MENU

Σε επιβράδυνση της παραγωγής και λειτουργίας των κινεζικών της εργοστασίων προχωρά η BYD

Η Νο 1 κατασκευαστική εταιρεία EV στον κόσμο ακύρωσε τις νυχτερινές βάρδιες και μείωσε την παραγωγή κατά τουλάχιστον το 1/3 της χωρητικότητας σε ορισμένα από τα εργοστάσιά της

Σε επιβράδυνση του ρυθμού παραγωγής κι επέκτασής της έχει οδηγηθεί το τελευταίο διάστημα η κινεζική εταιρεία κατασκευής EV, BYD, καθώς έχει μειώσει τον όγκο εργασίας της σε ορισμένα εργοστάσια της Κίνας, με αποτέλεσμα την καθυστέρηση των σχεδίων για την προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής.

Όπως αναφέρει το Reuters, οι αποφάσεις αυτές αποτελούν ένδειξη ότι η ισχυρή αύξηση των πωλήσεων της BYD τα τελευταία δύο χρόνια, (χάρη στην οποία ανέβηκε στην 1η θέση των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, αφήνοντας πίσω της την Tesla) θα μπορούσε να επιβραδυνθεί, καθώς αντιμετωπίζει την αύξηση των αποθεμάτων, ακόμη και μετά τις μεγάλες μειώσεις τιμών που προσφέρει στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας.

Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει, ότι η BYD ακύρωσε τις νυχτερινές βάρδιες και μείωσε την παραγωγή κατά τουλάχιστον το 1/3 της χωρητικότητας σε ορισμένα από τα εργοστάσιά της. Αυτά τα μέτρα επιβλήθηκαν σε τουλάχιστον τέσσερα εργοστάσια και η BYD είχε επίσης αναστείλει ορισμένα σχέδια για τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής.

Η BYD, η οποία πούλησε 4,27 εκατ. αυτοκίνητα πέρυσι, κυρίως στην Κίνα, διαθέτει τουλάχιστον επτά εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στη χώρα και έχει στοχεύσει σε αύξηση πωλήσεων σχεδόν 30% στα 5,5 εκατ. φέτος.

Το Reuters δεν προσδιόρισε την ακριβή κλίμακα της μείωσης της παραγωγής και της αναστολής της επέκτασης και ούτε διευκρίνισε, πόσο καιρό μπορεί να διαρκέσουν αυτά τα μέτρα. Μία από τις πηγές ανέφερε ότι οι κινήσεις στόχευαν στην εξοικονόμηση κόστους, ενώ η άλλη είπε ότι επιβλήθηκαν αφού οι πωλήσεις δεν πέτυχαν τους στόχους.

Επιβράδυνση της παραγωγής στο 13% – 0,2% σε ετήσια βάση το διάστημα Απριλίου-Μαΐου του φετινού έτους

Στοιχεία από τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας έδειξαν, ότι η αύξηση της παραγωγής της BYD επιβραδύνθηκε στο 13% και 0,2% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα, οι οποίοι ήταν ο βραδύτερος ρυθμός από τον Φεβρουάριο του 2024, όταν οι εργοστασιακές δραστηριότητες διακόπηκαν από τις εβδομαδιαίες διακοπές της σεληνιακής Πρωτοχρονιάς.

Η BYD άρχισε να αυξάνει την μηνιαία παραγωγή από το δεύτερο τρίμηνο του έτους το 2023 και το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία. Ωστόσο, η τάση έχει αλλάξει φέτος, με τη μέση παραγωγή τον Απρίλιο και τον Μάιο να είναι 29% χαμηλότερη από ό,τι το τέταρτο τρίμηνο του 2024.

Η BYD έχει αναδειχθεί, όπως προαναφέρθηκε, στον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο μέσα σε λίγα χρόνια, αυξάνοντας δυναμικά την παραγωγή και επιταχύνοντας την κυκλοφορία νέων και πιο προσιτών μοντέλων.

Τα πρόσφατα κίνητρα τιμών, τα οποία μείωσαν την τιμή εκκίνησης του φθηνότερου μοντέλου της στα 55.800 γουάν (7.800 δολάρια), πυροδότησαν ένα ευρύτερο «ξεπούλημα» στις κινεζικές μετοχές αυτοκινήτων και νέες μειώσεις τιμών από τους ανταγωνιστές.

Μια έρευνα που διεξήχθη από τον Σύνδεσμο Εμπόρων Αυτοκινήτων της Κίνας τον Μάιο διαπίστωσε ότι οι αντιπρόσωποι της BYD διατηρούσαν κατά μέσο όρο αποθέματα 3,21 μηνών, το υψηλότερο μεταξύ όλων των εμπορικών σημάτων στην Κίνα, ενώ το επίπεδο αποθεμάτων σε ολόκληρο τον κλάδο ήταν 1,38 μήνες.

Καθώς τα επίπεδα αποθεμάτων αυξάνονται, το Εμπορικό Επιμελητήριο Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων της Κίνας κάλεσε στις αρχές Ιουνίου τις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν να πωλούν πάρα πολλά αυτοκίνητα στις αντιπροσωπείες και να θέσουν «λογικούς» στόχους παραγωγής με βάση την απόδοση των πωλήσεων. Ανέφερε επίσης ότι η επιθετική τιμολογιακή πολιτική ασκεί πίεση στις ταμειακές ροές και μειώνει την κερδοφορία.

Η λύση των εξαγωγών

Οι Κινέζοι έμποροι αυτοκινήτων κάλεσαν τη Δευτέρα (23/6) τις αυτοκινητοβιομηχανίες να καταβάλουν κίνητρα επιστροφής μετρητών εντός 30 ημερών, για να βοηθήσουν στην άμβλυνση των οικονομικών πιέσεων.

Ο συνεχώς αυξανόμενος ανταγωνισμός στις τιμές έχει αναγκάσει τις κινεζικές αρχές να αυξήσουν τον έλεγχο του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τους τελευταίους μήνες, καθώς η μακροχρόνια πρακτική έχει πιέσει προμηθευτές, αυτοκινητοβιομηχανίες και αντιπροσώπους σε ολόκληρο τον κλάδο.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν όλο και περισσότερες αγορές του εξωτερικού, για να στηρίξουν τις πωλήσεις και να αντισταθμίσουν την εξασθενημένη δυναμική στην εγχώρια αγορά τους.

Τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους, η BYD πούλησε 1,76 εκατ. οχήματα, εκ των οποίων περίπου το 20% εξήχθη.

Σχετικά Άρθρα