MENU

Προαναγγελία Χρ. Δήμα για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας προσεχώς στον ΒΟΑΚ για τον περιορισμό των ατυχημάτων

Πρόκειται για έργο εθνικής εμβέλειας και θα είναι ο πρώτος οδικός άξονας με χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου σε νησί

Λόγο για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε λίγες εβδομάδες στον ΒΟΑΚ έκανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπογραμμίζοντας τη σημασία του μέτρου για τον δραστικό περιορισμό του αριθμού των ατυχημάτων

Ο υπουργός χαρακτήρισε επείγουσα ανάγκη την αύξηση του επιπέδου οδικής πρόληψης, μέχρι να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος, εφαρμόζοντας πρακτικές αντίστοιχες του Πάτρα – Πύργος σε τμήματα του υφιστάμενου οδικού άξονα του ΒΟΑΚ, από την Κίσσαμο Χανίων μέχρι τα Λινοπεράματα Ηρακλείου. 

«Άλλωστε, ο ΒΟΑΚ, σήμερα, κατασκευάζεται, καθώς λειτουργούν εργοτάξια στο τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη, ως δημόσιο έργο και στο τμήμα Νεάπολη-Χερσόνησος, το οποίο υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Τον Μάιο, επίσης, συμβασιοποιήθηκε το μεγαλύτερο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, συνολικού μήκους 157 χλμ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η “προαίρεση” Κίσσαμος-Χανιά μήκους περίπου 30 χλμ. Είναι ένα έργο εθνικής εμβέλειας και ο πρώτος οδικός άξονας με χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου σε νησί.

Όσον αφορά στην επέκταση του ΒΟΑΚ προς τα ανατολικά, έχουν εκπονηθεί μελέτες για το τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Παχιά Άμμο, ενώ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα χρηματοδοτήσει, προσεχώς, τις μελέτες από την Παχιά Άμμο μέχρι τη Σητεία» συμπλήρωσε.

Από Δύση σε Ανατολή

Η κυβέρνηση δεσμεύεται να χρηματοδοτήσει τις απαραίτητες μελέτες για την ωρίμανση και του ανατολικού τμήματος του ΒΟΑΚ από την Παχιά Άμμο έως και τη Σητεία, έχοντας στόχο την ολοκλήρωση ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα διασχίζει ολόκληρη τη βόρεια Κρήτη και θα ενώνει ουσιαστικά τη Δύση με την Ανατολή, προς όφελος των μεταφορών, της οδικής ασφάλειας, του τουρισμού και ευρύτερα των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών.

Εφόσον προχωρήσει και το τμήμα έως τη Σητεία, ο ΒΟΑΚ θα αποτελέσει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία σε λίγα χρόνια, καλύπτοντας ολόκληρη τη βόρεια ακτογραμμή της Κρήτης.

Το έργο αυτό, προφανώς σε πρώιμο στάδιο σε σχέση με τα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ, έχει συνολική έκταση περίπου 5,76 χιλιόμετρα και αφορά στην κατασκευή νέας χάραξης οδού που θα παρακάμπτει τον οικισμό της Παχιάς Άμμου, διευκολύνοντας την απρόσκοπτη και ασφαλή μετακίνηση προς τη Σητεία.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος σε ότι αφορά στη σύμβαση παραχώρησης θα έχει μήκος περίπου 157 χιλιομέτρων και θα συνοδεύεται από παράπλευρο οδικό δίκτυο, εξασφαλίζοντας καλύτερη σύνδεση και προσβασιμότητα για τις γύρω περιοχές.

Στην παραχώρηση περιλαμβάνεται ως προαίρεση και η κατασκευή του τμήματος δυτικά των Χανίων, έως την Κίσσαμο, μήκους 30 χιλιομέτρων, για το οποίο οι μελέτες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και επικαιροποιηθεί.

Με την προσθήκη αυτή, το συνολικό έργο θα περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 25 ετών, εκ των οποίων τα 5 είναι η μελέτη – κατασκευή. Ο ΒΟΑΚ αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο μετακίνησης στην Κρήτη, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια, μειώνοντας τον χρόνο των διαδρομών και ενισχύοντας την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Σχετικά Άρθρα