Από την αρχή ξεκινάει η προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΣΕ σε επίπεδο πληροφορικών συστημάτων, με στόχο την εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους και την προσφορά βελτιωμένων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό, μέσω της εισαγωγής καινοτομιών και συστημάτων νέας τεχνολογίας και της χρήσης σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων.
Ειδικότερα, ο ΟΣΕ ξεκίνησε νέο διαγωνισμό, η προκήρυξη του οποίου ήδη δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Ε.Ε., με τίτλο «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΠΟΙΗΣΗ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Ο.Π.Σ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΟΣΕ», αξίας 46,7 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ (υπάρχει και προαίρεση). Ο ΟΣΕ είχε προκηρύξει ανάλογο διαγωνισμό και στα τέλη του 2024 ο οποίος όμως «ναυάγησε» καθώς είχε κατατεθεί προδικαστική προσφυγή στην ΕΑΔΗΣΥ με τον οργανισμό, στη συνέχεια, να ακυρώνει τη διαδικασία.
Στενεύουν τα χρονικά περιθώρια
Πλέον, επανέρχεται, αλλά με διαφοροποιημένους όρους ως προς το αντικείμενο της σύμβασης ή της διάρκειά της κ.α., όπως αναφέρουν τουλάχιστον σχετικές πληροφορίες. Να σημειωθεί ότι ο χρόνος δεν είναι… σύμμαχος του ΟΣΕ καθώς η σύμβαση έχει ενταχθεί στο χρηματοδοτικό πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης. Μέσω του διαγωνισμού ο ΟΣΕ επιχειρεί να λάβει υπηρεσίες που αφορούν στην ανάπτυξη λογισμικού ανταλλαγής δεδομένων, σε συστήματα πληροφόρησης και εξυπηρετητές, σε σύστημα πληροφόρησης επιβατών, σε ηλεκτρονικούς πίνακες ανακοινώσεων, σε μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων αλλά και σύστημα βιντεοπαρακολούθησης, σε εξοπλισμό δικτύου δεδομένων, για κάρτες με ολοκληρωμένα κυκλώματα, υπηρεσίες ανάπτυξης λογισμικού Διαδικτύου και ενδοδικτύου (ιντρανέτ) κ.α.. Να σημειωθεί ότι η διάρκεια της σύμβασης είναι 8μηνη, ενώ οι προσφορές θα υποβληθούν στις 08/07/2025.
Κι ενώ αναμένεται η δημοσιοποίηση λεπτομερειών του διαγωνισμού, στόχος του έργου είναι ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων υποδομών, η βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας και οργάνωσης του ΟΣΕ, η εξοικονόμηση του λειτουργικού κόστους και η προσφορά βελτιωμένων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό, που μετακινείται σιδηροδρομικά, μέσω της εισαγωγής καινοτομιών και συστημάτων νέας τεχνολογίας και της χρήσης σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων.
Βάσει της προηγούμενης διαδικασίας, η σύμβαση περιελάμβανε συστήματα διαχείρισης εισιτηρίων και τηλεματικής, υποδομή για έξυπνους σταθμούς, σύστημα επιτήρησης υποδομών, πινακίδες πληροφόρησης, Wifi υποδομές σε κινητήριο τροχαίο υλικό, σε βαγόνια και σταθμούς κ.α..