MENU

Χρ. Δήμας: Αστυνόμευση και παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε όλο το μήκος του ΒΟΑΚ – Θέλουμε οι οδηγοί να αισθάνονται ασφαλείς

Ανακοινώθηκε η πλήρης χρηματοδότηση των μελετών για το τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία, με στόχο την ωρίμανση και αυτού του έργου

Στον συνολικό σχεδιασμό για τον νέο ΒΟΑΚ αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, προαναγγέλλοντας άμεσα μέτρα που θα ισχύουν καθ’ όλο το μήκος του οδικού άξονα και θα αποσκοπούν στη μέγιστη οδική ασφάλεια. Δεσμεύτηκε επίσης, πως η προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά, ενεργοποιείται μέσα στο 2025.

Όπως υπογράμμισε, το τμήμα Κολυμπάρι – Χανιά έχει άμεση προτεραιότητα, καθώς είναι το πιο θανατηφόρο τμήμα του ΒΟΑΚ με έξι σοβαρά ατυχήματα και οκτώ νεκρούς από το 2022 έως το 2024, ενώ θα ακολουθήσουν το Κίσσαμος – Κολυμπάρι και Χανιά – Γεωργιούπολη.

Ήδη στον κόμβο του Γαλατά έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για τα κολωνάκια, οι οποίες θα διαρκέσουν πέντε μήνες, με το μοντέλο Πάτρα – Πύργος και με στόχο τη μείωση των νεκρών στην άσφαλτο.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα των παρεμβάσεων στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, σημειώνοντας ότι τα πρώτα δύο τμήματα στα οποία ξεκινούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας είναι:

  • Κολυμπάρι – Χανιά
  • ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα

Εντός του 2025, προβλέπονται ακόμη πέντε παρεμβάσεις, στα εξής σημεία:

  • Χανιά – Γεωργιούπολη
  • Πετρές – Ατσιπόπουλο
  • Κίσσαμος – Κολυμπάρι
  • Ρέθυμνο – Γεροπόταμος
  • Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου

Παράλληλα, ο Υπουργός παρουσίασε, μέσω προσομοίωσης, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των παρεμβάσεων, επισημαίνοντας πως στόχος δεν μπορεί να είναι η εξάλειψη κάθε τροχαίου, αλλά η σημαντική μείωση του κινδύνου και η βελτίωση της καθημερινότητας των οδηγών.

«Θέλουμε οι οδηγοί να αισθάνονται ασφαλείς, να μπορούν να προσπερνούν νόμιμα και με ασφάλεια», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Δήμας κάλεσε σε συνεργασία όλους τους τοπικούς φορείς και τις αρχές υπενθυμίζοντας ότι υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός για τον ΒΟΑΚ.

«Ο ΒΟΑΚ ήδη υλοποιείται και στόχος της Πολιτείας είναι η ολοκλήρωσή του από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, όπως έχει δηλώσει και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης». Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη:

  • Το δημόσιο έργο από Άγιο Νικόλαο έως Νεάπολη.
  • Η Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) από Νεάπολη έως Χερσόνησο.
  • Η Σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, υπογεγραμμένη τον Μάιο.

Ο Υπουργός εξέφρασε την ελπίδα εντός του 2025 θα ενεργοποιηθεί η προαίρεση για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, ενώ ανακοινώθηκε η πλήρης χρηματοδότηση των μελετών για το τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία, με στόχο την ωρίμανση και αυτού του έργου.

Συνεχείς διορθώσεις και προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες

Ο Υπουργός είπε ότι: «Θα μπουν πάρα πολλά κολωνάκια στον ΒΟΑΚ, διότι η εμπειρία έχει δείξει ότι αν και στην αρχή υπήρχε σκεπτικισμός από την τοπική κοινωνία και τους δημάρχους, τώρα οι ίδιοι άνθρωποι είναι αυτοί που λένε μην βγουν τα κολωνάκια, θέλουμε να κρατηθούν διότι όχι μόνο έχουν βοηθήσει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά έχουν συμβάλλει σημαντικά στην καλύτερη ροή της κυκλοφορίας. Ναι, θα τοποθετηθούν κολωνάκια και θα μπουν νέες ρυθμίσεις στον ΒΟΑΚ και από σήμερα ξεκινούν τα πρώτα άμεσα μέτρα που θα αναπτύσσονται σε όλο το επόμενο χρονικό διάστημα. Θα ολοκληρωθούν σύντομα και από κει και πέρα όσο εξελίσσεται το έργο θα μετατοπίζονται τα έργα και θα γίνονται συνεχείς διορθώσεις και προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες. Άρα από σήμερα μπαίνει στην καθημερινότητά μας, χρειάζεται όμως υπομονή από τους πολίτες, αλλά φτιάχνουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων».

Κ. Κυρανάκης: Στοίχημα η εφαρμογή των μέτρων οδικής ασφάλειας

«Τα τροχαία παραμένουν η πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους κάτω των 29 ετών στη χώρα μας. Απέναντι σε αυτή την εθνική πληγή, δεν επιλέγουμε τη σιωπή. Επιλέγουμε την ευθύνη. Από το 2019 μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δώσει προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι προϊόν ευρείας κοινοβουλευτικής συναίνεσης και περιλαμβάνει πιο αυστηρές ρυθμίσεις για την υποτροπή, με μόνο στόχο τη διάσωση ανθρώπινων ζωών. Το στοίχημα τώρα είναι η εφαρμογή: με στοχευμένη αστυνόμευση, με την ενεργή συμμετοχή των δήμων και των περιφερειών, με παρεμβάσεις στην καθημερινότητα των δρόμων μας – από τις διαγραμμίσεις μέχρι τα σαμαράκια. Δημιουργούμε μια συμμαχία ευθύνης, για να πετύχουμε κάτι που αξίζει: να πούμε στο τέλος αυτής της χρονιάς πως επιτέλους κάτι άλλαξε στην Ελλάδα» δήλωσε ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Ν. Ταχιάος: Οδική ασφάλεια και συναίνεση είναι λέξεις κλειδιά

«Το Υπουργείο μας έχει αναλάβει την υλοποίηση ενός πολύ μεγάλου έργου στην Κρήτη: του – νέου – Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, του ΒΟΑΚ. Ένα έργο που προχωρά μέσα από τρεις διαφορετικές συμβάσεις, που όπως γνωρίζετε ήδη εξελίσσονται. Η πρώτη αφορά δημόσιο έργο, η δεύτερη ΣΔΙΤ και η τρίτη — στην περιοχή όπου βρισκόμαστε σήμερα — είναι σύμβαση παραχώρησης, με προαίρεση μέχρι τον Κίσσαμο. Και θα ακολουθήσει και μία τέταρτη: η Σητεία είναι μέσα στα σχέδιά μας.

Για εμάς, τους μηχανικούς, ο δρόμος είναι κατ’ αρχάς ένα λειτουργικό έργο, που συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και χρόνου. Για όσους σκέφτονται με οικονομικούς όρους, είναι και μια ευκαιρία να γίνει πιο ελκυστικό το τουριστικό προϊόν της Κρήτης. Όμως, πάνω απ’ όλα — και αυτό θέλουμε να τονίσουμε σήμερα — είναι θέμα οδικής ασφάλειας. Γιατί η οδική ασφάλεια δεν είναι αφηρημένη έννοια. Αφορά ανθρώπινες ζωές.

Γι’ αυτό και ξεκινάμε από την οδική ασφάλεια. Επειδή για όσο διάστημα εκτελούνται τα έργα, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όσοι κινούνται στον παλιό ΒΟΑΚ — παράλληλα με τα εργοτάξια και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις — θα το κάνουν με τον μέγιστο βαθμό ασφάλειας. Αυτό, λοιπόν, που βλέπετε σήμερα είναι ένα υποέργο του μεγάλου ΒΟΑΚ.

Για εμάς έχει πολύ μεγάλη σημασία η διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και να έχουμε τη συνεργασία όλων. Σε όλη τη φάση εκτέλεσης του έργου θα είμαστε κοντά στις τοπικές αρχές, θα συζητάμε μαζί τους. Ήδη, εδώ και πολύ καιρό, έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις που αφορούν στην εκτέλεση του έργου, στη διέλευση μέσα από περιοχές οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία του νησιού, αλλά και για την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Μπορεί να υπάρξουν διαφωνίες, διαφορετικές προσεγγίσεις, μπορεί να δούμε συμφέροντα απέναντι μας στην εκτέλεση αυτού του μεγάλου έργου, αλλά εκείνο που έχει σημασία είναι ότι κάποια στιγμή πρέπει να καταλήγουμε και να συμφωνούμε.

Γιατί στην Κρήτη σήμερα, με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, βλέπουμε να εκτελούνται τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει ποτέ στο νησί: το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, οι συμβάσεις του ΒΟΑΚ, αλλά και μικρότερα έργα που επίσης έχουν σημαντικό τοπικό αποτύπωμα.

Η λέξη-κλειδί σήμερα είναι η οδική ασφάλεια. Και η δεύτερη λέξη-κλειδί είναι η συναίνεση. Μόνο μέσα από αυτές θα καταφέρουμε να υλοποιήσουμε έναν μεγάλο εθνικό στόχο. Θα είμαστε εδώ σε όλο το διάστημα εκτέλεσης του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ και σε όλο αυτό το χρόνο θα κάνουμε κάθε προσπάθεια για να υλοποιήσουμε από κοινού κάτι το οποίο αποτελεί ένα τεράστιο στόχο όχι μόνο για το νησί αλλά και για όλη την πατρίδα μας» σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε: «Κάθε συζήτηση για το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας, επισκιάζεται από τους αριθμούς και τις στατιστικές μελέτες. Πρόκειται για δεδομένα που επιτάσσουν ολιστικές παρεμβάσεις.

Μόνο μέσα από τη συνεργασία και τη συστράτευση θα καταφέρουμε να ενισχύσουμε την εθνική συμμαχία για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και το κλείσιμο μιας λίστας που συνεχίζει να αποτελεί «πληγή που αιμορραγεί» στους κόλπους της κοινωνίας. Από τη δική μας πλευρά, τονίζουμε πως είμαστε διαρκώς στο πλευρό και του Υπουργείου και των τοπικών φορέων για τη δρομολόγηση των έργων που απαιτούνται.

Πρόκειται για έργα «ζωτικής σημασίας» καθώς κάθε μέτρο του οδικού δικτύου που αναβαθμίζεται μετατρέπεται σε «σανίδα σωτηρίας» για τους οδηγούς και κυρίως για τους ανθρώπους νεαρής ηλικίας.

Με αυτό το δεδομένο, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτη 2014 – 2020», και «Κρήτη 2021 – 2027», από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και από το Ταμείο Ανάκαμψης, υλοποιούμε ένα ευρύ τεχνικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας σε εκατοντάδες σημεία του οδικού δικτύου, ο προϋπολογισμός του οποίου πλησιάζει συνολικά τα 107 εκατ. ευρώ».

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος παρουσίασε αναλυτικά τα τεχνικά στοιχεία των παρεμβάσεων και τόνισε:

«Το ΥΠΥΜΕ έχοντας την εμπειρία της πρότερης επιτυχημένης εφαρμογής των μέτρων οδικής ασφάλειας στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, προχωρά στην άμεση εφαρμογή αντίστοιχων μέτρων στο τμήμα Κίσσαμος – Λινοπεράματα Ηρακλείου, κάτι που θα υλοποιηθεί τμηματικά στα 7 διακριτικά τμήματα αναλόγως με τον βαθμό προτεραιότητας, την αναγκαιότητα και την εφικτότητα. Προσδοκούμε ανάλογα θετικά αποτελέσματα από τα μέτρα αυτά, όπως και στο Πάτρα – Πύργος».

Ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης, Υποστράτηγος Νικόλαος Σπυριδάκης δήλωσε:

«Αποτελεί πρωταρχικό στόχο η συνδρομή μας στην αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, γιατί κάθε φορά που έχουμε ένα θανατηφόρο συμβάν είναι μια μαχαιριά για εμάς. Θα προσπαθήσουμε όλο αυτό το διάστημα να ανταποκριθούμε σε οποιοδήποτε περιστατικό στον ΒΟΑΚ, όχι μόνο κατά τη διάρκεια των εργασιών, αλλά και στη συνέχεια, έως ότου ο κόσμος αφομοιώσει τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στον δρόμο. Στον ΒΟΑΚ, σήμερα, υπάρχει καλύτερη προσαρμογή στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα. Το πρώτο εξάμηνο του 2024 είχαμε 8 θανατηφόρα δυστυχήματα με δέκα νεκρούς, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2025 συνέβη ένα δυστύχημα με έναν νεκρό. Η Αστυνομία, λοιπόν, θα κάνει όχι μόνο αυτό που πρέπει και μπορεί, αλλά και κάτι παραπάνω, ώστε να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα για να ωφεληθούν η κοινωνία και οι επισκέπτες του νησιού».

Παρουσιαστής της εκδήλωσης ήταν ο πρόεδρος της Motorsport Greece Τάκης Πουρναράκης, ο οποίος σχολίασε ότι στα χρόνια που ασχολείται με την οδική ασφάλεια για το τι πρέπει να γίνει στον ΒΟΑΚ, αυτό επιτέλους γίνεται».

Στην εκδήλωση με θέμα «Άμεσα μέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο τμήμα Κίσσαμος Χανίων – Λινοπεράματα Ηρακλείου του Β.Ο.Α.Κ», που διοργάνωσαν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων, παρόντες ήταν, επίσης, οι Βουλευτές Χανίων Ντόρα Μπακογιάννη, Σέβη Βολουδάκη και Αλέξανδρος

Μαρκογιαννάκης, οι Βουλευτές Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης και Μάξιμος Σενετάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Ηρακλείου Νικόλαος Συριγωνάκης και ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Χανίων Νικόλαος Καλογερής, καθώς και Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής.

Σχετικά Άρθρα