μεταβιβάσθηκε στις αρχές Οκτωβρίου 2024), καθώς ως γνωστόν αναμένει έσοδο της τάξης των 60 εκατ. ευρώ φέτος. Ο όμιλος πάντως εισηγείται «ρετούς» της Αττικής Οδού με σημειακές παρεμβάσεις προκειμένου να ανακουφιστεί η συμφόρηση που εμφανίζεται σε τμήματα του. Όπως επιβεβαίωσε στο περιθώριο της τακτικής γ.σ. των μετόχων του ομίλου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Γ. Περιστέρης, «εισηγούμαστε προτάσεις που ελπίζουμε να γίνουν δεκτές».
Πέραν αυτού ο όμιλος αναμένει την περαιτέρω ενίσχυση της ήδη διακριτής θέσης του στα οδικά έργα Παραχώρησης, εκτιμώντας πως έως το τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της Εγνατίας Οδού (σ.σ. η σύμβαση υπεγράφη το Μάρτιο του 2024 αλλά οι εκκρεμότητες εκ μέρους του δημοσίου δεν έχουν επιτρέψει τη μεταβίβαση του οδικού άξονα), ούτως ώστε να αποδώσει και το σχετικό τίμημα του 1,2 – 1,3 δισ. ευρώ στο δημόσιο αλλά και το 2026 να αρχίσει να ενσωματώνει την απόδοση της επένδυσης.
Επιπλέον έως το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί και το οικονομικό κλείσιμο για το μεσαίο τμήμα Παραχώρησης του ΒΟΑΚ, καθώς εκκρεμεί η εκπλήρωση προϋποθέσεων και από τις ευρωπαϊκές αρχές σύμφωνα με τον κ. Μ. Μουστάκα, γενικό διευθυντή Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του ομίλου. Ο κ. Περιστέρης πρόσθεσε δε ότι «είμαστε επισπεύδοντες όσον αφορά την ολοκλήρωση της διαδικασίας γιατί έχουμε δεσμευμένα κεφάλαια που θα πρέπει να επενδυθούν για να αποδώσουν».
Ανατροφοδοτούμενο υψηλό ανεκτέλεστο
Πέρα από τον κλάδο Παραχωρήσεων, ο όμιλος έχει χτίσει ως γνωστόν υψηλό ανεκτέλεστο έργων ύψους 6,7 δισ. ευρώ, το οποίο αναπτύσσεται περαιτέρω με νέες συμβάσεις, όπως αυτές για δύο σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία (σε κοινοπραξία με την Alstom), όπου ανακηρύχθηκε προσωρινός μειοδότης.
Πέραν του παραπάνω συμβολαίου, ο όμιλος τρέχει σειρά δημόσιων και ιδιωτικών έργων (από τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία έως τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή και από τις μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων και αντλησιοταμίευσης έως κτιριακά έργα). Ειδική αναφορά έγινε στην κατασκευή του IRC στο Ελληνικό (συνεπένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Hard Rock στο οικόπεδο του Ελληνικού) με τον κ. Περιστέρη να αναφέρει πως το έργο προχωρά κανονικά και με ταχείς ρυθμούς, ώστε να είναι έτοιμο το 2028, καθώς «αφού το κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ θα είναι εντός χρονοδιαγράμματος».