MENU

Άνω των 15 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στα νησιά – Πού γίνονται τα νέα έργα ύδρευσης

Δίκτυα, δεξαμενές, αφαλατώσεις και μονάδες επεξεργασίας πόσιμου νερού ενισχύουν την υδροδότηση νησιωτικών περιοχών

Στην υλοποίηση 10 έργων ύδρευσης και διαχείρισης υδάτων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 15 εκατ. ευρώ σε 9 νησιωτικούς δήμους προχωρά το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς ο υπουργός, Σταύρος Παπασταύρου, υπέγραψε την Τετάρτη (24/6) την απόφαση υπαγωγής τους στο πρόγραμμα «Παρεμβάσεις παροχής πόσιμου νερού και διαχείρισης υδάτων» του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του ΥΠΕΝ.

Οι παρεμβάσεις αφορούν την αναβάθμιση υδροδοτικών δικτύων, τη μείωση των απωλειών νερού, την ενίσχυση της υδροδότησης περιοχών με αυξημένες ανάγκες, καθώς και την εγκατάσταση νέων μονάδων αφαλάτωσης σε νησιά που αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα λειψυδρίας.

Ποια έργα χρηματοδοτούνται

Το πρόγραμμα καλύπτει έργα στις εξής περιοχές:

  • Κυκλάδες: Αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης στη Νάξο και κατασκευή νέας δεξαμενής ύδρευσης στην Αμοργό.
  • Δωδεκάνησα: Εγκατάσταση μονάδων αφαλάτωσης στην Αστυπάλαια, επισκευή και κατασκευή δικτύων ύδρευσης στη Ρόδο και εγκατάσταση μονάδων αφαλάτωσης με τα συνοδά έργα στη Λέρο.
  • Σποράδες: Αναβάθμιση δικτύων ύδρευσης στη Σκόπελο και υποστηρικτικά έργα αφαλάτωσης στην Αλόννησο.
  • Επτάνησα: Εγκατάσταση μονάδας επεξεργασίας πόσιμου νερού στη Ζάκυνθο.
  • Κρήτη: Αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης στη Βιάννο.

Στόχος των έργων είναι η βελτίωση της αξιοπιστίας των δικτύων ύδρευσης, η αντιμετώπιση των απωλειών νερού από πεπαλαιωμένες υποδομές και η ενίσχυση της επάρκειας πόσιμου νερού, ιδιαίτερα σε νησιά που αντιμετωπίζουν αυξημένες πιέσεις κατά τη θερινή περίοδο.

«Δεν πρόκειται για αποσπασματική παρέμβαση»

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου δήλωσε ότι η χρηματοδότηση των έργων εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων.

Όπως ανέφερε, η πρωτοβουλία ακολουθεί τη δημόσια διαβούλευση για την Εθνική Στρατηγική για τα Ύδατα και προηγείται του νομοσχεδίου για την αντιμετώπιση του κατακερματισμού των παρόχων υπηρεσιών ύδατος.

«Η σημερινή υπογραφή δεν είναι μια αποσπασματική παρέμβαση. Εντάσσεται σε μια συνολική πολιτική για την υπεύθυνη διαχείριση των υδάτινων πόρων, με σχέδιο, συνεργασία και έμφαση στις περιοχές που αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες πιέσεις», σημείωσε ο υπουργός.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει τα νησιά μέσω έργων που βελτιώνουν τις υποδομές και την καθημερινότητα των κατοίκων, με έμφαση στην εξασφάλιση επαρκούς και ποιοτικού πόσιμου νερού.

Περισσότερες ειδήσεις

Υδρολογική «ανάσα» για την Αττική – Αύξηση στα αποθέματα των ταμιευτήρων, χαλάρωση της πίεσης για επείγοντα έργα κατά της λειψυδρίας

Χ. Σαχίνης: «Δεν εφησυχάζουμε» για τη λειψυδρία – Προτεραιότητες η επάρκεια και η επαναχρησιμοποίηση του νερού

«Στερεύουν» τα αποθέματα νερού σε Αλόννησο και Τήνο – Σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης για το καλοκαίρι

Σχετικά Άρθρα