MENU

Κ. Κυρανάκης για ΟΣΕ: Στο 80% η τηλεδιοίκηση, το 2026 η πλήρης κάλυψη — Ενθαρρύνω τους μηχανοδηγούς να υποδεικνύουν ζητήματα ασφαλείας

Tα έργα τηλεδιοίκησης και ETCS στη Θεσσαλία θα παραδοθούν έως τον Αύγουστο του 2026

Μήνυμα στήριξης στους μηχανοδηγούς να καταγγέλλουν κινδύνους, αλλά και εκτενή ενημέρωση για την πρόοδο των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης από το βήμα της Βουλής.

Απαντώντας σε αιχμές της ανεξάρτητης βουλευτού Ραλλίας Χρηστίδου για καθυστερήσεις, τεχνικές βλάβες και «απομάκρυνση» του προέδρου των μηχανοδηγών, ο υπουργός διαβεβαίωσε πως η τηλεδιοίκηση στον άξονα Αθήνα–Θεσσαλονίκη φτάνει πλέον το 80%, έναντι 1% το 2019, και υπογράμμισε ότι μέχρι το 2026 ολοκληρώνονται κρίσιμα έργα ασφάλειας, όπως το ETCS και η αποκατάσταση στη Θεσσαλία.

Η κα Χρηστίδου αναφέρθηκε σε σωρεία δυσλειτουργιών και καθυστερήσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, κάνοντας λόγο για σοβαρά κενά στην ασφάλεια, την τεχνική υποστήριξη και τη στελέχωση, καθώς και για συχνά περιστατικά τεχνικών προβλημάτων που επιτείνουν τον κίνδυνο για επιβάτες και προσωπικό. Η ανεξάρτητη βουλευτής έθεσε επίσης το θέμα της απόλυσης του προέδρου του Σωματείου Μηχανοδηγών, κάνοντας λόγο για σιωπηλή φίμωση ενός κρίσιμου προσώπου στην υπόθεση των Τεμπών.

«Η κατάσταση είναι εντόνως προβληματική και κάνουμε αυτά που πρέπει για να τη διορθώσουμε»

Ο κ. Κυρανάκης διέψευσε κατηγορηματικά ότι υπήρξε απόλυση εργαζομένου από τον ΟΣΕ, τονίζοντας πως «αν υπήρξε σχετικό περιστατικό, αυτό αφορούσε ιδιωτική εταιρεία και όχι τον ΟΣΕ». Σημείωσε ακόμη ότι:

«Προφανώς καλά κάνετε και υποδεικνύετε μια σειρά από προβλήματα στον σιδηρόδρομο. Η κατάσταση είναι εντόνως προβληματική και κάνουμε αυτά που πρέπει για να τη διορθώσουμε».

Αναφερόμενος στην πρόοδο των έργων τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS, υπενθύμισε ότι:

  • Το 2019 υπήρχε μόλις 1% τηλεδιοίκηση και 0% ETCS σε λειτουργία.
  • Σήμερα, στον άξονα Αθήνα–Θεσσαλονίκη, η τηλεδιοίκηση πλησιάζει το 80%.
  • Αν δεν υπήρχε η κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία, τα ποσοστά θα είχαν αγγίξει το 100%.
  • Τα υπόλοιπα έργα στην περιοχή θα ολοκληρωθούν έως τον Αύγουστο του 2026, όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα, το οποίο χαρακτήρισε εξαιρετικά σφιχτό για τα δεδομένα των δημόσιων έργων.

Αυστηρή εφαρμογή του κανονισμού στη μονή γραμμή Λιανοκλάδι – Λάρισα

Απαντώντας στην αναφορά για δυσλειτουργία τηλεδιοίκησης στο τμήμα Λιανοκλάδι–Λάρισα, ο υπουργός εξήγησε πως πρόκειται για εσκεμμένη μονή γραμμή με αυστηρούς κανόνες ασφαλείας, καθώς υπάρχει εν εξελίξει έργο. Συγκεκριμένα, τόνισε:

«Ένα μόνο τρένο κάνει κατάληψη της γραμμής και το επόμενο δεν ξεκινά, αν δεν εκκενωθεί πρώτα το τμήμα. Πρόκειται για θεμελιώδη κανόνα του Γενικού Κανονισμού Κίνησης (ΓΚΚ), που αποτελεί το “ευαγγέλιο” κάθε μηχανοδηγού, σταθμάρχη και ελεγκτή τηλεδιοίκησης».

Θύμισε μάλιστα πως ο ΓΚΚ παραβιάστηκε τρεις φορές το βράδυ του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη –με μια εξ αυτών να καταγράφεται μόλις δύο ώρες πριν από τη μοιραία σύγκρουση.

Ο κ. Κυρανάκης διέψευσε επίσης τους φόβους για κατάργηση δεύτερου μηχανοδηγού σε ταχείες αμαξοστοιχίες, ξεκαθαρίζοντας ότι όχι μόνο διατηρείται το μέτρο, αλλά πλέον προβλέπεται και κάμερα ασφαλείας στην καμπίνα, ώστε να διασφαλίζεται η τήρησή του από τις εταιρείες.

Ο αναπληρωτής υπουργός υπενθύμισε ότι το σχέδιο νόμου που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο περιλαμβάνει νέες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της σιδηροδρομικής ασφάλειας, οι οποίες αναμένεται να συζητηθούν εκτενώς το επόμενο διάστημα στη Βουλή, με στόχο την ψήφισή του μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Σχετικά Άρθρα