 
                        Σάλο έχει προκαλέσει η απόλυση 14.000 εργαζομένων στην Amazon και, σύμφωνα με τον CEO Andy Jassy, ο λόγος δεν ήταν ούτε οι περικοπές κόστους ούτε η τεχνητή νοημοσύνη.
«Ήταν θέμα κουλτούρας», είπε χαρακτηριστικά.
Η δήλωση του Jassy, στην τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, ήταν η πρώτη δημόσια τοποθέτησή του για τις απολύσεις που ανακοινώθηκαν την Τρίτη (28/10).
«Η ανακοίνωση που κάναμε δεν είχε να κάνει με τα οικονομικά, ούτε –τουλάχιστον προς το παρόν– με την τεχνητή νοημοσύνη», ανέφερε. «Ήταν θέμα κουλτούρας».
Η προσέγγιση αυτή ευθυγραμμίζεται με τον στόχο του Jassy να επαναπροσδιορίσει την εσωτερική ταυτότητα της Amazon: να ανεβάσει τα στάνταρ απόδοσης, να μειώσει τη γραφειοκρατία και να επιβάλει μεγαλύτερη πειθαρχία.
Η Beth Galetti, ανώτερη αντιπρόεδρος Ανθρώπινου Δυναμικού και Τεχνολογίας, εξήγησε ότι, παρά τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, οι περικοπές έγιναν επειδή «η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά τον κόσμο».
«Αυτή η γενιά της AI είναι η πιο μεταμορφωτική τεχνολογία μετά την επέλαση του ίντερνετ», έγραψε η Galetti σε ανάρτησή της.
Οι πραγματικοί λόγοι πίσω από τις απολύσεις
Οι 14.000 απολύσεις αποτελούν τη μεγαλύτερη περικοπή προσωπικού της Amazon από το 2022, όταν η εταιρεία είχε καταργήσει 27.000 θέσεις εργασίας. Το συνολικό κόστος των αποζημιώσεων φτάνει τα 1,8 δισ. δολάρια (περίπου 1,66 δισ. ευρώ).
Ο Jassy εξήγησε ότι η ταχεία ανάπτυξη των τελευταίων ετών δημιούργησε «πολλά επίπεδα» διοίκησης, τα οποία επιβράδυναν τη λήψη αποφάσεων και αποδυνάμωσαν την αίσθηση ευθύνης των εργαζομένων.
«Χωρίς να το συνειδητοποιήσεις, μπορεί να απομακρύνεις την ιδιοκτησία από τα άτομα που κάνουν τη δουλειά. Και αυτό τελικά σε καθυστερεί», σημείωσε.
Η Amazon δεν είναι η μόνη εταιρεία που ακολουθεί αυτή την τακτική. Η Google και η Microsoft επίσης μειώνουν τα διοικητικά τους επίπεδα, σε μια τάση που οι αναλυτές αποκαλούν “The Great Flattening” μια «επιπεδοποίηση» της εταιρικής ιεραρχίας για να επιταχυνθούν οι αποφάσεις στην εποχή της AI.
Παρά τις απολύσεις, η Amazon συνεχίζει να επενδύει επιθετικά στην τεχνητή νοημοσύνη και στις cloud υπηρεσίες της. Ο Jassy υποστήριξε ότι «δεν υπήρξε ποτέ πιο κρίσιμη στιγμή» για την εταιρεία να λειτουργεί πιο ευέλικτα και αποφασιστικά.