MENU

Θεσσαλονίκη: Παραβάσεις χρηστών πατινιού που… δεν πάει ο νους σας

Η πλειοψηφία αφορά άτομα νεαρής ηλικίας, που υποτιμούν τη χρήση του εν λόγω μέσου και αψηφούν κάθε πιθανό κίνδυνο

Κάθε όριο ξεπερνούν οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών, αναφορικά με τις παραβάσεις που καταγράφονται στη Θεσσαλονίκη.

Η πλειοψηφία αφορά άτομα νεαρής ηλικίας, που υποτιμούν τη χρήση του εν λόγω μέσου και αψηφούν κάθε πιθανό κίνδυνο, κινούμενοι σχεδόν σαν πεζοί, βάζοντας σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα και αυξάνοντας τις πιθανότητες ενός ατυχήματος.

Οδήγηση χωρίς χέρια, είσοδος σε μονόδρομο, ακόμη και… πεντακάβαλο!

Από τις πιο «εντυπωσιακές» περιπτώσεις είναι τα πέντε άτομα που επέβαιναν σε ένα πατίνι, κάποιος που θύμισε περισσότερο ακροβάτη αφήνοντας τα χέρια από το τιμόνι για να γράψει μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο, η είσοδος σε μονόδρομο διακινδυνεύοντας μετωπική σύγκρουση με Ι.Χ., καθώς και η προσπάθεια κάποιων να ανέβουν κράσπεδο πεζοδρομίου σαν να έχουν για όχημα μοτοσικλέτα. Φαινόμενα όπως η διάσχιση του Βαρδάρη σε στιγμές έντονης βροχόπτωσης καταδεικνύουν την επικινδυνότητα αυτής της κατάστασης.

Μεγάλη ταχύτητα και έλλειψη προστατευτικού εξοπλισμού σε πεζοδρόμια και στο παραλιακό μέτωπο της πόλης

Κι αν αυτές οι παραβάσεις έχουν εντοπιστεί στους δρόμους, υπάρχουν και άλλες που καταγράφονται στα πεζοδρόμια και το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Οδηγοί πατινιών κινούνται με μεγάλη ταχύτητα, χωρίς κράνος ή ανακλαστικό γιλέκο, μη δίνοντας σημασία στο ότι ένα ξεκολλημένο πλακάκι μπορεί να τους ρίξει στο έδαφος ή να προκαλέσουν ατύχημα πέφτοντας σε κάποιον από τους περαστικούς. Στο πλαίσιο της ευταξίας, οι έλεγχοι από τη Διεύθυνση Τροχαίας και τη Δημοτική Αστυνομία του δήμου Θεσσαλονίκης είναι εντατικοί.

Έλεγχοι, παραβάσεις, κλήσεις, ατυχήματα

Το 2024, στο πλαίσιο των επιχειρήσεων, ελέγχθηκαν συνολικά 4.416 χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και βεβαιώθηκαν 1.472 παραβάσεις. Επιπλέον, στο πρώτο τετράμηνο του 2025 κόπηκαν συνολικά 675 κλήσεις, με τις 512 να αφορούν τη μη χρήση κράνους, τις 106 για μη ανακλαστικό ρουχισμό και άλλες ποινές για διάφορες παραβάσεις.

Όσον αφορά τα ατυχήματα, έχουν καταγραφεί συνολικά 23 στην πόλη με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό 26 ατόμων. Πιο πρόσφατο, η σύγκρουση δίκυκλου με πατίνι στην οδό Κων. Καραμανλή, όπου και οι δύο οδηγοί μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρα τραυματισμένοι σε εφημερεύον νοσοκομείο. «Οι έλεγχοι διενεργούνται με εντατικούς ρυθμούς και θα συνεχιστούν. Υπάρχει μεγάλη πίεση από πλευράς πολιτών και πολλά προβλήματα που δημιουργούνται από την άναρχη χρήση των πατινιών», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Θεσσαλονίκης.

Ο αντιδήμαρχος πρόσθεσε πως από 13 Σεπτεμβρίου ξεκινάει η εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάιο, με νέα πρόστιμα για τους παραβάτες. Στις σκέψεις της δημοτικής αρχής είναι να μπουν τα πατίνια στο πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής που εφαρμόζεται στα δημοτικά σχολεία, παρουσία Δημοτικών Αστυνομικών.

Χρυσές δουλειές για τους πωλητές εξοπλισμού

Στα αξιοσημείωτα είναι πως οι εντατικοί έλεγχοι από την Τροχαία και τη Δημοτική Αστυνομία είχαν ως αποτέλεσμα να χτυπήσουν «κόκκινο» οι πωλήσεις σε κράνη. «Το πρώτο τρίμηνο του 2025 στη Θεσσαλονίκη πουλήθηκαν περισσότερα κράνη από όσα πουλήθηκαν μέσα σε δύο χρόνια». Ο ειδικός μικροοχημάτων αναφέρεται στο 90% του προβλήματος που προέρχεται από τα ενοικιαζόμενα πατίνια, υποστηρίζοντας ότι η ενοικίαση γίνεται χωρίς κανέναν έλεγχο, από νεαρούς που χρησιμοποιούν την πιστωτική κάρτα των γονιών τους. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η χρήση του πατινιού επιτρέπεται από 15 ετών και πάνω. Ωστόσο, οι γονείς που επιθυμούν να προχωρήσουν σε αγορά ζητούν πατίνια που να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες.

Υπογραμμίζεται ακόμη, πως το πατίνι έχει τους δικούς του κανόνες και πως, αν και οι έφηβοι νιώθουν απελευθερωμένοι με την κίνηση, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι πάνω σε ένα μικροόχημα που κανείς δεν το σέβεται. Από τους πιο βασικούς κανόνες είναι το «πάντα στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας», ενώ στα πεζοδρόμια η κίνηση γίνεται είτε πεζός, κάτω από το πατίνι, είτε με χαμηλή ταχύτητα, χωρίς να ακούγεται κόρνα ή κουδούνι.

Στο μεταξύ, έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση και οι εταιρείες που εκμισθώνουν ηλεκτρικά πατίνια καλούνται να υποβάλλουν αιτήσεις για τις 800 θέσεις που μπορούν να κατοχυρώσουν στην πόλη για στάθμευση. Διότι πέρα από τα ατυχήματα, τα παρατημένα πατίνια αποτελούν «πονοκέφαλο» που εμποδίζει τη διέλευση ατόμων με αναπηρία και οικογενειών με καρότσια.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης δήλωσε πως είναι δέσμευσή του να βάλει τέλος στα φαινόμενα κατάληψης του δημόσιου χώρου από ηλεκτρικά πατίνια.

Σχετικά Άρθρα