MENU

Εργασίες βελτίωσης οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ – Αυτοψία από το Υπουργείο Υποδομών στα Χανιά

Μέτρα για μείωση τροχαίων, διατήρηση κυκλοφορίας και ασφαλείς κόμβους σε επτά τμήματα

Αυτοψία για την παρακολούθηση της προόδου των εργασιών που αφορούν στην εφαρμογή των άμεσων μέτρων οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) πραγματοποίησε σήμερα στα Χανιά υπηρεσιακό κλιμάκιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπό τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτριο Αναγνώπουλο.

Η επίσκεψη εστιάστηκε στον συντονισμό των παρεμβάσεων που έχουν σχεδιαστεί, ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια στο υπάρχον οδικό δίκτυο μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου.

Παρεμβάσεις σε επτά τμήματα του ΒΟΑΚ

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, έχουν δρομολογηθεί σημαντικές παρεμβάσεις σε επτά διακριτά τμήματα του ΒΟΑΚ, συνολικού μήκους 145 χιλιομέτρων. Οι εργασίες κατατάσσονται με βάση τον βαθμό προτεραιότητας, την αναγκαιότητα και την εφικτότητα:

  • Δύο τμήματα βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη:
    • Κολυμπάρι – Χανιά
    • ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα
      Τα έργα αυτά αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του έτους.
  • Πέντε ακόμη τμήματα προγραμματίζονται έως το 2026:
    • Χανιά – Γεωργιούπολη
    • Πετρές – Ατσιπόπουλο
    • Κίσσαμος – Κολυμπάρι
    • Ρέθυμνο – Γεροπόταμος
    • Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου

Ο ορίζοντας ολοκλήρωσης αυτών των παρεμβάσεων έχει τεθεί για το καλοκαίρι του 2026.

Το περιεχόμενο των παρεμβάσεων βασίζεται σε διεθνή και εγχώρια εμπειρία, καθώς και σε μελέτες που έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους. Σημαντικό παράδειγμα αποτελεί ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, ένας δρόμος αντίστοιχης επικινδυνότητας, όπου η εφαρμογή ανάλογων μέτρων οδήγησε σε δραστική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων και των σοβαρών τραυματισμών.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών υπογράμμισε ότι «τα μέτρα αυτά, με βάση την εμπειρία και τα αποτελέσματα που έχουμε δει σε Ελλάδα και Ευρώπη, μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στην προστασία της ανθρώπινης ζωής».

Με την εφαρμογή των άμεσων παρεμβάσεων στον ΒΟΑΚ, το Υπουργείο επιδιώκει:

  • Μείωση θανάτων και σοβαρών τραυματισμών.
  • Διατήρηση της λειτουργικότητας της οδού έως την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου.
  • Ομαλή κυκλοφοριακή ροή κατά τη διάρκεια των εργασιών, όταν θα εφαρμόζονται εργοταξιακές σημάνσεις.
  • Ασφαλή διέλευση στους κόμβους, τις εισόδους και τις εξόδους του δρόμου.

Οι παρεμβάσεις αυτές εντάσσονται σε ένα συνολικότερο σχέδιο αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, με στόχο να δημιουργηθούν προϋποθέσεις βιώσιμης και ασφαλούς κινητικότητας για κατοίκους και επισκέπτες.

Σχετικά Άρθρα