MENU

Συντάσσονται με την υιοθέτηση «χρωματικών τιμολογίων» και στο φυσικό αέριο οι πέντε μεγάλοι προμηθευτές

Με κοινή τους επιστολή προς τη ΡΑΑΕΥ, επισημαίνουν ωστόσο πως αρκετές από τις προτεινόμενες ρυθμιστικές παρεμβάσεις είναι αυθαίρετες και δεν ευθυγραμμίζονται με τις ισχύουσες διατάξεις του Κώδικα Προμήθειας Φυσικού Αερίου

Κοινές θέσεις σε σημαντικά ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου εκφράζουν πέντε μεγάλοι ιδιώτες προμηθευτές ενέργειας με επιστολή τους προς τη ΡΑΑΕΥ στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την υιοθέτηση χρωματικού κώδικα και στα τιμολόγια του φυσικού αερίου πέραν του ηλεκτρισμού.

Παρά το γεγονός ότι σημειώνουν πως οι θέσεις που παρατίθενται αφορούν αποκλειστικά τα σημεία επί των οποίων έχει διαμορφωθεί κοινή θέση μεταξύ των εταιριών που τη συνυπογράφουν, ωστόσο έχει ενδιαφέρον ότι επέλεξαν να σχολιάσουν τις προτάσεις της ΡΑΑΕΥ με κοινή επιστολή.

Έτσι οι εταιρίες Ήρων, NRG, Elpedison, Metlen και Volton τάσσονται υπέρ της εισαγωγής του Χρωματικού Κώδικα, ο οποίος θεωρούν ότι κινείται σε θετική κατεύθυνση, αφού συμβάλει στην ενίσχυση της διαφάνειας και της κατανόησης των προσφερόμενων προϊόντων από τους καταναλωτές, χωρίς να λειτουργεί ανασταλτικά για τον ανταγωνισμό.

Ωστόσο οι πέντε εταιρίες επισημαίνουν ότι η πρόταση της ΡΑΑΕΥ για την λιανική αγορά φυσικού αερίου επί της ουσίας αντιγράφει τις αντίστοιχες προτάσεις για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας παρά το γεγονός ότι οι δυο αγορές έχουν πολλές διαφορές σε ότι αφορά το κανονιστικό πλαίσιο.

Επίσης οι εταιρίες αναφέρουν ότι αρκετές από τις προτεινόμενες ρυθμιστικές παρεμβάσεις είναι αυθαίρετες, αφού δεν ευθυγραμμίζονται με τις ισχύουσες διατάξεις του Κώδικα Προμήθειας Φυσικού Αερίου και προσθέτουν ότι οι νέες ρυθμίσεις θα πρέπει να ενσωματωθούν στον Κώδικα.

Ζητήματα προς επανεξέταση

Σε ότι αφορά τα επιμέρους θέματα που θεωρούν ότι πρέπει να επανεξεταστούν είναι τα εξής:

  • Διαφημίσεις. Οι εταιρίες προμήθειας θεωρούν ότι η διαφήμιση αποτελεί μορφή επικοινωνίας που υλοποιείται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης με σκοπό την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών του διαφημιζόμενου και την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών. Η προσυμβατική ενημέρωση παρέχεται σε επόμενο στάδιο, αφού ο καταναλωτής εκδηλώσει ενδιαφέρον και επικοινωνήσει με τον διαφημιζόμενο για περαιτέρω πληροφορίες.
  • Ανάκτηση προωθητικών παροχών. Η απαγόρευση ανάκτησης παροχών, όπως τα προσφερόμενα δώρα προσέλκυσης νέων πελατών, συνιστά σημαντικό περιορισμό της εμπορικής ελευθερίας των προμηθευτών και δεν σχετίζεται με τις ρυθμίσεις περί ρητρών πρόωρης αποχώρησης.
  • Προφορική σύναψη σύμβασης προμήθειας. Η τηλεφωνική σύναψη συμβάσεων προμήθειας φυσικού αερίου προβλέπεται σαφώς στην ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή και η προτεινόμενη απαγόρευση έρχεται σε αντίθεση με τις κείμενες διατάξεις.
  • Πεδίο εφαρμογής. Τα υπό διαβούλευση μέτρα δεν θα πρέπει να επιβληθούν σε καταναλωτές που συνδέονται στη Χαμηλή Πίεση και έχουν ετήσια κατανάλωση μεγαλύτερη από 1 GWh/έτος, καθώς και τους Πελάτες της Μέσης και Υψηλής Πίεσης, οι οποίοι συνάπτουν συμβάσεις προμήθειας φυσικού αερίου στο πλαίσιο ελεύθερης διαπραγμάτευσης με τους προμηθευτές.
  • Απαίτηση ύπαρξης έξυπνου μετρητή. Η προϋπόθεση εγκατάστασης έξυπνου μετρητή για τη διάθεση τιμολογίων βάσει κλιμακίων ή πακέτων κατανάλωσης, δεν συνάδει με τις πραγματικές τεχνικές δυνατότητες των εν λόγω μετρητών. Επί του παρόντος, η μοναδική πρόσθετη λειτουργικότητα που παρέχουν οι έξυπνοι μετρητές είναι η τηλεκαταγραφή της μηνιαίας κατανάλωσης και όχι η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, η δυνατότητα προσφοράς τιμολογίων με κλιμακώσεις ή πακέτα κατανάλωσης αποτελεί βασικό εργαλείο εμπορικής διαφοροποίησης και ενίσχυσης του ανταγωνισμού και δεν προϋποθέτει εξειδικευμένη γνώση από πλευράς πελατών.

Τέλος, στο θέμα της τροποποίηση των συμβάσεων, οι πέντε προμηθευτές επισημαίνουν πως η ρύθμιση σύμφωνα με την οποία μονομερείς τροποποιήσεις απαγορεύονται στα σταθερά τιμολόγια και επιτρέπονται στα κυμαινόμενα τιμολόγια μετά την πάροδο 6 μηνών μόνο για σπουδαίους λόγους και υπό την προϋπόθεση προηγούμενης έγκρισης της ΡΑΑΕΥ τουλάχιστον δύο μήνες πριν την έναρξη ισχύος τους, δεν προβλέπεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Σχετικά Άρθρα