MENU

Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Οι 4 «πράσινοι» και «smart» άξονες που θα μεταμορφώσουν τον κατασκευαστικό κλάδο

Η πορεία του κλάδου θα στηριχθεί σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που συνδυάζει βιωσιμότητα, ανθεκτικότητα και ψηφιακή καινοτομία

Σε μια περίοδο δομικού μετασχηματισμού, όπου η αξία του ευρωπαϊκού κατασκευαστικού κλάδου αναμένεται να αγγίξει τα 3 τρισ. ευρώ έως το 2035 (από 2 τρισ. σήμερα), ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ανέλυσε στο 8ο Athens Investment Forum τους τέσσερις στρατηγικούς άξονες που θα καθορίσουν το μέλλον των υποδομών, με κυρίαρχες προκλήσεις την ενεργειακή μετάβαση και την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Ο κ. Σουρέτης τόνισε ότι η πορεία του κλάδου θα στηριχθεί σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που συνδυάζει βιωσιμότητα, ανθεκτικότητα και ψηφιακή καινοτομία.

Πράσινη μετάβαση

Η Πράσινη Μετάβαση και η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, που κινητοποιούν επενδύσεις άνω του 1 τρισ. ευρώ έως το 2030 για την ενεργειακή αναβάθμιση 35 εκατ. κτιρίων και την ανάπτυξη 300 GW ΑΠΕ, με ετήσιο ρυθμό αύξησης έργων περίπου 2,5%.

Αναβάθμιση Υποδομών και την Ανθεκτικότητα

Μέσω προγραμμάτων όπως το Connecting Europe Facility και το InvestEU, επιδιώκεται η ενίσχυση της συνδεσιμότητας και της αντοχής των ευρωπαϊκών δικτύων, προσελκύοντας επενδύσεις άνω των 500 δισ. ευρώ.

Ψηφιακός Μετασχηματισμός

Η τεχνολογία BIM, η Τεχνητή Νοημοσύνη, η χρήση drones και η τρισδιάστατη εκτύπωση (3D printing) επιτρέπουν μείωση κόστους έως 20% και χρόνου παράδοσης έως 30%.

Αυτοματοποίηση

Η αντιμετώπιση της έλλειψης 1,3 εκατ. εξειδικευμένων εργαζομένων καθιστά αναγκαία την αυτοματοποίηση, την προτυποποίηση και την υιοθέτηση νέων μοντέλων συνεργασίας.

«Για εμάς, ως παραχωρησιούχους, κατασκευαστές και λειτουργούς αυτοκινητοδρόμων, η βιωσιμότητα, η τεχνολογία και η καινοτομία αποτελούν καθημερινή πρακτική. Τα φωτοβολταϊκά πάρκα και οι υβριδικοί σταθμοί φόρτισης που λειτουργούν σήμερα στα έργα μας είναι χειροπιαστά βήματα προς τις υποδομές μηδενικών εκπομπών», πρόσθεσε.

Ο κ. Σουρέτης τόνισε ακόμη ότι η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης και των big data επιτρέπει στους ομίλους υποδομών όχι απλώς να παρεμβαίνουν, αλλά να προβλέπουν έγκαιρα πιθανές τρωτότητες των έργων, παρέχοντας υπηρεσίες αντάξιες του κόστους που επωμίζεται ο χρήστης. Ωστόσο, για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο ρόλος της Πολιτείας είναι καθοριστικός, καθώς το κυκλοφοριακό αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οδικές υποδομές της χώρας. «Απαιτούνται μέτρα για την αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Κηφισού, όπως ο περιορισμός της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων, η επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίηση της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης -όπου υπάρχει ήδη ανάδοχος- και η ενεργοποίηση των πρότυπων προτάσεων», ανέφερε.

«Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη: οι υποδομές του μέλλοντος θα είναι πράσινες, «smart» και ανθεκτικές. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με συνέπεια και όραμα, επενδύει σε έργα που μετατρέπουν τη βιωσιμότητα σε αναπτυξιακή δύναμη, δημιουργώντας πυλώνες ασφάλειας, καινοτομίας και ποιότητας ζωής για την Ευρώπη του 2030», κατέληξε.

Περισσότερες ειδήσεις

Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Αυτά είναι τα αναγκαία μέτρα για την κυκλοφοριακή «ανακούφιση» του λεκανοπεδίου

Χ. Χαραλαμπίδης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ενίσχυση του κεντρικού τομέα για να «τρέξουν» τα έργα βιώσιμης διαχείρισης αποβλήτων

Κυκλοφοριακή ασφυξία απειλεί την Αττική – Λύση η ανάπτυξη των ΜΜΜ και ο «έξυπνος» επανασχεδιασμός των μετακινήσεων

Σχετικά Άρθρα