Viral για άσχημο και κυρίως επικίνδυνο λόγο γίνεται στο διαδίκτυο για ακόμη μια φορά το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς δύο συρμοί γλίτωσαν στο… παρά πέντε το «τσούγκρισμα».
Συγκεκριμένα, εντός της τρέχουσας εβδομάδας σε διαδρομή από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Νέα Ελβετία, λόγω τεχνικού προβλήματος, ο ένας συρμός στάθμευσε για περίπου δύο λεπτά στον σταθμό του Ευκλείδη, μέχρι που έφτασε άλλο βαγόνι από πίσω.
Δηλαδή, δύο συρμοί στην ίδια γραμμή σταμάτησαν σε απόσταση 20 μέτρων ο ένας από τον άλλο! Η συνέχεια είχε «πεζοπορία» καθώς οι επιβάτες αναγκάστηκαν να κατέβουν, λόγω της καθυστέρησης.
Υπενθυμίζεται ότι την κατασκευή του Μετρό είχε αναλάβει και ολοκλήρωσε η τεχνική εταιρεία Aktor (πρώην Intrakat), ενώ το συνολικό κόστος του κατασκευαστικού έργου ανήλθε στο ποσό των 3 δισ. ευρώ.
H συνέχεια επί της οθόνης…
Μετά τη νέα.. γκέλα που παραλίγο να μετατραπεί σε ατύχημα, αλλά και τα επαναλαμβανόμενα τεχνικά «στραβοπατήματα» των τελευταίων ημερών, η διαχειρίστρια εταιρεία THEMA επιχειρεί να ρίξει φως στα αίτια των συμβάντων μέσω επίσημης ανακοίνωσης επικαλούμενη μεταξύ άλλων ότι τέτοιες καθυστερήσεις είναι.. αναμενόμενες, προσωρινές και κυρίως… απολύτως ασφαλείς.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει:
«Kατανόηση της Ακινητοποίησης Συρμών σε Αυτόματα Συστήματα Μετρό
Το πλήρως αυτόματο σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί με βασική προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία του και παρακολουθείται συνεχώς μέσω πολλαπλών αυτοματοποιημένων μηχανισμών ελέγχου και προληπτικών ενεργειών.
Προτεραιότητα η Ασφάλεια
Προηγμένοι αισθητήρες και συστήματα ελέγχου παρακολουθούν συνεχώς τη λειτουργία των συρμών. Εάν εντοπιστεί ακόμα και μια μικρή απόκλιση, όπως εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα σταματά αυτόματα τον συρμό για να αξιολογήσει την κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται εγκαίρως ενδεχόμενα προβλήματα.
Ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών.
Ακινητοποίηση Δε Σημαίνει Κατ’ ανάγκη Βλάβη
Η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού. Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς.
Εφεδρικά Συστήματα Ασφαλείας
Πολλαπλά εφεδρικά συστήματα ασφαλείας λειτουργούν παράλληλα. Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας».