MENU

Γυρίζει την πλάτη στην απαγόρευση βενζινοκίνητων οχημάτων η Βουλή των ΗΠΑ

Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ κινείται, για να αναιρέσει τους κανόνες οικονομίας καυσίμου που υιοθέτησε ο Joe Biden

Yπέρ της απαγόρευσης του σχεδίου της Καλιφόρνια, το οποίο αφορά στον τερματισμό της πώλησης οχημάτων που κινούνται μόνο με βενζίνη έως το 2035 και το οποίο έχει υιοθετηθεί από 11 άλλες πολιτείες, ψήφισε την πρώτη μέρα του Μάη η Βουλή των Αντιπροσώπων στις ΗΠΑ.

Στη Βουλή υποστηρίχθηκε νομοθεσία για την κατάργηση της απαλλαγής που είχε χορηγηθεί από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ υπό τον πρώην πρόεδρο, Joe Biden, τον Δεκέμβριο, επιτρέποντας στην Καλιφόρνια να επιβάλει την κατασκευή τουλάχιστον 80% ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2035.

Παρά το ότι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν αντιρρήσεις, λέγοντας ότι οι κανόνες δεν είναι εφικτοί, στην Καλιφόρνια επιμένουν ότι οι κανόνες είναι απαραίτητοι για τη μείωση της ρύπανσης και υποστηρίζει ότι η ψηφοφορία είναι παράνομη.

Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια, Gavin Newsom, τόνισε ότι το πρόγραμμα μειώνει τη μόλυνση του περιβάλλοντος και είναι ζωτικής σημασίας στην προσπάθεια να ανταγωνιστεί την αγορά EV της Κίνας.

Η Alliance for Automotive Innovation, η οποία εκπροσωπεί την General Motors, την Toyota, την Volkswagen, την Hyundai και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, είχε προειδοποιήσει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανόν να «αναγκαστούν να μειώσουν σημαντικά τον συνολικό αριθμό οχημάτων προς πώληση για να αυξήσουν το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τους».

Ο CEO του ομίλου, John Bozzella, χαρακτήρισε την ψηφοφορία ως «ευπρόσδεκτη και στοχευμένη ενέργεια της Βουλής για την αποτροπή των αναπόφευκτων επιπτώσεων στις θέσεις εργασίας και στη μεταποίηση από αυτούς τους ανέφικτους κανονισμούς».

Στο πλευρό των κανόνων αυτών της Καλιφόρνια σχετικά με τη μόλυνση και τους αέριους ρύπους, έχουν υιοθετηθεί από άλλες 11 πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων της Νέας Υόρκης, της Μασαχουσέτης και του Όρεγκον, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της αγοράς αυτοκινήτων των ΗΠΑ.

Η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ψήφισε ξεχωριστά την Τετάρτη (30/4) για την ανάκληση της έγκρισης από την EPA το 2023 των σχεδίων της Καλιφόρνια να απαιτήσει έναν αυξανόμενο αριθμό βαρέων φορτηγών μηδενικών εκπομπών και μιας απαλλαγής που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο υπό τον πρώην πρόεδρο, Biden, για τον κανονισμό χαμηλών εκπομπών της Καλιφόρνια για βαρέα οχήματα και κινητήρες αυτοκινητοδρόμων και εκτός δρόμου.

Ερωτηματικό παραμένει, το εάν το Κογκρέσο έχει την εξουσία να ανακαλέσει οποιαδήποτε από τις απαλλαγές. Τον Μάρτιο, το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης δήλωσε ότι οι απαλλαγές δεν μπορούν να καταργηθούν βάσει του CRA, ο οποίος απαιτεί μόνο την πλειοψηφία της Γερουσίας των ΗΠΑ.

Οι κανόνες της Καλιφόρνια απαιτούν το 35% των ελαφρών οχημάτων με έτος μοντέλου 2026 να είναι μοντέλα μηδενικών εκπομπών, κάτι που οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν αδύνατο, δεδομένων των τρεχουσών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες είναι 10% ή χαμηλότερες σε ορισμένες πολιτείες που υιοθετούν τους κανόνες. Η Καλιφόρνια ωστόσο, επιμένει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να φτάσουν στο 68% των πωλήσεων νέων οχημάτων έως το 2030.

Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ κινείται λοιπόν, για να αναιρέσει τους επιθετικούς κανόνες οικονομίας καυσίμου που υιοθέτησε ο Biden.

Σχετικά Άρθρα