MENU

Μια νύχτα… στις ράγες – Η νέα τάση στον κόσμο των μεταφορών «ανθίζει» στη Γαλλία

Πιο φιλική προς το περιβάλλον αλλά και την... τσέπη του επιβάτη, αφού με τη μετακίνηση μπορεί κανείς να συνδυάσει και τη διαμονή

Τα τρένα με κρεβάτι είναι αναμφισβήτητα το νέο… trend στον κόσμο των μεταφορών αυτή τη στιγμή. Οι νέες διαδρομές έχουν τραβήξει την προσοχή των μέσων ενημέρωσης και πολλοί ταξιδιώτες βάζουν στη… wish list τους το ενδεχόμενο να περάσουν μια νύχτα στις ράγες.

Τα στοιχεία για τους επιβάτες από τη Γαλλία υποδηλώνουν ότι τα νυχτερινά τρένα θα μπορούσαν να συνεχίσουν να καταγράφουν αριθμούς ρεκόρ, αρκεί να μπορούσε να καλυφθεί επαρκώς η ζήτηση. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της γαλλικής ομάδας για το κλίμα Réseau Action Climat, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η επιτυχία των υπηρεσιών με κρεβάτι είναι η έλλειψη τρένων.

Προσεχώς… ρεκόρ για το 2024

Στον δρόμο των ρεκόρ φαίνεται πως βαδίζουν τα νυχτερινά τρένα στη Γαλλία, με το ενδεχόμενο να γίνουν ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα μεταφοράς της χώρας, να είναι ορατό. Το 2024 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τις υπηρεσίες που παρέχουν κρεβάτι, με περισσότερους από 1 εκατ. επιβάτες να τα προτιμούν στη Γαλλία.

Τα νυχτερινά τρένα ήταν γεμάτα στο 76% των διαδρομών και περισσότερο από 80% στις δύο κύριες διαδρομές, Παρίσι-Τουλούζ και Παρίσι-Νις. Η γραμμή μεταξύ Παρισιού και Τουλούζ προσέλκυσε σχεδόν 100.000 επιπλέον επιβάτες μεταξύ 2019 και 2024 (αύξηση 64%).

Οι διαδρομές κατά τη διάρκεια της νύχτας, επομένως, γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλής επιλογή για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες, οι οποίοι αποτελούσαν το 30% των χρηστών το 2023.

Στις δύο μόνο διεθνείς γραμμές (Παρίσι-Βιέννη και Παρίσι-Βερολίνο), ο αριθμός των επιβατών ήταν επίσης υψηλός, παρά τις πολυάριθμες καθυστερήσεις και την τρίμηνη αναστολή των υπηρεσιών το 2024. Σύμφωνα με έρευνα της συλλογικότητας Europe on Rails, το 72% των Γάλλων προτίθενται να επιλέξουν το νυχτερινό τρένο εάν η τιμή του εισιτηρίου ήταν προσιτή και η διαδρομή διαθέσιμη.

Ο αγώνας της κυβέρνησης για κάλυψη της ζήτησης για νυχτερινά τρένα

Ενώ ο αυξανόμενος αριθμός επιβατών θα πρέπει να είναι ένα θετικό σημάδι, ο περιορισμένος στόλος τρένων της Γαλλίας δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στη ζήτηση. Αυτό επί της ουσίας αναγκάζει τους ταξιδιώτες να επιλέξουν εναλλακτικές επιλογές, συχνά πιο ρυπογόνες, ή να ακυρώσουν εντελώς το ταξίδι τους, σύμφωνα με την έκθεση της ομάδας για το κλίμα.

Για την αποσυμφόρηση των υπαρχουσών γραμμών και το άνοιγμα νέων, διαπιστώθηκε ότι η Γαλλία πρέπει να επεκτείνει τον στόλο της πολύ περαιτέρω ​​από τα τρέχοντα 129 βαγόνια με κρεβάτι. Επιπλέον, οι γραμμές πρέπει να επεκταθούν για να συνδέουν πόλεις εκτός του Παρισιού με άλλους ευρωπαϊκούς κόμβους.

Πολύπλευρο το όφελος της επιλογής νυχτερινών τρένων

Η έκθεση τονίζει ότι η επαναφορά των νυχτερινών τρένων στη σωστή πορεία θα είχε πολλαπλά οφέλη, καθώς αποτελούν έναν αποτελεσματικό τρόπο σύνδεσης αγροτικών ή απομονωμένων περιοχών με πόλεις χωρίς να απαιτείται από τους επιβάτες να αλλάξουν διαδρομή στη μέση του ταξιδιού.

Επίσης, παρά το γεγονός πως είναι πιο χρονοβόρα από τις πτήσεις, το τρένο είναι επίσης ένας πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μετακίνησης μεταξύ των μεγάλων πόλεων της Ευρώπης. Ενδεικτικά, από τις 10 κύριες αεροπορικές συνδέσεις από τη Γαλλία προς την υπόλοιπη Ευρώπη, τουλάχιστον έξι θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν με νυχτερινό τρένο (Παρίσι-Μαδρίτη, Παρίσι-Βαρκελώνη, Παρίσι-Μιλάνο, Παρίσι-Ρώμη, Νίκαια-Λονδίνο, Παρίσι-Βενετία).

Η επιλογή, τέλος, μιας υπηρεσίας με κρεβάτι αντί για ένα υψηλής ταχύτητας TGV που λειτουργεί κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί επίσης να σας εξοικονομήσει χρήματα, αφού για παράδειγμα, το νυχτερινό τρένο από το Παρίσι στην Τουλούζ, ξεκινά από σχεδόν 30 ευρώ φθηνότερα από το TGV και δεν χρειάζεται να πληρώσετε για μια διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο.

Σχετικά Άρθρα