Νέα ιδιωτικά έργα αναμένεται να διεκδικήσει το επόμενο διάστημα η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία επιδιώκει να διαμορφώσει στο χαρτοφυλάκιό της ένα ισορροπημένο μείγμα έργων, συνδυάζοντας ιδιωτικές, δημόσιες και ΣΔΙΤ επενδύσεις. Το ανεκτέλεστο έργων της, το οποίο ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ, κατανέμεται ισομερώς στους τρεις αυτούς άξονες, αντανακλώντας τη στρατηγική της για διαφοροποιημένη και σταθερή ανάπτυξη.
Κατά την παρουσίασή του στο Athens Riviera Summit 2025, ο Ντίνος Μπενρουμπή, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα διεκδικήσει σημαντικά νέα έργα, με έμφαση στη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα. Στον άξονα αυτό περιλαμβάνεται το υπό δημοπράτηση οδικό ΣΔΙΤ που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα, έργο που αναμένεται να ενισχύσει τις οδικές υποδομές της Κεντρικής Μακεδονίας. Στις διεκδικήσεις εντάσσεται επίσης η κατασκευή του Μουσείου Ολοκαυτώματος, ενός εμβληματικού πολιτιστικού έργου που έχει ήδη ξεκινήσει με την εκσκαφή και θα αναπτυχθεί σε έκταση περίπου 9.000 τ.μ., με έξι υπέργεια και δύο υπόγεια επίπεδα. Το μουσείο θα περιλαμβάνει μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις, αρχεία, εκπαιδευτικούς χώρους και διοικητικές υποδομές, ενώ έχει σχεδιαστεί με βιώσιμες πρακτικές ώστε να λάβει πιστοποίηση LEED.
Παράλληλα, η ΜΕΤΚΑ στοχεύει στην ανάπλαση του πρώην εργοστασίου Φιξ, έργο με ιδιαίτερη σημασία για την πολιτιστική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, καθώς και στην ανακαίνιση των τριών ξενοδοχείων Sani/Ikos στη Χαλκιδική, τα οποία η Goldman Sachs, πώλησε στον όμιλο Sani/ Ikos, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία του στον τουριστικό τομέα. Στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία νέων γραφείων στη Θεσσαλονίκη, κίνηση που υπογραμμίζει τη στρατηγική της να αποκτήσει ισχυρή τοπική βάση στη συμπρωτεύουσα. Με την εμπλοκή της σε έργα υποδομών, πολιτισμού και τουρισμού, η ΜΕΤΚΑ χαράσσει μια πολυδιάστατη επενδυτική πορεία, εδραιώνοντας τη Θεσσαλονίκη ως επίκεντρο της αναπτυξιακής της στρατηγικής.
Ήδη, υλοποιεί τη Νέα Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover) σε κοινοπραξία με την εταιρία Άβαξ, το ΣΔΙΤ 17 δημόσιων σχολείων εννέα δήμων και την επέκταση του Προβλήτα 6 του ΟΛΘ, «project που θα μεταμορφώσει την οικονομία της πόλης», όπως τόνισε ο κ. Μπενρουμπή. Παράλληλα, η εταιρεία ενισχύει την παρουσία της σε σιδηροδρομικά έργα. Συγκεκριμένα, στο πεδίο των σιδηροδρομικών υποδομών, η εταιρεία έχει αναλάβει την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο τμήμα Δομοκός – Κρανώνας, έργο που εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς και θα παραδοθεί το 2026, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που προβλέπει το Ταμείο Ανάκαμψης.
Πέραν της Θεσσαλίας, η εταιρεία ενδιαφέρεται ενεργά για τρία από τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα προτεραιότητας της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ, όπως την αναβάθμιση της γραμμής ΣΚΑ – Οινόη, την αναβάθμιση της γραμμής Πύθιο – Ορμένιο στον Έβρο και την αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης – Προμαχώνας (στο τμήμα Μουριές – Προμαχώνας), με εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.
Ιδιωτικά έργα σε Κρήτη, Ελληνικό και Μαρούσι
Η ΜΕΤΚΑ επεκτείνει τη δραστηριότητά της στον χώρο των ιδιωτικών έργων υψηλών απαιτήσεων, αναλαμβάνοντας projects που ξεχωρίζουν για το μέγεθος και τη σημασία τους. Στο επίκεντρο βρίσκεται το Ikos Kissamos στα Χανιά, ένα πολυτελές πεντάστερο ξενοδοχείο με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης. Παράλληλα, η εταιρεία συμμετέχει στην υλοποίηση του εμβληματικού έργου του Ελληνικού, με κυριότερη εμπλοκή στο εμπορικό κέντρο Riviera Galleria. Το έργο προχωρά με σταθερό ρυθμό και ήδη τμήμα του – ο πρώτος όροφος – είναι ορατό από τη Λεωφόρο Ποσειδώνος. Η ολοκλήρωσή του προγραμματίζεται για το τέταρτο τρίμηνο του 2026, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το παράκτιο μέτωπο της Αττικής.
Στο χαρτοφυλάκιο της ΜΕΤΚΑ περιλαμβάνεται και το project Voria στο Μαρούσι, το οποίο έχει πλέον μπει σε τροχιά υλοποίησης. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ που αφορά τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου συγκροτήματος πολλαπλών χρήσεων, με ξενοδοχεία, καζίνο και ποικίλες άλλες υποδομές. Το έργο εκτιμάται ότι θα δώσει νέα πνοή στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας, τοποθετώντας τα στο επίκεντρο του επιχειρηματικού και τουριστικού ενδιαφέροντος.
Σύμφωνα με τον κ. Μπενρουμπή, τα ιδιωτικά έργα παρουσιάζουν περισσότερες προκλήσεις, με έμφαση στην αυστηρή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων και στις αυξημένες τεχνικές και αρχιτεκτονικές απαιτήσεις. Ωστόσο, όπως επεσήμανε, έχουν το πλεονέκτημα ότι η επιλογή της τεχνικής εταιρείας δεν βασίζεται αποκλειστικά στη χαμηλότερη προσφορά, ενώ η πληρωμή είναι άμεση.