MENU

Υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης και ξεκινούν οι εργασίες στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσθέτει ένα ακόμη σημαντικό οδικό έργο στο χαρτοφυλάκιό του, γεγονός που τον καθιστά απόλυτο κυρίαρχο στις συμβάσεις παραχώρησης στη χώρα μας

Προ των πυλών φαίνεται να είναι η υπογραφή της σύμβασης, ανάμεσα στο δημόσιο και τον ανάδοχο – επενδυτή ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για την μεγάλη παραχώρηση του ΒΟΑΚ (τμήμα Χανιά – Ηράκλειο), εκτιμώμενης αξίας άνω των 2 δισ. ευρώ που έχει και σημαντικό κατασκευαστικό «κομμάτι». Πληροφορίες της αγοράς θέλουν η εν λόγω διαδικασία να είναι θέμα χρόνου, ενδεχομένως μάλιστα να γίνει ακόμη και μέχρι το τέλος της εβδομάδας που έρχεται (Παρασκευή 9 Μαΐου), πάντα εκτός απροόπτου και με την επισήμανση ότι τα χρονοδιαγράμματα είναι σχετικά.

Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως του timing, η υπογραφή της σύμβασης θα δώσει και το σύνθημα για την ενεργοποίηση της παραχώρησης του ΒΟΑΚ, με στόχο το προσεχές διάστημα να «πάρουν μπρος οι μπουλντόζες» σε αυτό το μέτωπο, κι ενώ ήδη έχουν εκκινήσει κάποιες εργασίες στο δημόσιο τμήμα αλλά και στο ΣΔΙΤ.

Αξίζει δε να αναφερθεί ότι ήδη ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχώρησε στη σύσταση της εταιρείας “ΔΙΚΤΑΙΟΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”, δηλαδή της εταιρείας ειδικού σκοπού που θα αναλάβει την παραχώρηση του ΒΟΑΚ.

Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων). Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος για τη διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο και τη διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος, ενώ θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.

Να θυμίσουμε ότι στη σύμβαση προβλέπεται και το τμήμα της προαίρεσης Κίσσαμος – Χανιά, του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο ανέρχεται σε 693 εκατ. ευρώ, ενώ για το τμήμα της προαίρεσης (τμήμα Κίσσαμος – Χανιά) ανέρχεται σε 99 εκατ. ευρώ. Άρα, το σύνολο της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου είναι στα 792 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, τα 592 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται στο ΠΔΕ καθώς προβλέπονται και πόροι 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ υψηλή είναι και η ίδια συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Νέα μεγάλη σύμβαση παραχώρησης στο χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπογραφών, είτε γίνει σε λίγες ημέρες είτε αργότερα εντός Μαΐου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα βάλει και επισήμως στο χαρτοφυλάκιό της μία ακόμα μεγάλη οδική σύμβαση παραχώρησης, που θα προστεθεί στην Αττική Οδό, σε Νέα και Κεντρική Οδό, στα ποσοστά που έχει ο όμιλος στην Ολυμπία Οδό, αλλά και στην Εγνατία Οδό για την οποία αναμένονται, τελικά, εξελίξεις σε επόμενο χρονικό διάστημα.

«Οι παραχωρήσεις ενισχύουν σημαντικά τη συμβολή τους στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου, ο τομέας των κατασκευών εμφανίζει σταθερά υγιείς αποδόσεις, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει «χώρος» τόσο για τη χρηματοδότηση νέων έργων όσο και για την ανταμοιβή των μετόχων», ανέφερε προ ημερών, μιλώντας σε αναλυτές, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης.

Ο κυκλοφοριακός όγκος στο δίκτυο των υφιστάμενων και προς παραχώρηση αυτοκινητοδρόμων αυξήθηκε το 2024, καταγράφοντας περαιτέρω άνοδο κατά το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς. Ειδικότερα, το πρώτο τρίμηνο, σε ετήσια βάση σύγκρισης, η κυκλοφορία ενισχύθηκε κατά 9% στη Νέα και Κεντρική Οδό, 4,10% στην Ολυμπία Οδό, κατά 5,1% στην Αττική Οδό και 3,21% στην Εγνατία Οδό.

Για την Εγνατία Οδό, η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε πως η διαδικασία ανάληψης της παραχώρησης θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση ολοκλήρωσης των σχετικών προαπαιτουμένων από την πλευρά του Δημοσίου.

Σχετικά Άρθρα