MENU

Στη Ρουμανία επικεντρώνει την εξωστρέφειά της η κατασκευαστική Aktor

Η γειτονική χώρα αποτελεί τη μεγαλύτερη ξένη αγορά όπου δραστηριοποιείται η εταιρία, αντιπροσωπεύοντας σήμερα το 22% των κατασκευαστικών εργασιών της

Με αιχμή την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Brașov –Sighișoara, η Aktor ενισχύει την παρουσία της στη Ρουμανία, σε μια περίοδο που η χώρα υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα υποδομών από την ένταξή της στην ΕΕ. Το έργο, το οποίο εντάσσεται στον Διάδρομο Ρήνου –Δούναβη και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εμπορευματικούς άξονες της Ευρώπης που συνδέει τη Γερμανία, την Κεντρική Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα, προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2026, επιτρέποντας ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα σε ένα δίκτυο όπου σήμερα οι εμπορικές ταχύτητες παραμένουν κάτω από τα 60 χλμ./ώρα.

Στο υποτμήμα Apata – Cata, η Aktor κατασκευάζει τέσσερις δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους άνω των 12 χιλιομέτρων, με χρήση Tunnel Boring Machines (TBM), των μεγαλύτερων που έχουν επιχειρήσει ποτέ στη Ρουμανία. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας, οι διανοίξεις έχουν ξεπεράσει τα 5.100 μέτρα, με ρυθμό προόδου περίπου 10 μέτρων ημερησίως, ενώ την εξέλιξη των εργασιών επιθεώρησαν ο Ρουμάνος υπουργός Μεταφορών και η διοίκηση της CFR SA, επισημαίνοντας τη στρατηγική σημασία του έργου για τον ρουμανικό σιδηρόδρομο.

Η Aktor δεν εμφανίζεται για πρώτη φορά στη ρουμανική αγορά. Την τελευταία 20ετία έχει υλοποιήσει έργα όπως τμήματα της γραμμής Coslariu – Sighișoara, εργασίες στο μετρό του Βουκουρεστίου, καθώς και οδικά και υδραυλικά έργα, δημιουργώντας σταθερό αποτύπωμα στη χώρα. Σήμερα εκτελεί επτά έργα, ενταγμένα στο επενδυτικό κύμα που χρηματοδοτείται από το EU CEF και το NRRP, σε μια περίοδο που η Ρουμανία δίνει προτεραιότητα στον σιδηροδρομικό εκσυγχρονισμό, αλλά και στις συνδυασμένες μεταφορές.

Ενδυνάμωση παρουσίας στη ρουμανική αγορά έως το 2030

Η Ρουμανία αποτελεί πλέον τη μεγαλύτερη διεθνή αγορά του ομίλου, αντιστοιχώντας στο 22% της συνολικής κατασκευαστικής δραστηριότητας έναντι 15% την προηγούμενη χρονιά. Ο όμιλος καταγράφει ανεκτέλεστο υπόλοιπο 4,3 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα του πρώτου εξαμήνου του 2025 ανήλθαν σε 623 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 17% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, η εταιρεία διεκδικεί νέα έργα ύψους έως 3,7 δισ. ευρώ, με αιχμή τις σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές.

Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στα εμβληματικά έργα που διαμορφώνουν το νέο δίκτυο μεταφορών της χώρας, όπως ο περιφερειακός δακτύλιος A0 του Βουκουρεστίου και ο άξονας Brașov–Sighișoara, τα οποία αναβαθμίζουν την εθνική συνδεσιμότητα και ενισχύουν την κοινωνική και οικονομική συνοχή.

«Η Ρουμανία δεν αποτελεί για εμάς μία ακόμη αγορά, αλλά έναν στρατηγικό εταίρο στη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή πορεία του ομίλου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aktor, Αλέξανδρος Εξάρχου, προσθέτοντας ότι στόχος έως το 2030 είναι η εταιρεία να παγιωθεί ως μία από τις κορυφαίες δυνάμεις στις υποδομές και τα έργα παραχώρησης της χώρας. Πέρα από τις υποδομές μεταφορών, η εταιρεία εξετάζει επίσης στοχευμένη διείσδυση σε έργα παραχώρησης, ΣΔΙΤ, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ανάπτυξη ακινήτων, αξιοποιώντας το θετικό μακροοικονομικό περιβάλλον.

Η Ρουμανία καταγράφει έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ε.Ε., ενισχυμένο από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και τη γεωγραφική της θέση, που τη μετατρέπει σε περιφερειακό κόμβο ανάμεσα στην Κεντρική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Μαύρη Θάλασσα. Την ίδια στιγμή, θεωρείται κομβικός παίκτης για τη μελλοντική ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Σε αυτό το περιβάλλον, η Aktor διαμορφώνει σταθερή παρουσία, επιδιώκοντας όχι βραχυπρόθεσμο κύκλο έργων, αλλά μακροπρόθεσμο ρόλο στο νέο χάρτη υποδομών της Ανατολικής Ευρώπης.

Σχετικά Άρθρα