Εντός χρονοδιαγράμματος βρίσκονται οι εργασίες αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία, μετά τις εκτεταμένες ζημιές που προκάλεσαν οι θεομηνίες «Daniel» και «Elias», με την πολιτική ηγεσία να στοχεύει στην επαναφορά της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης ως διπλή και με λειτουργικά συστήματα ασφαλείας εντός του 2026.
Το έργο, με προϋπολογισμό 450,12 εκατομμυρίων ευρώ και χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καλύπτει την αποκατάσταση της διπλής και μονής σιδηροδρομικής γραμμής καθώς και των συστημάτων σηματοδότησης, ETCS L1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης.
Σήμερα (28/7) πραγματοποιήθηκε αυτοψία στα εργοτάξια από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο, οι οποίοι επισκέφθηκαν τα κρίσιμα σημεία εργασιών σε Σταυρό Λάρισας, Τρίκαλα και Βελεστίνο.
Οι επισκέψεις της πολιτικής ηγεσίας επικεντρώθηκαν στις κύριες εργολαβίες που αφορούν την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής και των συστημάτων σηματοδότησης, ETCS L1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης.
Συγκεκριμένα:
Στην αυτοψία συμμετείχαν επίσης ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, υπογράμμισε τη σημασία του έργου, τονίζοντας πως: «Σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε την πρόοδο των έργων αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μετά τις καταστροφικές συνέπειες των ακραίων καιρικών φαινομένων “Daniel” και “Elias” τον Σεπτέμβριο του 2023. Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει και εξελίσσονται εντός του χρονοδιαγράμματος. Πρόκειται για έργα μεγάλης κλίμακας και σημασίας, και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παρακολουθεί στενά την πρόοδό τους».
Από την πλευρά του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε ότι: «Τα έργα αποκατάστασης του σιδηροδρόμου και των συστημάτων ασφαλείας που καταστράφηκαν από τον “Daniel” βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και με αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Στόχος μας είναι το 2026 η γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης να επανέλθει πλήρως ως διπλή και με λειτουργικά συστήματα ασφαλείας».