MENU

Στα 20 εκατ. ευρώ υπολογίζει μελέτη του ΟΑΣΑ την εξοικονόμηση πόρων από την αντικατάσταση των τρόλεϊ

Ξεκίνησε το Σαββατοκύριακο από τον Πειραιά η αποξήλωση του εναέριου δικτύου – Στόχος ο περιορισμός του στα 44 χιλιόμετρα από 143 σήμερα

Από την ακτή Μιαούλη και κάτω από τις έντονες αντιδράσεις εργαζομένων στην ΟΣΥ ξεκίνησε η αποξήλωση του εναέριου δικτύου των τρόλεϊ στον Πειραιά παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη.

Τα πρώτα συνεργεία έφτασαν στο σημείο που βρίσκεται πολύ κοντά στην τερματική στάση του τραμ στην Ακτή Ποσειδώνος από τα ξημερώματα του Σαββάτου προς Κυριακή. Η στάση αυτή παραμένει ανενεργή από το 2021, παρά την ολοκλήρωση της επέκτασης του Τραμ, ενώ με την απομάκρυνση των τρόλεϊ οι συρμοί του Τραμ θα πιάσουν …λιμάνι. Το γεγονός σηματοδοτεί την έναρξη μιας φορτισμένης διαδικασίας που θα μειώσει το σημερινό δίκτυο τρόλεϊ κατά περίπου 70%, από τα 143 σε μόλις 44 χιλιόμετρα.

Η απόφαση, σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις του κ. Κυρανάκη, βασίζεται στην ανάγκη εξοικονόμησης πόρων και στη βελτίωση της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών. Το βασικό επιχείρημα αφορά κυρίως το κόστος λειτουργίας των τρόλεϊ σε σχέση με τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Το υπουργείο επικαλείται μελέτη του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με την οποία:

  • Η κατάργηση των τρόλεϊ θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση άνω του 50% λειτουργικού κόστους για κάθε αντικατάσταση με ηλεκτρικό λεωφορείο.
  • Η τιμή για κάθε 2 νέα τρόλεϊ αντιστοιχεί σε 3 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.
  • Θα υπάρξει εξοικονόμηση 20 εκατ. ευρώ από τα κόστη αντικατάστασης και συντήρησης δικτύου.

Τα 44 χιλιόμετρα δικτύου, τα οποία θα παραμείνουν, αντιστοιχούν κυρίως σε κάποιες μεγάλες ευθείες, όπου σταδιακά τα δρομολόγια θα πυκνώσουν αισθητά, καθώς τα εναπομείναντα τρόλεϊ που έχουν ακόμη κάποια χρόνια ζωής θα τοποθετηθούν σε αυτές ώστε να εκτελούν δρομολόγια.

Ωστόσο η εν λόγω μελέτη δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα, ούτε έχει ανακοινωθεί ο επιστημονικός υπεύθυνος, ο οποίος έχει προχωρήσει στη συγκεκριμένη τεκμηρίωση βάσει της οποίας οδηγείται σε κατάργηση ένα μέσο μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας.

Επίσης αρκετά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα αναφορικά με το τι θα απογίνει το σκραπ των καλωδίων που θα απομακρυνθούν και πώς θα φυλάσσεται δεδομένου ότι είναι μεγάλης αξίας, ενώ ακόμα δεν έχει βγει στον αέρα και διαγωνισμός για μιας τόσο μεγάλης έκτασης αποξήλωση.

Μακρά η διαδικασία αντικατάστασης των τρόλεϊ

Την ίδια στιγμή οι κινήσεις αυτές φαίνεται να προκαταλαμβάνουν τη στρατηγική μελέτη για τις μεταφορές στην Αθήνα αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που διενεργεί ο ΟΑΣΑ και αναμένεται να είναι έτοιμη το προσεχές εξάμηνο. Δεδομένου πάντως ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει επαρκής αριθμός οχημάτων ώστε να αντικατασταθούν όλα τα τρόλεϊ που εξυπηρετούν το υπό αποξήλωση δίκτυο, εκτιμάται από πηγές κοντά στην υπόθεση ότι η διαδικασία θα είναι μακρά.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η αποξήλωση των καλωδίων στοχεύει στην αποσυμφόρηση της περιοχής γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, όπου η συνύπαρξη των εναέριων καλωδίων τρόλεϊ και Τραμ είχε δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία του τελευταίου, εμποδίζοντας τη σύνδεσή του με τον τερματικό σταθμό.

Παράλληλα το υπουργείο διαβεβαιώνει ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν την απασχόλησή τους. Οι αντιδράσεις, ωστόσο, είναι έντονες. Εργαζόμενοι της εταιρείας συγκεντρώθηκαν νωρίς το πρωί της Κυριακής στην αφετηρία της γραμμής 17, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο ξήλωμα των γραμμών χωρίς διαβούλευση, μελέτη ή μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό.

Η ΟΣΥ, πάντως, έχει ήδη προχωρήσει σε αντικατάσταση των δρομολογίων που καταργούνται με ορισμένα ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται η χρήση οχημάτων νέας τεχνολογίας, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη νέος διαγωνισμός για προμήθεια τρόλεϊ IMC ή ηλεκτρικών λεωφορείων.

Περισσότερες ειδήσεις

Κων. Κυρανάκης: Οικονομικό όφελος 3 ευρώ από τα ηλεκτρικά λεωφορεία έναντι των τρόλεϊ – Δεν υπάρχει μαγικό ραβδί για το κυκλοφοριακό

ΣΤΑΣΥ: «Καμπάνα» 3,8 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο αναβάθμισης συρμών του Ηλεκτρικού για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις

Επιχείρηση …αντι-graffiti στους συρμούς ηλεκτρικού και μετρό ξεκινά η ΣΤΑΣΥ

Σχετικά Άρθρα