Προς την ολοκλήρωσή του οδεύει ο οδικός άξονας Πατρών – Πύργου, με την αντίστροφη μέτρηση να έχει ξεκινήσει για την παράδοση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων του έργου. Το εν λόγω τμήμα, το οποίο χαρακτηρίζεται ως το πιο σύνθετο, εκτείνεται από το Μιντιλόγλι, λίγο έξω από την Πάτρα, έως τον Αλισσό, όπου και θα συνδεθεί με τα ήδη λειτουργικά 65 χιλιόμετρα που δόθηκαν στην κυκλοφορία την 1η Αυγούστου.
Σύμφωνα με οπτικό υλικό του Ομίλου ΑΒΑΞ, οι εργασίες έχουν εισέλθει στην τελική ευθεία, με στόχο την παράδοση του δρόμου στο τέλος του μήνα. Στην επίτευξη του στόχου αυτού έχουν επικεντρωθεί οι προσπάθειες των περίπου 450 εργαζομένων και συνεργατών της κατασκευάστριας εταιρείας.
Στελέχη της Ολυμπίας Οδού και της ΑΒΑΞ συνεργάζονται στενά για την ολοκλήρωση κάθε λεπτομέρειας. Η παράδοση του συνόλου του αυτοκινητόδρομου αναμένεται να επιτρέψει στους πολίτες να πραγματοποιούν από τον Δεκέμβριο ασφαλείς διαδρομές, με ισχυρό οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα για την περιοχή.
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών φαίνεται να αλλάζει γραμμή πλεύσης και να κινείται στην κατεύθυνση υποβολής φακέλου στις ευρωπαϊκές αρχές για το σύνολο του ««Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» όταν θα φτάσει η ώρα της αναζήτησης χρηματοδότησης, χωρίς πλέον να δεσμεύεται για την προτεραιοποίηση του σημαντικά μικρότερου τμήματος Πύργος – Αλφειός που θα επιμηκύνει την Ολυμπία Οδό έως την αρχαία Ολυμπία, όπως ανέφερε έως πρόσφατα η πολιτική ηγεσία. Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνουν πηγές κοντά στην υπόθεση, οι οριστικές αποφάσεις θα υποδειχθούν από τη μελέτη κόστους – οφέλους.
Στα τέλη του περασμένου μήνα μάλιστα στη Βουλή ο κ. Δήμας επανέλαβε ότι το υπουργείο έχει ήδη δώσει εντολή στον παραχωρησιούχο να προβεί στην εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για το σύνολο του τμήματος εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα και ειδικότερα έχουν εγκριθεί προμελέτες οδοποιίας από τον ανεξάρτητο μηχανικό για τα υποτμήματα Αλφειού – Σαμικού, Σαμικού – Ζαχάρω, Ζαχάρω – Ελιά και Ελιά – Καλό Νερό. «Οι μελέτες αυτές επικαιροποιούνται με σκοπό την υποβολή του τελικού σχεδιασμού», σημείωσε ο υπουργός προσθέτοντας πως σε κάθε περίπτωση η τελική λύση θα υποβληθεί για τη νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Όσον αφορά στο τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα, ο κ. Δήμας ανάφερε πως «έχει ήδη εγκριθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας, άρα με την ολοκλήρωση των μελετών θα υποβληθεί σχετικός φάκελος διαχείρισης στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές που θα εμπεριέχει αντίστοιχο μηχανισμό υλοποίησης του συνόλου του έργου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα ως επέκταση της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού».
Ο ίδιος χαρακτήρισε την οδική σύνδεση Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα «ώριμο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, κρίσιμο έργο για την οδική ασφάλεια» και «προτεραιότητα για το υπουργείο».
Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι λόγω της απόφασης του ΣτΕ το 2010, που ακύρωσε τους περιβαλλοντικούς όρους διέλευσης του άξονα από τον δήμο Ζαχάρως, η κυβέρνηση μελετά εναλλακτικές λύσεις, όπως η ανατολική χάραξη μέσω του όρους Λαπίθα με σήραγγα στην περιοχή του Καϊάφα και παράκαμψη της Ζαχάρως ή η λεγόμενη «μηδενική λύση», δηλαδή η βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης με διαφοροποίηση των τεχνικών, όπου απαιτείται.
Περισσότερες ειδήσεις
Αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων του «Πάτρα – Πύργος»
Π. Παπανικόλας για «Πάτρα – Πύργος»: Παραδίδουμε ένα έργο που δικαιώνει την προσμονή των πολιτών
Ξεπερνούν τις 6.000 οι ημερήσιες διελεύσεις στο «Πάτρα – Πύργος» τον πρώτο μήνα λειτουργίας του