Σε ριζική επανεξέταση του τρόπου προσφοράς της ελληνικής φιλοξενίας θα πρέπει να προχωρήσει ο τουριστικός κλάδος στη χώρα μας, ώστε να αποφύγει τον κορεσμό και την απώλεια της ιδιαίτερης ταυτότητάς της.
Το θέμα έθεσε ο CEO της Aldemar Resorts Αλέξανδρος Αγγελόπουλος κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «From Vision to Impact» που διοργάνωσε το Συμβούλιο Αειφόρων Κτιρίων Ελλάδας (SBC Greece), παρουσιάζοντας το ολιστικό μοντέλο που, όπως πιστεύει, θα διασώσει μακροπρόθεσμα τον ελληνικό τουρισμό, διατηρώντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά του που τον ξεχωρίζουν σε διεθνές επίπεδο.
Ο επικεφαλής του ξενοδοχειακού ομίλου, σημείωσε ότι η ουσία της φιλοξενίας είναι η «ευκαιρία που δίνεται στον επισκέπτη να αποδράσει από το αστικό του περιβάλλον», έναν χώρο γεμάτο περιορισμούς και να γίνει «λίγο περισσότερο ο εαυτός του».
Ωστόσο, η σημερινή ελληνική φιλοξενία αντιμετωπίζει τέσσερις σοβαρές προκλήσεις:
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Aldemar η Ελλάδα δεν έχει τουριστική ταυτότητα σήμερα. «Η χώρα παρασύρεται από μοντέλα όπως του Ντουμπάι ή της Δυτικής Ευρώπης που προσφέρουν αστική φιλοξενία υψηλού επιπέδου. Ο μόνος δρόμος είναι η επιστροφή σε αυτό που ήμασταν, με μία σύγχρονη ματιά. Να δούμε σε ποια χώρα ζούμε και τι πραγματικά προσφέρουμε. Στα μικρά νησιά, η μόνη ασφάλεια είναι η κατοίκηση και η επιχειρηματική δραστηριότητα που προσφέρει το μοντέλο της φιλοξενίας», σημείωσε.
Διαφοροποίηση της τουριστικής πολιτικής ανά περιοχή
Η ελληνική φιλοξενία, κατά τον κ. Αγγελόπουλο, θα πρέπει να αποκτήσει τρία βασικά χαρακτηριστικά:
Τα δύο πράγματα που θα μετράνε στο επόμενο διάστημα, αλλά για τα οποία δεν υπάρχουν ξεκάθαρες στρατηγικές, είναι το νερό και το φαγητό, σύμφωνα με τον ίδιο.
Κοιτάζοντας στο μέλλον, ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος αποκάλυψε ότι το νέο μοντέλο που σχεδιάζει να εφαρμόσει ο όμιλος Aldemar είναι ένας «ολιστικός χώρος φιλοξενίας». Για αυτόν τον λόγο, η Aldemar μεταφέρθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στην Πελοπόννησο, όπου δημιουργεί ένα νέο οικοσύστημα που συνδυάζει τρεις κεντρικούς πόλους:
Οι τρεις αυτοί πυλώνες, συνυπάρχουν σε έναν τόπο που λειτουργεί «γύρω από αυτούς, για αυτούς, με αυτούς». Το μοντέλο αυτό μετατρέπει σταδιακά την περιοχή από απλό χώρο φιλοξενίας σε έναν ολοκληρωμένο χώρο διαμονής.
Επένδυση 22 εκατ. ευρώ στη δυτική Πελοπόννησο
Σημειώνεται ότι ο όμιλος Aldemar Resorts αλλάζει άρδην τη γεωγραφική του στρατηγική, μετατοπίζοντας το επίκεντρο των δραστηριοτήτων του από την Κρήτη στη Δυτική Πελοπόννησο.
Αφού ολοκλήρωσε το 2024 την αποεπένδυση από την Κρήτη με πιο πρόσφατη ενέργεια την πώληση του εμβληματικού Knossos Royal στον όμιλο Καράτζη, η Aldemar εγκαινιάζει ένα νέο, φιλόδοξο κεφάλαιο.
Η νέα στρατηγική εκκινεί με την κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας στην Ηλεία και συγκεκριμένα στην παραθαλάσσια ζώνη «Σκαφιδιά – Πουρνάρι – Ψαθόλακκα» του Αγίου Ηλία Πύργου.
Η επένδυση, ύψους 22 εκατ. ευρώ, έλαβε το τελικό «πράσινο φως» με την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και υλοποιείται μέσω της θυγατρικής εταιρείας Ε.Π.Τ.Ε.Α. Α.Ε.
Στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Πελοποννήσου, όπου ο όμιλος ήδη διατηρεί τη μονάδα Olympian Village, η Aldemar σχεδιάζει να αναπτύξει μια δεύτερη ξενοδοχειακή μονάδα και ένα τουριστικό χωριό με 600 κατοικίες, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικιστικού και τουριστικού οικοσυστήματος.