MENU

Αλ. Αγγελόπουλος (Aldemar): Μονόδρομος για τη σωτηρία του ελληνικού τουρισμού το ολιστικό μοντέλο φιλοξενίας

Σύμφωνα με τον CEO της Aldemar, η φιλοξενία πρέπει να είναι η φυσική συνέχεια του χώρου διαμονής και όχι μία τεχνητή συνθήκη

Σε ριζική επανεξέταση του τρόπου προσφοράς της ελληνικής φιλοξενίας θα πρέπει να προχωρήσει ο τουριστικός κλάδος στη χώρα μας, ώστε να αποφύγει τον κορεσμό και την απώλεια της ιδιαίτερης ταυτότητάς της.

Το θέμα έθεσε ο CEO της Aldemar Resorts Αλέξανδρος Αγγελόπουλος κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «From Vision to Impact» που διοργάνωσε το Συμβούλιο Αειφόρων Κτιρίων Ελλάδας (SBC Greece), παρουσιάζοντας το ολιστικό μοντέλο που, όπως πιστεύει, θα διασώσει μακροπρόθεσμα τον ελληνικό τουρισμό, διατηρώντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά του που τον ξεχωρίζουν σε διεθνές επίπεδο.

Ο επικεφαλής του ξενοδοχειακού ομίλου, σημείωσε ότι η ουσία της φιλοξενίας είναι η «ευκαιρία που δίνεται στον επισκέπτη να αποδράσει από το αστικό του περιβάλλον», έναν χώρο γεμάτο περιορισμούς και να γίνει «λίγο περισσότερο ο εαυτός του».

Ωστόσο, η σημερινή ελληνική φιλοξενία αντιμετωπίζει τέσσερις σοβαρές προκλήσεις:

  • Έλλειψη Φυσικών Πόρων – Νερό. «Ζούμε στη χώρα της λειψυδρίας». Με 30 εκατ. επισκέπτες έναντι 10 εκατ. μόνιμων κατοίκων, το φορτίο στους πόρους, ειδικά στο νερό, είναι δυσανάλογο και μη βιώσιμο για 6 – 7 μήνες τον χρόνο.
  • Κορεσμός. Η χώρα έχει περιοχές που δεν μπορούν να σηκώσουν άλλο φορτίο επισκεπτών, ενώ άλλες περιοχές έχουν επιπλέον δυνατότητες ανάπτυξης.
  • Επισκέπτης. Ο άνθρωπος που ζει στην πόλη συμπεριφέρεται διαφορετικά ως επισκέπτης. Η φιλοξενία πρέπει να είναι «η φυσική συνέχεια του χώρου διαμονής» και όχι μία τεχνητή συνθήκη.
  • Αλλαγή χαρακτηριστικών: Ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών πλέον έρχεται με στόχο τη μόνιμη διαμονή, τη συνταξιοδότηση ή την εκμετάλλευση ακινήτου.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Aldemar η Ελλάδα δεν έχει τουριστική ταυτότητα σήμερα. «Η χώρα παρασύρεται από μοντέλα όπως του Ντουμπάι ή της Δυτικής Ευρώπης που προσφέρουν αστική φιλοξενία υψηλού επιπέδου. Ο μόνος δρόμος είναι η επιστροφή σε αυτό που ήμασταν, με μία σύγχρονη ματιά. Να δούμε σε ποια χώρα ζούμε και τι πραγματικά προσφέρουμε. Στα μικρά νησιά, η μόνη ασφάλεια είναι η κατοίκηση και η επιχειρηματική δραστηριότητα που προσφέρει το μοντέλο της φιλοξενίας», σημείωσε.

Διαφοροποίηση της τουριστικής πολιτικής ανά περιοχή

Η ελληνική φιλοξενία, κατά τον κ. Αγγελόπουλο, θα πρέπει να αποκτήσει τρία βασικά χαρακτηριστικά:

  • Δημόσιες σχέσεις. Ο τουρισμός είναι η βιτρίνα μας. Ο κάτοικος πρέπει να παρέχει τη φιλοξενία ως μέλος μιας κουλτούρας και ταυτόχρονα ως οικονομική δραστηριότητα που του εξασφαλίζει υψηλότερο βιοτικό επίπεδο.
  • Εξάντληση της παραγωγής στον τουρισμό. Ο τουρισμός είναι το μεγαλύτερο εξαγωγικό μοντέλο της χώρας και μετά έρχονται όλα τα άλλα. Η τοπική παραγωγή πρέπει να εξαντλείται μέσα από το μοντέλο της φιλοξενίας.
  • Πολιτική ανά περιοχή. Είναι αδύνατο να λειτουργεί ένα ενιαίο «Υπουργείο Τουρισμού» όταν η Ρόδος, η Ζάκυνθος και το Πήλιο αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο. Χρειάζονται αυτόνομες υπηρεσίες προβολής ανά περιοχή, όπως συμβαίνει σε Ιταλία και Ισπανία.

Τα δύο πράγματα που θα μετράνε στο επόμενο διάστημα, αλλά για τα οποία δεν υπάρχουν ξεκάθαρες στρατηγικές, είναι το νερό και το φαγητό, σύμφωνα με τον ίδιο.

Κοιτάζοντας στο μέλλον, ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος αποκάλυψε ότι το νέο μοντέλο που σχεδιάζει να εφαρμόσει ο όμιλος Aldemar είναι ένας «ολιστικός χώρος φιλοξενίας». Για αυτόν τον λόγο, η Aldemar μεταφέρθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στην Πελοπόννησο, όπου δημιουργεί ένα νέο οικοσύστημα που συνδυάζει τρεις κεντρικούς πόλους:

  • Τον εργαζόμενο. Δημιουργία σωστού χώρου διαμονής (όχι containers) και χώρων αναψυχής (recreational space), όπου ο εργαζόμενος θα έχει ίσα δικαιώματα με τον επισκέπτη.
  • Τον «εισαγόμενο» μόνιμο κάτοικο. Πώληση κατοικιών στον «μέσο Ευρωπαίο» που επιθυμεί να ζήσει μόνιμα στην Ελλάδα, εκμεταλλευόμενος το καλύτερο κλίμα, το σύγχρονο οδικό δίκτυο, το λιμάνι και τα δύο σύγχρονα αεροδρόμια της περιοχής.
  • Τον επισκέπτη. Ο τουρίστας, ο οποίος ενσωματώνεται στο οικοσύστημα.

Οι τρεις αυτοί πυλώνες, συνυπάρχουν σε έναν τόπο που λειτουργεί «γύρω από αυτούς, για αυτούς, με αυτούς». Το μοντέλο αυτό μετατρέπει σταδιακά την περιοχή από απλό χώρο φιλοξενίας σε έναν ολοκληρωμένο χώρο διαμονής.

Επένδυση 22 εκατ. ευρώ στη δυτική Πελοπόννησο

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Aldemar Resorts αλλάζει άρδην τη γεωγραφική του στρατηγική, μετατοπίζοντας το επίκεντρο των δραστηριοτήτων του από την Κρήτη στη Δυτική Πελοπόννησο.

Αφού ολοκλήρωσε το 2024 την αποεπένδυση από την Κρήτη με πιο πρόσφατη ενέργεια την πώληση του εμβληματικού Knossos Royal στον όμιλο Καράτζη, η Aldemar εγκαινιάζει ένα νέο, φιλόδοξο κεφάλαιο.

Η νέα στρατηγική εκκινεί με την κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας στην Ηλεία και συγκεκριμένα στην παραθαλάσσια ζώνη «Σκαφιδιά – Πουρνάρι – Ψαθόλακκα» του Αγίου Ηλία Πύργου.

Η επένδυση, ύψους 22 εκατ. ευρώ, έλαβε το τελικό «πράσινο φως» με την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και υλοποιείται μέσω της θυγατρικής εταιρείας Ε.Π.Τ.Ε.Α. Α.Ε.

Στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Πελοποννήσου, όπου ο όμιλος ήδη διατηρεί τη μονάδα Olympian Village, η Aldemar σχεδιάζει να αναπτύξει μια δεύτερη ξενοδοχειακή μονάδα και ένα τουριστικό χωριό με 600 κατοικίες, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικιστικού και τουριστικού οικοσυστήματος.

Σχετικά Άρθρα