MENU

Τα επιχειρήματα που έπεισαν τους Ιταλούς για να επενδύσουν 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Με ρήτρες χρονοδιαγραμμάτων η νέα σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Hellenic Train

Η πρόσφατη υπογραφή των συμβάσεων, ύψους 450 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τα δεδομένα των έργων του Δημοσίου και με ορίζοντα υλοποίησης 15 μόλις μηνών και η προ δεκαημέρου συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών,  Κωνσταντίνος Κυρανάκης με τον Ιταλό αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και αρμόδιο για τις μεταφορές Ματέο Σαλβίνι σε στενή συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου έπεισαν τελικά την ιταλική πλευρά να δεσμευτεί για το επενδυτικό πλάνο των 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Βάσει της συμφωνίας, τα νέα τρένα θα παραγγελθούν φέτος και θα αντικαταστήσουν τα μεταχειρισμένα «ασημένια βέλη», ηλικίας 30 ετών, που είχε φέρει η ιταλική εταιρεία στο πλαίσιο της αρχικής συμφωνίας εν έτει 2017 με το ελληνικό Δημόσιο. Η παλαιότητα άλλωστε των συρμών που χρησιμοποιούνται σήμερα, ευθύνεται εν πολλοίς για την κακή εικόνα στον ελληνικό σιδηρόδρομο με το αρνητικό ρεκόρ των 1,7 βλαβών την ημέρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα νέα τρένα θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα επιτρόχια συστήματα ασφαλείας.

Το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας της Ρώμης, προβλέπει τη δημιουργία σύγχρονων αμαξοστασίων για τη μακροχρόνια συντήρηση των τρένων. Μια επίσης σημαντική δέσμευση, που θα απαντήσει σε ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα, το οποίο αμαυρώνει την εικόνα του σιδηρόδρομου. Την πλημμελή συντήρηση των συρμών.

Το συνολικό κόστος

Όπως έγραφε εντός της εβδομάδας, το energodromio.gr, αναφορικά με το κόστος των νέων τρένων, υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 13 εκατομμύρια ευρώ ανά μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη πως η μέγιστη ταχύτητα στο ελληνικό δίκτυο δεν θα υπερβαίνει τα 200 χλμ./ώρα.

Με αυτό το δεδομένο, από τα 360 εκατ. ευρώ της συνολικής επένδυσης περίπου 60 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αναβάθμιση των μηχανοστασίων με κύριο αποδέκτη το αμαξοστάσιο της Αθήνας, το οποίο αναμένεται να αναβαθμιστεί ώστε να καλύψει τις ανάγκες του νέου στόλου, αλλά και όλες τις άλλες εγκαταστάσεις της εταιρίας με εξαίρεση το μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης που είχε ολοκληρωθεί το 2020.

Οι δεσμεύσεις του ιταλικού κολοσσού, Ferrovie dello Stato, θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα. Το ίδιο θα συμβεί και με τις υποχρεώσεις του ΟΣΕ για τα έργα που οφείλει να εκτελέσει με ταχείς ρυθμούς.

Σχετικά Άρθρα