Την ώρα που στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος οι πίνακες αναχωρήσεων μοιάζουν με …σταυρόλεξα υπομονής των επιβατών με τις καθυστερήσεις πτήσεων να διαδέχονται η μία την άλλη, η υπόγεια κόντρα ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και του αρμόδιου Υπουργείου φουντώνει. Η κίνηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα να πατήσει το κουμπί των προσλήψεων ανοίγοντας την πόρτα σε 80 νέους ελεγκτές, δεν ήταν αρκετή για να κατευνάσει τα πνεύματα. Είχε άλλωστε προηγηθεί η κουβέντα του υπουργού για απολαβές των 120.000 ευρώ και απαίτηση για περισσότερα, την οποία η Ένωση Ελεγκτών όχι μόνο δεν αγνόησε αλλά χαρακτήρισε παραπλανητική.
Παρέθεσαν στοιχεία από την τελευταία έκθεση ACE Benchmarking Report 2025 του Eurocontrol, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα κατατάσσεται στην 33η θέση (σε σύνολο 38) σε κόστος μισθοδοσίας ανά ώρα πτήσης, παρότι βρίσκεται στην 5η θέση σε παραγωγικότητα.
Οι Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας παρουσιάζονται πιο παραγωγικοί από συναδέλφους τους σε Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία και Ελβετία βάσει της έκθεσης, χωρίς ωστόσο αυτό να αλλάζει επί του παρόντος την κατάσταση στη βασική πύλη της χώρας.