Τα δημόσια έργα υποδομών μπορεί να διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στην πίτα της κατασκευαστικής αγοράς, ωστόσο σειρά ιδιωτικών έργων που αφορούν είτε έργα αναπλάσεων, είτε αναπτύξεις της ξενοδοχειακής αγοράς και των εγχώριων ΑΕΕΑΠ, διεκδικούνται τόσο από τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους όσο και από μικρότερης τάξης τεχνικές εταιρείες.
Ήδη τρέχουν εργασίες για σειρά έργων με αναδόχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το νέο κτίριο γραφείων της ΔΕΗ στη λεωφόρο Μεσογείων, αλλά και το project ανάπλασης του εργοστασίου της Πίτσος υπό την ιδιοκτησία του ομίλου Σκλαβενίτη.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με την Redex έχουν αναλάβει την κατασκευή του πάρκινγκ στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
Επίσης την ευθύνη εργασιών στο πρώην εργοστάσιο της Softex που πρόκειται να γίνει ένα μικτής χρήσης χώρος (γραφεία, κατοικίες, ενδεχομένως ιδιωτικές σχολές και campus) από την Dimand έχει αναλάβει η εταιρεία Μπαλλιάν.
Η Dimand που ανακατασκευάζει επίσης το ακίνητο της Εθνικής Ασφαλιστικής στην πλατεία Κοραή που κατόπιν αποκτήθηκε από την Τράπεζα Πειραιώς ως κτίριο γραφείων και έχει αναθέσει τις σχετικές εργασίες στη ΜΕΤΚΑ.
Ανοικτός παραμένει ο διαγωνισμός, ο οποίος διενεργείται σε δύο φάσεις, για την τελευταία μεγάλη επένδυση της πρώτης φάσης στο Ελληνικό, που αφορά στην κατασκευή του εμπορικού κέντρου επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης. Κατά πληροφορίες το παρόν έχουν δηλώσει ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, ΜΕΤΚΑ, ενώ η Aktor περιορίστηκε στις πρόδρομες εργασίες.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Lamda Development μέσα στον Μάιο θα έχει καταλήξει σε ανάδοχο για το έργο, το οποίο έχει «ξεφύγει» σε προϋπολογισμό έναντι των αρχικών εκτιμήσεων καθώς έχουν προστεθεί και επιπλέον τετραγωνικά εμπορικού χώρου.
Συνεργασίες με ξένους οίκους για το βασικό έργο επέκτασης του ΔΑΑ
Στον αέρα βρίσκεται πλέον και ο διαγωνισμός για το κύριο έργο επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. Επελέγη το μοντέλο του Early Contractor Involvement (ECI), οπότε σε πρώτη φάση θα επιλεγεί ανάδοχος για το συμβουλευτικό σκέλος και σε δεύτερο χρόνο ο ανάδοχος κατασκευής του έργου.
Η ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών ECI τοποθετείται χρονικά τον προσεχή Ιούλιο και αντίστοιχα, η ανάθεση της σύμβασης για τον σχεδιασμό και την περάτωση του έργου τοποθετείται χρονικά τον Ιανουάριο του 2026.
Το project προβλέπει την επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού, με συνολική αύξηση των χώρων κατά περίπου 150.000 τ.μ. Επιπλέον, το πρόγραμμα προβλέπει την αναδιαμόρφωση του χώρου ελέγχου στον κύριο αεροσταθμό, καθώς και του κτιρίου δορυφορικού αεροσταθμού για τη διαχείριση των επιβατών και των πτήσεων εκτός της ζώνης Σένγκεν.
Η πρόσκληση του ΔΑΑ που θέτει υψηλές απαιτήσεις και συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν εμπειρία στην υλοποίηση ενός τουλάχιστον αντίστοιχου project, προϋπολογισμού κατ’ ελάχιστο 500 εκατ. ευρώ, τα τελευταία 15 χρόνια στο εξωτερικό.
Επίσης, ο κάθε υποψήφιος οφείλει να έχει φέρει εις πέρας τουλάχιστον ένα κατασκευαστικό έργο στην Ελλάδα τα τελευταία 5 χρόνια, αξίας τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ.
Η προκήρυξη προϊδεάζει πως στο διαγωνισμό θα εμφανιστούν μικτά σχήματα από ελληνικούς και ξένους ομίλους προκειμένου να καλύπτονται οι βασικοί όροι.
Υπενθυμίζεται πως το Ελευθέριος Βενιζέλος αρχικώς κατασκευάστηκε από την Hochtief, η οποία είναι και η βασική μέτοχος του ΔΑΑ μέσω της θυγατρικής AviAlliance.
Η μεταβίβαση των τριών ξενοδοχείων στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής από την Goldman Sachs στον όμιλο Sani/Ikos πέραν της σημασίας της ίδιας της συναλλαγής αναμένεται να δημιουργήσει νέο κατασκευαστικό αντικείμενο για τους τεχνικούς ομίλους της χώρας, καθώς σχεδιάζεται η πλήρης ανακατασκευή των τριών μονάδων, επένδυση που τοποθετείται στα 400 εκατ. ευρώ.