MENU

Κρήτη: Περισσότερες από 2.500 παραβάσεις ΚΟΚ σε μία εβδομάδα τροχονομικών ελέγχων

Στο επίκεντρο η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η μη χρήση προστατευτικού κράνους

Σαρωτικοί έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν στην Περιφέρεια Κρήτης την εβδομάδα από 20 έως 26 Ιουλίου, στο πλαίσιο της εντατικής αστυνόμευσης για την οδική ασφάλεια και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.

Συνεργεία από τα Τμήματα Τροχαίας Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου και Αγίου Νικολάου, καθώς και από το Τμήμα και τους Σταθμούς Τροχαίας του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), προχώρησαν συνολικά σε 9.077 ελέγχους οχημάτων, κατά τους οποίους βεβαιώθηκαν 2.502 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Οι σημαντικότερες παραβάσεις

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και στη μη χρήση προστατευτικού κράνους από δικυκλιστές, δύο παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με την ανθρώπινη ζωή και τα τροχαία δυστυχήματα.

Από το σύνολο των παραβάσεων, ξεχωρίζουν:

  • 172 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα
  • 164 για μη χρήση προστατευτικού κράνους
  • 117 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • 98 για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης
  • 80 για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος
  • 42 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • 92 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 38 για αντικανονικό προσπέρασμα
  • 68 για αντικανονικούς ελιγμούς
  • 31 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • 46 για παραβάσεις σχετικές με το ΚΤΕΟ
  • 13 για κίνηση σε μονόδρομο αντίθετα
  • 3 για υπέρβαρο ή υπερμεγέθες φορτίο
  • 35 περιπτώσεις ανασφάλιστων οχημάτων
  • 1.503 λοιπές παραβάσεις

Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους: Στοχευμένο επιχειρησιακό σχέδιο

Η Διοίκηση Τροχαίας Κρήτης επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της στην εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου της Ελληνικής Αστυνομίας “Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους”, το οποίο υλοποιείται σε πανελλαδικό επίπεδο.

Σκοπός του σχεδίου είναι η καλλιέργεια οδικής συνείδησης και η προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, ιδιαίτερα των αναβατών δικύκλων.

Όπως τόνισε η Τροχαία Κρήτης, «το κράνος σώζει ζωές. Είναι η βασική —και συχνά η μοναδική— ασπίδα προστασίας σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης. Όχι μόνο για τον οδηγό, αλλά και για τον συνεπιβάτη που διατρέχει τον ίδιο κίνδυνο».

Σχετικά Άρθρα