MENU

Σε κοινή εταιρία των ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και GMR οι εμπορικές δραστηριότητες στο νέο αεροδρόμιο Καστελίου

Η πρόοδος υλοποίησης του μεγάλου αυτού έργου έχει φτάσει στο 50%, με χρόνο ολοκλήρωσης και λειτουργίας του νέου αεροδρομίου εντός του 2027

Στη σύσταση της κοινής εταιρίας GMR TERNA Commercial, η οποία αναλαμβάνει πλέον επίσημα τη διαχείριση των μη αεροπορικών δραστηριοτήτων του νέου αερολιμένα στο Καστέλι, δηλαδή, ουσιαστικά των εμπορικών χρήσεων, προχώρησαν ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR που, ως γνωστόν, έχουν αναλάβει τη σύμβαση παραχώρησης του έργου για την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και των οδικών του συνδέσεων.

Δεδομένου ότι οι εμπορικές χρήσεις πλέον, μαζί με άλλες συμπληρωματικές, προφανώς πέραν της βασικής (αεροπορικές υπηρεσίες), αποτελούν μέρος της νέας τάσης σε αεροδρόμια διεθνώς, το νέο αυτό σχήμα θα κληθεί να διαχειριστεί αυτό το «κομμάτι». Υπό την «ομπρέλα» του θα μπούνε, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, τα ακόλουθα:

  • Δραστηριότητες αφορολόγητων ειδών και εμπορικά καταστήματα
  • Τρόφιμα και ποτά
  • Σαλόνια αναμονής VIP
  • Συνάλλαγμα
  • Διαφημίσεις και προωθητικές ενέργειες
  • Περιτύλιξη αποσκευών
  • Ενοικίαση αυτοκινήτων, στάθμευση οχημάτων και διαχείριση χερσαίων μεταφορών
  • Απολεσθέντες, πλεονάζουσες αποσκευές
  • Υπηρεσίες spa και ομορφιάς
  • Ανάπτυξη ακινήτων και χρήση Περιοχής Εμπορικής Ζώνης
  • Υπηρεσίες ψυχαγωγίας, δίκτυο Ίντερνετ και τηλεπικοινωνίες
  • Επιχειρηματικά κέντρα και ψηφιακό ηλεκτρονικό εμπόριο / κινητό εμπόριο για προϊόντα και υπηρεσίες που πωλούνται στο Αεροδρόμιο

Σημειώνεται πως η δραστηριότητα της εταιρείας δεν θα περιλαμβάνει τις Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες, όπως γραφεία αεροπορικών εταιρειών, τραπεζικές συναλλαγές μέσω ΑΤΜ, γραφεία ταξιδιωτικών πρακτόρων και τον ανεφοδιασμό αεροσκαφών με καύσιμα.

Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ορίστηκε σε 1 εκατ. ευρώ και η διάρκεια ισχύος της εταιρείας έως τις 04/06/2055. Το Δ.Σ. είναι εξαμελές, με πρόεδρο τον κ. Ohri Amresh, αντιπρόεδρο τον Πέτρο Σουρέτη και μέλη τους Εμ. Μουστάκα, Π. Περβανά, Αλ. Λουπαση και Diwan Prakash Kuma.

Ο νέος διεθνής αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης θα είναι ένας από τους πιο σύγχρονους της Μεσογείου. Αναπτύσσεται από την εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, με μετόχους το ελληνικό Δημόσιο (45,9%), τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (32,46%) και τον ινδικό Όμιλο GMR (21,64%), ενώ κατασκευάζεται από την τεχνική εταιρία ΤΕΡΝΑ.. Αναφορικά με την πρόοδο της κατασκευής, τείνουν προς την ολοκλήρωσή τους οι βαριές κατασκευαστικές εργασίες του αεροδρομίου που θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα, με την πρόοδο υλοποίησης να διαμορφώνεται σε περίπου 50%.

Παρά το γεγονός ότι οι κατασκευαστικές εργασίες υλοποιούνται από την ΤΕΡΝΑ με ταχύτατο ρυθμό, ο ακριβής χρόνος έναρξης λειτουργίας του αερολιμένα θα εξαρτηθεί από τον χρόνο παράδοσης και τοποθέτησης των αεροναυτιλιακών συστημάτων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), καθώς και από την εκπαίδευση του προσωπικού από την ΥΠΑ. Έτσι, ενώ αρχικά υπήρχε η πρόβλεψη ότι η λειτουργία θα εκκινήσει αρχές του 2027, εκτιμάται ότι θα έχουμε μετάθεση στο χρονοδιάγραμμα, χωρίς ευθύνη του επενδυτή.

Σχετικά Άρθρα