Τα βήματα της Γερμανίας θα ακολουθήσει και η Γαλλία, η οποία αυτό το καλοκαίρι πρόκειται να εισάγει ενιαίο εισιτήριο αξίας 49 ευρώ για μετακινήσεις με τρένο.
Σε συνέντευξή του στο AFP, ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών κ. Patrice Vergriete αποκάλυψε ότι πραγματοποιήθηκε συμφωνία με όλες τις περιφέρειες. Το πρόγραμμα αναμένεται να κοστίζει 49 ευρώ το μήνα και θα είναι διαθέσιμο σε περίπου 700.000 νέους κάτω των 27 ετών τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους.
Θα επιτρέπει απεριόριστες μετακινήσεις με τα τρένα TER και Intercity, αλλά δεν θα περιλαμβάνει τα τρένα υψηλής ταχύτητας TGV.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο πρόεδρος Emmanuel Macron, κατά τη διάρκεια συνέντευξης, δεσμεύθηκε να προχωρήσει στην καθιέρωση ενός εθνικού σιδηροδρομικού πάσου.
Η αρχική πρόταση προέβλεπε να είναι παρόμοιο με το εισιτήριο Deustchlandticket που επιτρέπει απεριόριστες μετακινήσεις σε όλα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς με 49 ευρώ ανεξαρτήτως ηλικίας στη Γερμανία. Το εισιτήριο σημείωσε επιτυχία με περισσότερες από τρία εκατομμύρια πωλήσεις από την κυκλοφορία του.
Το γαλλικό εισιτήριο, ωστόσο, αντιμετώπισε γρήγορα προβλήματα με ορισμένους περιφερειακούς δημάρχους να επικρίνουν την έλλειψη λεπτομερούς σχεδιασμού και την προσφορά του κράτους να χρηματοδοτήσει το 80% του κόστους, το οποίο υπολογίζεται σε 15 εκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον ο αποκλεισμός της περιφέρειας Ιλ ντε Φρανς (η πολυπληθέστερη στη Γαλλία) προκάλεσε επίσης απογοήτευση.
“Για να ταξιδέψουν στη Γαλλία, οι νέοι θα πρέπει στη συγκεκριμένη περιοχή να προμηθευτούν ένα επιπλέον εισιτήριο αξίας έως 16 ευρώ, προκειμένου να μπορούν να μεταβούν σε άλλες περιφέρειες”, ανακοίνωσε η περιφέρεια Hauts-de-France, η οποία περιλαμβάνει τη Λιλ και το Καλαί.
Παρά τις ανησυχίες, οι περιφερειακές αρχές έχουν πλέον συμφωνήσει με τα σχέδια. Αρχικά το πάσο θα εφαρμοστεί πιλοτικά για έναν χρόνο, αλλά υπάρχουν ελπίδες για παράταση και επέκτασή του στο μέλλον.
Τα τρένα TER συνδέουν τοπικούς προορισμούς εντός των γαλλικών περιφερειών και εξυπηρετούν περίπου 1,1 εκατομμύρια επιβάτες την ημέρα.
Τα δημοφιλή δρομολόγια TER περιλαμβάνουν το Μπορντό προς Αρκαχόν (το οποίο κοστίζει περίπου 13 ευρώ) και τη Μασσαλία προς Τουλόν (14 ευρώ). Οι μετακινούμενοι που κάνουν αυτές τις διαδρομές τακτικά θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν σημαντικά οικονομικά οφέλη με το ενιαίο πάσο.
Το περίπου τεσσάρων ωρών ταξίδι από τη Λυών στη Μασσαλία είναι μια άλλη επιλογή όπου το εισιτήριο μιας διαδρομής συχνά κοστίζει περισσότερο από την τιμή των 49 ευρώ του νέου σιδηροδρομικού πάσου.