MENU

Μονόδρομος για τη διάσωση των μεγάλων έργων υποδομής η ανθεκτικότητα και η ορθολογική διαχείριση πόρων

Ο υπουργός Χρ. Δήμας ανέδειξε τις τρεις κεντρικές προκλήσεις τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει το ΥΠΟΜΕ

Mιλώντας στο Olympia Forum VI, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας σκιαγράφησε τη στρατηγική του Υπουργείου, τονίζοντας τον πολυδιάστατο ρόλο των υποδομών τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομική εικόνα της χώρας διεθνώς.

Στον πυρήνα της στρατηγικής βρίσκεται η δέσμευση για την εμπρόθεσμη υλοποίηση έργων και παρεμβάσεων που προσφέρουν το μέγιστο δυνατό όφελος. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της εξασφάλισης των απαραίτητων κεφαλαίων και της διασφάλισης όρων υψηλής ανθεκτικότητας στα έργα.

Ο κ. Δήμας ανέδειξε τρεις κεντρικές προκλήσεις τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει ο τομέας των υποδομών και των μεταφορών:

  • Ορθολογική Διαχείριση Πόρων: Η ανάγκη για σαφή προτεραιοποίηση έργων και παρεμβάσεων, ώστε να εξασφαλιστεί η ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων.
  • Κάλυψη Αναγκών Συντήρησης: Η αντιμετώπιση των κενών που δημιούργησε η πολυετής κρίση, με έμφαση στην κάλυψη των αναγκών συντήρησης των υφιστάμενων υποδομών, την αναβάθμιση των μέσων και την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού.
  • Ανθεκτικότητα στην Κλιματική Κρίση: Η ενσωμάτωση της υψηλότερης ανθεκτικότητας στον σχεδιασμό των υποδομών, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

Στη συνέχεια, ο υπουργός παρουσίασε τα μεγάλα έργα που αναμένεται να ολοκληρωθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, αλλάζοντας τον χάρτη των μεταφορών:

  • Πάτρα – Πύργος: Στα τέλη Ιουλίου παραδόθηκαν τα πρώτα 65 χλμ., ενώ το τμήμα Μιντιλόγλι – Αλισσός, μήκους 10 χλμ., προγραμματίζεται να παραδοθεί τέλη Νοεμβρίου.
  • Μετρό Θεσσαλονίκης: Η επέκταση προς Καλαμαριά, με πέντε επιπλέον σταθμούς θα δοθεί στην κυκλοφορία το α’ τρίμηνο του 2026. «Το Μετρό έχει βοηθήσει στον ένα χρόνο που λειτουργεί να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ κατά 15%. Υπολογίζουμε με την επέκταση προς την Καλαμαριά θα μπορέσει να συμβάλλει ακόμη περισσότερο, καθώς οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες της πόλης έχουν πράγματι αγκαλιάσει το Μετρό», υπογράμμισε ο Υπουργός.
  • Ε65: Τα τελευταία 45,5 χλμ. από την Καλαμπάκα έως την Εγνατία Οδό αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία το β’ τρίμηνο του 2026.

Επιπρόσθετα, ο Υπουργός αναφέρθηκε σε μια σειρά από έργα που υλοποιούνται ανά την επικράτεια, όπως τα οδικά και τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης «Daniel», ο ΒΟΑΚ, η Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη, που θα δοθεί τον Μάιο του 2027 στην κυκλοφορία, η παράκαμψη της Χαλκίδας, οι οδικοί άξονες Μπράλος – Άμφισσα και Γιάννενα – Κακαβιά.

Υποδομές εθνικής σημασίας

Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε στις εθνικής σημασίας υποδομές που ενισχύουν τον γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας, μέσα από τη συμμετοχή στους ευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών. Έδωσε έμφαση στους σιδηροδρομικούς και οδικούς άξονες που συνδέουν τα μεγάλα λιμάνια με το ευρωπαϊκό δίκτυο, αναβαθμίζοντας τη θέση της χώρας ως κόμβου logistics και ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της Ευρώπης απέναντι σε μελλοντικές προκλήσεις, καθώς λαμβάνονται υπόψη και οι ανάγκες της αμυντικής κινητικότητας.

«Ο σχεδιασμός πλέον δεν γίνεται απλώς σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο, αλλά γίνεται σε υπερεθνικό επίπεδο, προσπαθώντας να αξιοποιήσουμε και το στρατηγικό πλεονέκτημα της γεωπολιτικής θέσης της χώρας μας», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Σχετικά Άρθρα