MENU

Μεθοδευμένη «καρατόμηση» προσωπικού για να πιάσει τους στόχους κερδοφορίας

Ο προγραμματισμός της Lufthansa μέχρι το 2030 και ο ρεαλιστικός κίνδυνος νέων απεργιακών κινητοποιήσεων

Ένα σαφές πλάνο αναδιάρθρωσης με στόχο την αποφασιστική αύξηση της κερδοφορίας, το οποίο περιλαμβάνει τη σημαντικότερη περικοπή διοικητικών θέσεων που έχει πραγματοποιηθεί στον μεγαλύτερο αεροπορικό όμιλο της Ευρώπης μετά την περίοδο της πανδημίας, ανακοίνωσε η Deutsche Lufthansa AG.

Συγκεκριμένα, η διοίκηση της εταιρείας γνωστοποίησε την πρόθεσή της να καταργήσει 4.000 διοικητικές θέσεις μέχρι το 2030, με τη μείζονα πλειονότητα των περικοπών να εντοπίζεται στη Γερμανία.

Η απόφαση αυτή δεν αποτελεί απλώς μια μείωση δαπανών, αλλά κεντρικό πυλώνα της στρατηγικής του Διευθύνοντος Συμβούλο Carsten Spohr για την ενίσχυση της λειτουργικής απόδοσης και την περιορισμό του κόστους. Οι περικοπές, όπως αναφέρεται, θα επιτευχθούν μέσω της εντατικοποίησης της ψηφιοποίησης, της αυτοματοποίησης διαδικασιών και της ενοποίησης λειτουργιών. Ουσιαστικά, η Lufthansa επιλέγει την τεχνολογική αναβάθμιση ως το κύριο μέσο για την αντικατάσταση και, συνακόλουθα, τη μείωση του διοικητικού της προσωπικού, στοχεύοντας σε ένα πιο λιτό και ευέλικτο εταιρικό σχήμα.

Στόχευση σε ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 2,5 δισ. ευρώ

Οι κινήσεις αυτές πλαισιώνουν ένα φιλόδοξο σύνολο οικονομικών στόχων, οι οποίοι παρουσιάστηκαν ενόψει της ημέρας κεφαλαιαγοράς της εταιρείας στο Μόναχο. Η Lufthansa στοχεύει σε ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 2,5 δισ. ευρώ για την περίοδο 2028-2030, καθώς και σε προσαρμοσμένη απόδοση κεφαλαίου που θα κυμαίνεται μεταξύ 15% και 20%. Παράλληλα, το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 8% και 10% για την ίδια περίοδο, σηματοδοτώντας την αποφασιστικότητα της εταιρείας να βελτιώσει σημαντικά τους δείκτες κερδοφορίας της.

Ωστόσο, η υλοποίηση αυτής της στρατηγικής έρχεται σε μια περίοδο όπου ο Όμιλος αντιμετωπίζει σημαντικούς κινδύνους. Το 2023, η Lufthansa αναγκάστηκε να αναθεωρήσει προς τα κάτω δύο φορές τις οικονομικές της προβλέψεις, αδυνατώντας να επιτύχει τους μεσοπρόθεσμους στόχους κερδοφορίας του 2021, κυρίως λόγω της σειράς απεργιών που επιβάρυναν τα αποτελέσματα.

Πλέον, η εταιρεία βρίσκεται εκ νέου αντιμέτωπη με την απειλή νέων εργασιακών κινητοποιήσεων, καθώς αναμένεται η ολοκλήρωση ψηφοφορίας για απεργία των πιλότων μέσω του συνδικάτου Vereinigung Cockpit. Μια τέτοια εξέλιξη είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τις πτήσεις και, κατ’ επέκταση, την οικονομική απόδοση.

Λογαριάζει χωρίς τον… ξενοδόχο

Επιπρόσθετα, λειτουργικά εμπόδια, όπως οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών, αναγκάζουν τη Lufthansa να αναβάλει τον προγραμματισμό της για την ανανέωση του στόλου και τη μετάβαση σε πιο αποδοτικά μοντέλα κατανάλωσης καυσίμων. Τέλος, η εισαγωγή της νέας premium καμπίνας Allegris αντιμετωπίζει δυσχέρειες, καθώς εκκρεμεί η πιστοποίηση για τα business-class καθίσματα του Boeing 787-9, διατηρώντας τα εκτός εμπορικής χρήσης και επηρεάζοντας την πλήρη αξιοποίηση της προσφοράς της εταιρείας.

Είναι σαφές ότι η Lufthansa ακολουθεί μια σκληρή γραμμή περικοπών στο εργατικό δυναμικό της (ειδικά στο διοικητικό) ως βασικό μοχλό για την επίτευξη υψηλότερων αποδόσεων, ωστόσο η επιτυχία του εγχειρήματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα της διοίκησης να διαχειριστεί τις επικείμενες εργασιακές εντάσεις και τα λειτουργικά ζητήματα του κλάδου.

Σχετικά Άρθρα