MENU

Την επέκταση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία προωθεί το ΥΠΟΜΕ, χρηματοδοτώντας τις αναγκαίες μελέτες

Το έργο αφορά στη νέα χάραξη και την κατασκευή οδικού άξονα περίπου 5,76 χιλιομέτρων μεταξύ Παχιάς Άμμου και Σητείας

Επί τάπητος φαίνεται να βρίσκεται η (περαιτέρω) επέκτασης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης προς… Ανατολάς, μετά τον Άγιο Νικόλαο και ειδικότερα μέχρι τη Σητεία.

Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο δημόσιο και τον ανάδοχο όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επί της ουσίας «κούμπωσε» το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, το Χανιά – Ηράκλειο των 157 χιλιομέτρων, συν την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά περίπου 30 χιλιόμετρα, στα άλλα δύο μέρη του αυτοκινητόδρομου όπου έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες.

Δηλαδή, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (22,5 χλμ.), το οποίο υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ, ανάδοχοι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ Παραχωρήσεις, Aktor) και το τρίτο και μικρότερο τμήμα του ΒΟΑΚ που αφορά στο έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (14,5 χλμ.), το οποίο κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο (από την Aktor).

Ωστόσο, ο νέος ΒΟΑΚ αναμένεται να φτάσει έως τη Σητεία, ικανοποιώντας έτσι ένα πάγιο και έντονο αίτημα της περιφερειακής και δημοτικής αρχής.

Την ημέρα της υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσε το σύνθημα: «Θέλω, επίσης, να αναφερθώ και ξεχωριστά στους φίλους μας από τη Σητεία, οι οποίοι είχαν την καλοσύνη να έρθουν σήμερα εδώ και να δεσμευτώ και ενώπιών τους ότι οι μελέτες στο τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία θα προχωρήσουν άμεσα και να βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση, ώστε ο ΒΟΑΚ πραγματικά να αποτελέσει έναν δρόμο που θα συνδέει την Κίσσαμο με τη Σητεία».

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας αναφέρθηκε στην πρόοδο των εργασιών κατά μήκος του ΒΟΑΚ, καθώς και στις μελλοντικές προσθήκες τμημάτων, προαναγγέλλοντας τη χρηματοδότηση των μελετών μέχρι τη Σητεία το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Από Δύση σε Ανατολή

Η κυβέρνηση δεσμεύεται να χρηματοδοτήσει τις απαραίτητες μελέτες για την ωρίμανση και του ανατολικού τμήματος του ΒΟΑΚ από την Παχιά Άμμο έως και τη Σητεία, έχοντας στόχο την ολοκλήρωση ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα διασχίζει ολόκληρη τη βόρεια Κρήτη και θα ενώνει ουσιαστικά τη Δύση με την Ανατολή, προς όφελος των μεταφορών, της οδικής ασφάλειας, του τουρισμού και ευρύτερα των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών.

Εφόσον προχωρήσει και το τμήμα έως τη Σητεία, ο ΒΟΑΚ θα αποτελέσει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία σε λίγα χρόνια, καλύπτοντας ολόκληρη τη βόρεια ακτογραμμή της Κρήτης.

Το έργο αυτό, προφανώς σε πρώιμο στάδιο σε σχέση με τα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ, έχει συνολική έκταση περίπου 5,76 χιλιόμετρα και αφορά στην κατασκευή νέας χάραξης οδού που θα παρακάμπτει τον οικισμό της Παχιάς Άμμου, διευκολύνοντας την απρόσκοπτη και ασφαλή μετακίνηση προς τη Σητεία.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος σε ότι αφορά στη σύμβαση παραχώρησης θα έχει μήκος περίπου 157 χιλιομέτρων και θα συνοδεύεται από παράπλευρο οδικό δίκτυο, εξασφαλίζοντας καλύτερη σύνδεση και προσβασιμότητα για τις γύρω περιοχές.

Στην παραχώρηση περιλαμβάνεται ως προαίρεση και η κατασκευή του τμήματος δυτικά των Χανίων, έως την Κίσσαμο, μήκους 30 χιλιομέτρων, για το οποίο οι μελέτες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και επικαιροποιηθεί.

Με την προσθήκη αυτή, το συνολικό έργο θα περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 25 ετών, εκ των οποίων τα 5 είναι η μελέτη – κατασκευή. Ο ΒΟΑΚ αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο μετακίνησης στην Κρήτη, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια, μειώνοντας τον χρόνο των διαδρομών και ενισχύοντας την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Σχετικά Άρθρα