MENU

Ν. Ταχιάος για Μετρό Θεσσαλονίκης: Αναγκαία η διακοπή λειτουργίας του – Υπερήφανοι για το έργο που παραδίδουμε στην πόλη

Μετά την πιστοποίηση η επαννεκίνηση - Σε πλήρη εμπορική λειτουργία το α' τρίμηνο του 2026 η επέκταση Καλαμαριάς

Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού παραμένει η απόλυτη προτεραιότητα, ξεκαθάρισε εκ νέου ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή σχετικά με την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η διακοπή, όπως σημείωσε, είναι αναγκαία για να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες δοκιμές και πιστοποιήσεις που θα διασφαλίσουν ότι το σύστημα παραδίδεται απολύτως ασφαλές, αξιόπιστο και πιστοποιημένο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι διαφορετικό από αυτό της Αθήνας, καθώς λειτουργεί χωρίς οδηγό, πλήρως αυτοματοποιημένα. Για να ενσωματωθεί η επέκταση της Καλαμαριάς και να λειτουργήσει απρόσκοπτα, πρέπει να επιτευχθεί πλήρης συμβατότητα όλων των συστημάτων κάτι που απαιτεί «δέσιμο» έξι συμβάσεων και δοκιμές των 15 νέων συρμών σε μήκος 10.000 χιλιομέτρων ο καθένας.

Σε πλήρη εμπορική λειτουργία το α’ τρίμηνο του 2026

Ο Υφυπουργός τόνισε ότι η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο μετά την πιστοποίηση από διεθνή οργανισμό, ο οποίος θα βεβαιώσει «την ορθή εγκατάσταση, λειτουργία και διαδικασίες». «Παραδίδουμε το Μετρό όταν είναι απολύτως ασφαλές για τους πολίτες και απολύτως λειτουργικό», δήλωσε χαρακτηριστικά, επιβεβαιώνοντας πως το έργο θα τεθεί σε πλήρη εμπορική λειτουργία το α’ τρίμηνο του 2026, ενώ θα χρειαστεί και μια δεύτερη διακοπή πριν από την τελική πιστοποίηση.

Ήδη το Μετρό έχει διανύσει πάνω από 1,78 εκατ. συρμοχιλιόμετρα, εκ των οποίων 1,5 εκατ. σε εμπορική λειτουργία, ενώ ο κ. Ταχιάος υπενθύμισε ότι παρόμοιες προσωρινές παύσεις έγιναν και σε άλλα ευρωπαϊκά αυτόματα μετρό, όπως της Κοπεγχάγης και του Μιλάνου.

«Είμαστε συνεπείς. Παραδίδουμε στην πόλη ένα Μετρό για το οποίο είμαστε περήφανοι και προχωράμε στην επέκταση προς τη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη», κατέληξε.

Στ. Αγγελούδης: «Να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα – ενίσχυση μέτρων και δρομολογίων»

Την ίδια ώρα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, με επιστολές του προς την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και τις διοικήσεις ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ, ζήτησε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για το επικείμενο κλείσιμο του μετρό, να ενισχυθούν τα μέτρα της τροχαίας στους δρόμους και να πυκνώσουν τα δρομολόγια των λεωφορείων για τη διευκόλυνση των επιβατών.

Όπως ανέφερε ο ίδιος σε συνέντευξη Τύπου στο δημαρχιακό μέγαρο, η παύση λειτουργίας του μετρό από 10 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου, λόγω των δοκιμαστικών δρομολογίων προς Καλαμαριά, «θα δημιουργήσει σημαντικές δυσκολίες» στην πόλη, ιδιαίτερα ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Η Δημοτική Αστυνομία εκπονεί ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας «στους άξονες όπου θα συγκεντρώνεται άπειρος κόσμος», ενώ η δημοτική αρχή έχει ζητήσει από τη ΔΕΘ-Helexpo να διαθέσει χώρους στάθμευσης εντός του εκθεσιακού κέντρου, ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο κέντρο.

Παράλληλα, ο κ. Αγγελούδης παρουσίασε τον προγραμματισμό για τα εμβληματικά έργα του Δήμου, μεταξύ των οποίων η δημοπράτηση της Αριστοτέλους το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου και η έναρξη των έργων πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας μετά τις γιορτές, «ώστε να μην επηρεαστεί η χριστουγεννιάτικη αγορά».

Ανακοίνωσε επίσης την παράδοση νέων πάρκων και παιδικών χαρών (όπως το πάρκο Αλκμήνης και η νέα δανειστική βιβλιοθήκη στη Νέα Παραλία), καθώς και τη δημιουργία έξι νέων “πάρκων τσέπης” και βελτιώσεις σε προσβασιμότητα και υποδομές στις γειτονιές.

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στο έργο της ψηφιακής πλατφόρμας “Βελτιώνω την Πόλη μου”, μέσα από την οποία έχουν κατατεθεί 14.250 αιτήματα σε τρεις μήνες, εκ των οποίων το 70% έχει ήδη αντιμετωπιστεί, υπογραμμίζοντας πως «όταν υπάρχει αξιοκρατική και αμερόληπτη διαδικασία, τότε όλοι συμμορφώνονται με τον νόμο».

Περισσότερες ειδήσεις:

Σχετικά Άρθρα