MENU

Χ. Δούκας: Η Βασιλίσσης Όλγας ξανανοίγει με σχέδιο, νομιμότητα και ισορροπία – Ένας άξονας για τους πολλούς και όχι για τους λίγους

Ο δήμαρχος ανέλυσε με λεπτομέρεια το έργο δίνοντας έμφαση στα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από αυτή την αλλαγή

«Ναι» στο άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας για τα αυτοκίνητα είπε το 83% των κατοίκων της 2ης Δημοτικής Κοινότητας, που πήρε μέρος στο συμμετοχικό εργαστήριο του Δήμου Αθηναίων για την «Ανοιχτή Γειτονιά 15 λεπτών», το οποίο διεξήχθη την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στη Λέσχη Φιλίας Νέου Κόσμου “Η Ανάληψη του Κυρίου».

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, παρουσίασε το νέο σχέδιο που διορθώνει τις παραλείψεις του παρελθόντος και ανοίγει τον δρόμο για όλους: «Η Βασιλίσσης Όλγας έκλεισε πέντε χρόνια χωρίς ποτέ να μπει μπουλντόζα, με μια μελέτη που έγινε εν μέσω Covid και χωρίς αυτοκίνητα στους δρόμους. Αποτέλεσμα: χάος, ταλαιπωρία, ένας δρόμος βαμμένος με χρώματα, αλλά χωρίς έργο. Σήμερα, σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της νέας κυκλοφοριακής μελέτης που έγινε μέσα τον Ιούνιο. Με μελέτη και σχέδιο να παραδοθεί ένας δρόμος που αποσυμφορεί, συνδέει και υπηρετεί όλους τους Αθηναίους».

Στη συνέχεια, οι παρευρισκόμενοι, μεταξύ των οποίων πολλοί κάτοικοι του Παγκρατίου, κλήθηκαν να απαντήσουν στο εξής ερώτημα: «Πιστεύετε ότι πρέπει να ανοίξει η Βασιλίσσης Όλγα για τα αυτοκίνητα;». Η συντριπτική πλειονότητα (83%),  έδωσε θετική απάντηση, με μόλις το 17% να εκφράζει την αντίθεσή του.

Οι συμμετέχοντες στην ψηφοφορία απάντησαν και στο ερώτημα «ποιο είναι το σημαντικότερο όφελος από το άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας» ως εξής:

  • 45%: μείωση κυκλοφοριακής συμφόρησης
  • 20%: λειτουργία ως πολυτροπικός δρόμος (συνύπαρξη ΜΜΕ, ΙΧ, πεζών με σαφείς κανόνες)
  • 20%: πιο εύκολες μετακινήσεις για τους κατοίκους της περιοχής
  • 10%: ισότιμη μεταχείριση πολιτών
  • 6%:  καλύτερη ροή οχημάτων, λιγότερη ρύπανση

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, ανέλυσε με λεπτομέρεια το έργο για το άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας ως δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, δίνοντας έμφαση στα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από αυτή την αλλαγή. «Η Βασιλίσσης Όλγας δεν μπορεί να παραμένει κλειστή, κόβοντας την Αθήνα στα δύο. Ανοίγει με σχέδιο, νομιμότητα και ισορροπία. Δεν είναι πια δρόμος για λίγους, αλλά ένας άξονας για όλους».

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά:

  • Εκπονήθηκε πλήρης κυκλοφοριακή μελέτη (Ιούνιος 2025), η οποία προβλέπει συνολική βελτίωση κυκλοφορίας με μεγάλη μείωση καθυστερήσεων, έως και 20%, καθώς και μείωση ρύπων στην ευρύτερη περιοχή.
  • Θα λειτουργεί ως πολυτροπικός διάδρομος: Πεζοί, Ποδηλάτες, Τραμ, Τρόλεϊ και λίγα ΙΧ με χαμηλή ταχύτητα (<20 χλμ/ώρα). Οι επιπτώσεις στα ΜΜΜ αναμένεται να είναι πολύ μικρές.
  • Δημιουργείται εκτεταμένη διαδρομή πεζών με πράσινο, από το Ζάππειο έως τους Στύλους του Ολυμπίου Διός.
  • Το σχέδιο ανάπλασης δεν αλλάζει. Χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, διορθώνονται παραλείψεις και προχειρότητες του παρελθόντος.
  • Η διέλευση ΙΧ δεν επηρεάζει τις αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν. (Όπως συμβαίνει  και με την Πύλη του Αδριανού).
  • Στόχος: βιώσιμη κινητικότητα, καλύτερη ροή, λιγότερη ρύπανση.

Σχετικά Άρθρα