MENU

WWDC 2025: Η Apple περνά στην.. άμυνα – Προβάδισμα των ανταγωνιστών της σε AI και hardware

Το App Store δέχεται πυρά, η μετοχή κατρακυλά και η τεχνητή νοημοσύνη παραμένει η αχίλλειος πτέρνα της Apple — Τι θα ανακοινώσει στο κρίσιμο συνέδριο;

Η αυλαία του WWDC 2025, του μεγαλύτερου event της Apple για προγραμματιστές, σηκώνεται σήμερα, Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025, με την εταιρεία να μοιάζει για πρώτη φορά εκτός ρυθμού. Όσο η Google επιστρέφει δυναμικά στα έξυπνα γυαλιά και η Meta σαρώνει με τα Ray-Ban AI, η Apple εμφανίζεται χωρίς τις υποσχόμενες καινοτομίες στην τεχνητή νοημοσύνη και με τη Siri ακόμα σε… αναμονή. Το διακύβευμα; Η ίδια η πρωτοκαθεδρία της στο hardware.

Σε τεχνικό επίπεδο, πολλές από τις πολυαναμενόμενες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) που είχε υποσχεθεί η Apple στο περσινό συνέδριο έχουν καθυστερήσει και αναμένονται πλέον το 2026. Αντίθετα, ανταγωνιστές όπως η Google της Alphabet και η Microsoft κερδίζουν έδαφος, προσελκύοντας developers με πληθώρα νέων AI εργαλείων. Ανάμεσα στις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις βρίσκεται και η βελτίωση της Siri, της ψηφιακής βοηθού της Apple.

Σε ρυθμιστικό επίπεδο, δικαστήρια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη ετοιμάζονται να γκρεμίσουν τα «τείχη» του App Store, προκαλώντας πλήγμα σε μία από τις πιο κερδοφόρες δραστηριότητες της Apple. Ακόμα και παλαιοί υποστηρικτές της εταιρείας πλέον αμφισβητούν αν οι προμήθειες της είναι δίκαιες.

Και σαν να μην έφταναν αυτά, ο πρώην πρόεδρος Donald Trump έχει απειλήσει με δασμούς 25% στα δημοφιλέστερα προϊόντα της, όπως το iPhone. Η μετοχή της Apple έχει ήδη υποχωρήσει πάνω από 40% από τις αρχές του έτους, σημειώνοντας μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με τη Google και αποτυγχάνοντας να επωφεληθεί από το AI ράλι της Microsoft.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Το στοίχημα που ακόμα δεν έχει κερδηθεί

Η Apple έχει ήδη λανσάρει κάποια από τα AI εργαλεία που είχε υποσχεθεί, όπως εργαλεία συγγραφής και δημιουργίας εικόνων, αλλά εξακολουθεί να βασίζεται σε εξωτερικούς συνεργάτες, όπως η OpenAI (δημιουργός του ChatGPT), για μέρος αυτών των δυνατοτήτων. Σύμφωνα με το Bloomberg, η Apple ίσως ανοίξει φέτος τις ιδιόκτητες AI πλατφόρμες της στους προγραμματιστές.

Ωστόσο, οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Apple δεν διαθέτει ακόμα ένα «πολυτροπικό» AI μοντέλο — δηλαδή μια τεχνολογία που να συνδυάζει εικόνα, ήχο και γλώσσα ταυτόχρονα — ικανό να «τρέξει» ένα ζευγάρι έξυπνων γυαλιών. Και σε αυτόν τον τομέα, η Meta Platforms έχει ήδη γνωρίσει μεγάλη επιτυχία, ενώ πρόσφατα και η Google ανακοίνωσε την επιστροφή της σε αυτήν την αγορά.

Τα έξυπνα γυαλιά, πολύ ελαφρύτερα και φθηνότερα από το Vision Pro της Apple, θεωρούνται πιο χρήσιμα, καθώς μπορούν να αναγνωρίζουν τι βλέπει ο χρήστης και να του παρέχουν άμεσες απαντήσεις.

Ενώ η Apple έχει επενδύσει στο ακριβό Vision Pro αξίας 3.500 δολαρίων, η Google και η Meta προωθούν έξυπνα γυαλιά ως οικονομικό όχημα για την AI υπεροχή τους, ακόμη και στην «έδρα» της Apple: το hardware. Τα Meta Ray-Bans κοστίζουν λιγότερο από 400 δολάρια.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Apple πρέπει να απαντήσει σε αυτή την πρόκληση — αλλά μάλλον δεν θα το κάνει αυτή την εβδομάδα.

«Δεν προσπαθώ να αντικαταστήσω το κινητό μου — είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο που μου προσφέρει περισσότερες πληροφορίες για τον κόσμο γύρω μου, γιατί έχει κάμερα, βλέπει ό,τι βλέπω και μπορώ να του μιλήσω σε φυσική γλώσσα», δήλωσε ο Ben Bajarin, CEO της Creative Strategies. «Η Apple δεν είναι έτοιμη για κάτι τέτοιο».

«Όλοι κυνηγούν τα γυαλιά» – Το μέλλον της αγοράς παραμένει αβέβαιο

Βέβαια, ούτε οι ανταγωνιστές της Apple έχουν ακόμα κερδίσει ολοκληρωτικά το παιχνίδι. Ο Anshel Sag, αναλυτής της Moor Insights & Strategy, τονίζει ότι τα Ray-Bans της Meta εξακολουθούν να λείπουν κρίσιμες δυνατότητες, ενώ η Google δεν έχει παρουσιάσει ακόμα κάποιο δημοφιλές μοντέλο βασισμένο στο Gemini.

«Η Meta έχει το προβάδισμα, αλλά η Google έρχεται με ταχύτητα και πιθανότατα διαθέτει την καλύτερη AI πλατφόρμα για αυτό το πεδίο», δήλωσε ο Sag. «Το Vision Pro είναι εξαιρετικό, αλλά είναι ένα προϊόν βιτρίνας, κυρίως για developers».

Ο Bob O’Donnell, CEO της TECHnalysis Research, παραμένει σκεπτικός για το αν τα έξυπνα γυαλιά θα καταφέρουν ποτέ να αποκτήσουν μαζική απήχηση. Επιπλέον, θεωρεί ότι δεν είναι βέβαιο πως η Apple βρίσκεται σε μειονεκτική θέση εφόσον επιλέξει να συνεργαστεί με εταιρείες όπως η Google, η OpenAI ή ακόμη και μικρότερους «παίκτες» όπως η Perplexity για την ανάπτυξη AI τεχνολογιών.

«Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι καταναλωτές επιλέγουν συσκευές βάσει AI δυνατοτήτων», σημείωσε ο O’Donnell. «Υπάρχει το επιχείρημα ότι δεν πειράζει αν η Apple είναι πίσω, γιατί — εκτός από τους πιο “ψαγμένους” — οι περισσότεροι απλώς δεν ενδιαφέρονται».

Σχετικά Άρθρα