Στη δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, την Ινδία, στρέφονται πλέον Toyota, Honda και Suzuki, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια στην προσπάθεια ενίσχυσης της τοπικής παραγωγής, της αύξησης των εξαγωγών και του περιορισμού της εξάρτησης από την Κίνα.
Η αλλαγή αυτή μόνο τυχαία δεν πραγματοποιείται, αφού συνδυάζει χαμηλότερο κόστος, πολιτική σταθερότητα, κίνητρα από την κυβέρνηση και μία τεράστια δεξαμενή εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
Η Toyota, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, και η Suzuki, που κατέχει σχεδόν το 40% της ινδικής αγοράς, έχουν ήδη ανακοινώσει ξεχωριστά επενδυτικά προγράμματα συνολικού ύψους περίπου 11 δισ. δολαρίων.
Παράλληλα, όπως μεταδίδει το Reuters, η Honda σκοπεύει να μετατρέψει την Ινδία σε κεντρική βάση παραγωγής και εξαγωγών για ένα από τα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα. Η Ινδία προσφέρει το κατάλληλο έδαφος, όχι μόνο λόγω χαμηλού κόστους, αλλά και γιατί ως αγορά παραμένει ουσιαστικά κλειστή για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που επιτρέπει στους Ιάπωνες να δραστηριοποιηθούν χωρίς τον ασφυκτικό ανταγωνισμό που βιώνουν στην Κίνα.
Τα τελευταία χρόνια, οι επενδύσεις εξ Ιαπωνίας στις μεταφορές της Ινδίας, πάνε από το καλό στο καλύτερο. Από το 2021 έως το 2024, οι επενδύσεις αυξήθηκαν πάνω από επτά φορές, ενώ την ίδια περίοδο οι τοποθετήσεις στην Κίνα κατέρρευσαν.
Η Toyota συνεργάζεται με τοπικούς προμηθευτές για να μειώσει το κόστος παραγωγής και να ενισχύσει την εγχώρια κατασκευή εξαρτημάτων, ειδικά για τα υβριδικά της μοντέλα. Η νέα της προσέγγιση δεν βασίζεται σε διεθνείς προδιαγραφές, αλλά σε τοπικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ινδικής αγοράς. Έως το τέλος της δεκαετίας, η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει 15 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα, με στόχο να αυξήσει το μερίδιό της από το 8% στο 10%.
Επιπλέον, έχει ανακοινώσει επένδυση που ξεπερνά τα 3 δισ. δολ. και η οποία αποβλέπει στην επέκταση της υφιστάμενης μονάδας της στη νότια Ινδία και την κατασκευή νέου εργοστασίου στην πολιτεία Maharashtra, το οποίο θα ξεκινήσει παραγωγή πριν από το 2030. Με αυτόν τον τρόπο, η παραγωγική ικανότητα της Toyota στην Ινδία θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως.
Η Suzuki, από την πλευρά της, προχωρά σε ένα ακόμη πιο φιλόδοξο σχέδιο, επενδύοντας 8 δισ. δολ. για να αυξήσει την τοπική παραγωγή της από 2,5 σε 4 εκατ. αυτοκίνητα τον χρόνο. Ο πρόεδρός της, Toshihiro Suzuki, δήλωσε πρόσφατα ότι στόχος είναι η Ινδία «να εξελιχθεί στο παγκόσμιο κέντρο παραγωγής της μάρκας», ενισχύοντας τις εξαγωγές προς τις διεθνείς αγορές.
Η Honda, με τη σειρά της, επιδιώκει να κεφαλαιοποιήσει τη δυναμική της Ινδίας πέρα από τη μοτοσικλέτα, στην οποία κυριαρχεί επί δεκαετίες. Ο CEO της, Toshihiro Mibe, ανακοίνωσε ότι η χώρα θα αποτελέσει τη βάση παραγωγής για ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς «Zero», που θα εξάγεται προς την Ιαπωνία και άλλες ασιατικές αγορές από το 2027. Έτσι, η Honda τοποθετεί την Ινδία ως τη δεύτερη πιο σημαντική αγορά αυτοκινήτου για τον Όμιλο, αμέσως μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Περισσότερες ειδήσεις
Μειώνει τις επενδύσεις της σε EV η Honda – Ποια αγορά σκέφτεται να «χτυπήσει»
Suzuki: Επένδυση 8 δισ. δολ. στην Ινδία για την εκκίνηση παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Toyota: Αύξηση πωλήσεων για έβδομο σερί μήνα – «Οδηγός» η ζήτηση για EV σε ΗΠΑ και Κίνα