Στην ανάδειξη τεχνικού συμβούλου για μια σειρά από οδικά έργα που βρίσκονται σε διαφορετικούς χρονισμούς ωρίμασης προχώρησε του υπουργείο Υποδομών μετά από σχετικό διαγωνισμό.
Προσωρινός ανάδοχος για να παράσχει τεχνική υποστήριξη στη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών με σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών ανάθεσης έργων αναδείχθηκε η κοινοπραξία με επικεφαλής την Hill International και μέλη τη ΝΑΜΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί & Μελετητές, Concept Σύμβουλοι Μηχανικοί, LDK Σύμβουλοι Μηχανικοί, TREK Αναπτυξιακών Υποδομών και η γνωστή εταιρεία μελετών και συμβούλων Σαμαράς & Συνεργάτες. Η κοινοπραξία επικράτησε με προσφορά 1,38 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι στη διαγωνιστική διαδικασία συμμετείχαν επίσης αυτόνομα οι εταιρείες τεχνικών συμβούλων ΣΑΛΦΩ και Planet.
Η κοινοπραξία όταν οριστεί ως επίσημος ανάδοχος θα αναλάβει την τεχνική υποστήριξη για την οδική σύνδεση πέρατος Παράκαμψης Μακρακώμης – Ανατολικού Μετώπου Σήραγγας Τυμφρηστού, που αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο. Το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται στην τελική διαγωνιστική φάση όπου αναμένονται δεσμευτικές οικονομικές προσφορές από τις εταιρίες ΤΕΡΝΑ και Άβαξ, και τις κοινοπραξίες Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ, ΜΕΤΚΑ – Aktor, IΝΤΕΡΚΑΤ – Εργοδομική Βοιωτίας – ΕΡΓΟΚΑΤ και Trace – ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ.
Επίσης για λογαριασμό της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών θα είναι ο τεχνικός σύμβουλος για την Παράκαμψη Καστελίου – Κισσάμου που αποτελεί συμπληρωματικό έργο του ΒΟΑΚ.
Επίσης θα υποβοηθήσει στην ωρίμανση διαδικασιών ανάθεσης μελετών του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο (του μεγάλου τμήματος που αποτελεί έργο παραχώρησης με ανάδοχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), αλλά και την προεργασία για το οδικό έργο ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας. Υπενθυμίζεται πως για τη δημοπράτηση έχει ολοκληρωθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος – που διεξήχθη σε δύο φάσεις – για το μεγάλο οδικό έργο και εισέρχεται πλέον στη φάση κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών. Υπενθυμίζεται πως ο προϋπολογισμός του έργου είναι 445 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και οι πως στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου είχαν συμμετάσχει οι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ και η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις (νυν Aktor) – ΜΕΤΚΑ.
Τέλος, η κοινοπραξία συμβούλων θα υποβοηθήσει με σχετικές τεχνικές μελέτες το έργο ΣΔΙΤ λειτουργίας και συντήρησης του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας.