Ισχυρό πλήγμα ύψους 5,11 δισ. ευρώ δέχεται η Volkswagen, λόγω μιας εκτεταμένης αναμόρφωσης προϊόντων στο τμήμα των σπορ αυτοκινήτων Porsche, η οποία ανήκει κατά 75,4% στον όμιλο VW.
Συγκεκριμένα, η Porsche Cayenne, που προοριζόταν να είναι πλήρως ηλεκτρική, όπως ανακοινώθηκε, θα συνεχίσει να κατασκευάζεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Η αλλαγή πλεύσης από πλευράς της πολυτελούς εταιρείας, έρχεται ώστε να προσαρμοστεί σε μια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων που εξελίσσεται πιο αργά από τo αναμενόμενo, αναφέρει το Reuters.
Η αλλαγή σχεδίων της Porsche
Η Porsche αποσύρεται από τα ηλεκτρικά της οχήματα και αναμένει τώρα να λανσάρει μια ναυαρχίδα τύπου SUV που θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne αρχικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικούς αντί να είναι πλήρως ηλεκτρικό όπως είχε προγραμματιστεί προηγουμένως.
Το σεντάν Panamera και το SUV Cayenne θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα μέχρι τη δεκαετία του 2030. Μια νέα προγραμματισμένη πλατφόρμα BEV θα «επαναπρογραμματιστεί για τη δεκαετία του 2030», δήλωσε η Porsche, αναφέρει το Automotive News Europe.
Η αλλαγή στρατηγικής αναμένεται να μειώσει τα λειτουργικά κέρδη της Porsche έως και 1,8 δισ. ευρώ φέτος. VW και Porsche μειώνουν τους στόχους για περιθώριο κέρδους. Τόσο ο όμιλος VW όσο και η Porsche μείωσαν επίσης τους στόχους περιθωρίου κέρδους τους για το τρέχον έτος.
Ο όμιλος VW μείωσε την πρόβλεψη για το λειτουργικό περιθώριο κέρδους σε ποσοστό μεταξύ 2-3%, από 5%. Η Porsche προβλέπει πλέον λειτουργικό περιθώριο κέρδους που δεν θα υπερβαίνει το 2%, μειωμένο από το προηγούμενο εύρος 5-7%, για το 2025. Είναι η τέταρτη φορά που η Porsche μειώνει τις προβλέψεις της φέτος.
Η Porsche μείωσε επίσης τον μεσοπρόθεσμο στόχο περιθωρίου κέρδους στο 15% από το ανώτερο όριο του 17% προηγουμένως.
«Τεράστιες αλλαγές στο περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας»
«Βλέπουμε τεράστιες αλλαγές στο περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε σε αναλυτές και δημοσιογράφους την Παρασκευή (19/9) ο Oliver Blume, Διευθύνων Σύμβουλος τόσο της Porsche όσο και του VW Group, επικαλούμενος μια σαφή πτώση στη ζήτηση για αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα.
«Έχουμε λάβει βασικές στρατηγικές αποφάσεις και τώρα είναι η ώρα να τις θέσουμε σε εφαρμογή. Θα είναι ένας δύσκολος και μακρύς δρόμος και θα απαιτήσει την πλήρη εστίασή μας και την ισχυρή μας προσπάθεια».
Ο Blume δήλωσε ότι η Porsche προγραμμάτισε την παραγωγή των μοντέλων της με βάση την αρχική απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία καθόρισε ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά την πώληση νέων μοντέλων βενζίνης και ντίζελ για να ενισχυθεί η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Μετά από έντονες πιέσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε να επισπεύσει την αναθεώρηση του στόχου μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, αντί για το προηγουμένως προγραμματισμένο 2026.