Παρά τη θερινή ραστώνη, οι εξελίξεις τρέχουν όσον αφορά την παράδοση της Εγνατίας Οδού στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis, έστω και μετά από 1,5 χρόνο από την υπογραφή της 35ετους σύμβασης με το ελληνικό δημόσιο.
Σύμφωνα με την ανάθεση σε εξωτερικό σύμβουλο για την προώθηση των απαραίτητων πιστοποιήσεων (γεφυρών, σηράγγων και γενικώς του status του αυτοκινητοδρόμου) από το ΥΠΟΜΕ τον Ιούνιο, η τελική έκθεση αναμένεται να παραδοθεί στις 31 Αυγούστου 2025. Εφόσον η προθεσμία τηρηθεί, θα έχει καλυφθεί ένα από τα σημαντικά προαπαιτούμενα έτσι ώστε ο δρόμος να παραδοθεί στην κοινοπραξία και το δημόσιο να εισπράξει 1,35 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ειδικότερα του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Γιώργου Περιστέρη, εφόσον καλυφθούν τα προαπαιτούμενα από την πλευρά του ελληνικού δημοσίου, ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί έως το τέλος του 2025.
Ειδικότερα, ο σύμβουλος έχει αναλάβει τη διενέργεια των αναγκαίων προκαταρκτικών – διερευνητικών ελέγχων και καταγραφών, προκειμένου να διευκρινιστεί η υφιστάμενη κατάσταση, καθώς και όλα τα προαπαιτούμενα για τη σύνταξη του πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής.
Πέραν της παραπάνω σημαντικής εκκρεμότητας, η τελική παράδοση του αυτοκινητοδρόμου εξαρτάται ασφαλώς από την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή, αλλά και τη διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν στα διόδια και τα free passes που έχουν χορηγηθεί (εκτιμώνται σε 70.000!) για τον δημόσιο αυτοκινητόδρομο που ετοιμάζεται να παραχωρηθεί σε ιδιώτες.
Στρατηγικής σημασίας οδικός άξονας
Η Εγνατία Οδός είναι μήκους 658 χλμ. και εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας μέχρι τους Κήπους στην Περιφερειακή Ενότητα του Έβρου, ενώνοντας τη βορειοδυτική Ελλάδα με τον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία στα ανατολικά. Αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού «κεντρικού οδικού δικτύου».
Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis αναλαμβάνει το δικαίωμα χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης για χρονικό διάστημα 35 ετών του αυτοκινητόδρομου, καθώς και των τριών καθέτων προς αυτόν οδικών αξόνων και συγκεκριμένα: