MENU

Χρ. Δήμας: Όραμά μας ένα απρόσκοπτο δίκτυο δρόμων, σιδηροδρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε από το βήμα του Economist τις προτεραιότητες για τις υποδομές και τις μεταφορές

Για μια νέα Ελλάδα με όραμα και πολλαπλά βήματα προόδου έκανε λόγο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, από το βήμα του Economist.

Συγκεκριμένα, ο κ. Δήμας μεταξύ άλλων στάθηκε στον τομέα των μεταφορών αλλά και σε αυτόν της οδικής ασφάλειας, κάνοντας αναφορά στα μεγάλα και μικρότερα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Ελλάδα, στην αναδιάταξη του σιδηροδρόμου και στην ανανέωση του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

«Το όραμά μας είναι σαφές: ένα απρόσκοπτο δίκτυο δρόμων, σιδηροδρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων που συνδέει κάθε γωνιά της ηπείρου μας, προσφέροντας πιο πράσινες, ταχύτερες, ασφαλέστερες και πιο αποτελεσματικές μεταφορές για επιβάτες και εμπορεύματα» τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Η πρόοδος των μεταφορών και τα έργα αποκατάστασης μέχρι στιγμής

  • Υπογραφή συμβάσεων για οδικά και σιδηροδρομικά έργα, ύψους  1,35 δισ. ευρώ, αποκατάστασης σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα από Daniel και Elias.
  • ΒΟΑΚ: Στον Βόρειο Οδικό ‘Αξονα της Κρήτης λειτουργούν εργοτάξια στα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος και προχωρά η συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο.
  • Πάτρα- Πύργος: Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου θα ολοκληρωθεί το 2025. Τα πρώτα 65 χιλιόμετρα μέχρι τα τέλη Ιουλίου, τα υπόλοιπα δέκα μέχρι το τέλος του έτους.
  • Ε65: Ο Ε65 είναι ένας πολύ σημαντικός αυτοκινητόδρομος, καθώς ενώνει την Κεντρική Ελλάδα με την Εγνατία Οδό. Θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως του χρόνου τέτοια εποχή, και πιο συγκεκριμένα το τμήμα που συνδέει την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό.
  • Γραμμή 4: Η Γραμμή 4 «ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ» – «ΓΟΥΔΗ» είναι ένα καθοριστικό έργο για τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, καθώς προβλέπει τη λειτουργία 15 νέων σταθμών στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας.
  • Μετρό Θεσσαλονίκης: Το πιο εμβληματικό αστικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, τέθηκε σε λειτουργία και μέχρι τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους θα προστεθούν 5 επιπλέον σταθμοί στο υπόγειο δίκτυο.
  • Καστέλι: Εχει προχωρήσει σε ποσοστό άνω του 40% και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.
  • Flyover: Προχωρά με πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς και με την ολοκλήρωση του θα λύσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο στη Θεσσαλονίκη. 
  • Αρδευτικά και Αντιπλημμυρικά Έργα: Σε όλη την επικράτεια κατασκευάζονται αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα ζωτικής σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες, που υποστηρίζουν την οικονομική δραστηριότητα και ενισχύουν την αντιπλημμυρική θωράκιση (επανέναρξη  του φράγματος στον Ασωπό Κορινθίας, τον Μάιο η υπογραφή συμβάσεων για τον Μπραμιανό στην Κρήτη, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στη Μεσσηνία, την Αιτωλοακαρνανία, τη Λέσβο, το Ρέθυμνο και την Αττική, έργα άρδευσης στην Αργολίδα, την Ημαθία, τη Φθιώτιδα, τη Χαλκιδική, τις Σέρρες, την Καστοριά, τη Λάρισα, τα Τρίκαλα, τη Μαγνησία και την Κορινθία).
  • Διατήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής: Στην πρόθεσή μας είναι να θέσουμε άμεσα σε εφαρμογή ένα μητρώο κρίσιμων υποδομών. Ένα μητρώο για γέφυρες σε όλη τη χώρα, φράγματα και σήραγγες.
    Σε στενή συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, υλοποιείται το έργο «Έξυπνες Γέφυρες», με στόχο την αναβάθμιση οδικών γεφυρών σε όλες τις περιοχές, καθώς και 100 σιδηροδρομικών γεφυρών, με καινοτόμες μεθόδους και σύγχρονα εργαλεία.
  • Σιδηρόδρομος: Αναδιαμόρφωση σιδηροδρόμου: Μέσα στο Μάιο θα κατατεθεί στη Βουλή. Απαιτείται συστηματική, επίμονη και μακροπρόθεσμη προσπάθεια. Έχει ήδη παρουσιαστεί η Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα, με έναν νέο, ενιαίο, σύγχρονο δημόσιο φορέα, που αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής. Προφανώς, η ορθή και εκτεταμένη αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας, η εφαρμογή πρακτικών διαχείρισης του ιδιωτικού τομέα, η επανεκπαίδευση και η ενημέρωση των εργαζομένων αλλά και η επιβολή κυρώσεων όταν είναι απαραίτητο αποτελούν μέρος αυτού του σχεδίου εκσυγχρονισμού.
  • Δρομολογείται η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους σιδηροδρομικούς Διαδρόμους, όπως οι «3 Θάλασσες», δηλαδή η «Βαλτική Θάλασσα – Μαύρη Θάλασσα – Αιγαίο Πέλαγος», καθώς και η «Δυτική Βαλκανική – Ανατολική Μεσόγειος». Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουμε απορροφήσει, για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες, 1,5 δισ. ευρώ, για:
    – την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Κεντρικής Ελλάδας,
    – την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στη Μακεδονία,
    – την κατασκευή νέας ενιαίας γραμμής που θα συνδέει το λιμάνι της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο
    – και την αναβάθμιση του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης.
  • Λεωφορεία: Νέα οχήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – 950 λεωφορεία μέχρι τέλους του χρόνου και νέος διαγωνισμός 
  • Ανανέωση του στόλου των δημόσιων λεωφορείων: Ήδη, εκατοντάδες νέα οχήματα, κυρίως ηλεκτρικά λεωφορεία, κυκλοφορούν στην Αθήνα, με αναμενόμενο συνολικό αριθμό 950 εντός του 2025.Επιπλέον, έχει προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για την προμήθεια περισσότερων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
  • «Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Βρίσκονται σε εξέλιξη, με σημαντικές επιδοτήσεις για ιδιώτες και εταιρείες 4 σχετικά – πιο ευέλικτα τον τελευταίο χρόνο – προγράμματα. Ήδη, η συνολική επιδότηση για την αγορά 19.000 οχημάτων τα τελευταία 2 χρόνια ανέρχεται σε 52 εκατ. ευρώ. Τα  δημόσια διαθέσιμα σημεία φόρτισης, από 73 το 2019, αυξάνονται τώρα σε 6.700.
  • ΣΒΑΚ: Επίσης ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον βιώσιμο σχεδιασμό των συστημάτων μεταφορών, εισάγοντας – μεταξύ άλλων – Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ως το κύριο εργαλείο σχεδιασμού για τους δήμους και τις περιφερειακές αρχές.
  • ΚΟΚ: Ενίσχυση οδικής ασφάλειας σε όλη την χώρα -ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Μεταξύ των πρωτοβουλιών  

  • Εκσυγχρονισμός του πλαισίου κυρώσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Ίδρυση του Εθνικού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας.
  • Ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και αποτελεσματική είσπραξη των προστίμων.

Κλείνοντας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, αναφέρθηκε στη στενή συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, για την εξασφάλιση πηγών χρηματοδότησης και χρηματοδοτικών μέσων, αξιοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών κονδυλίων, με τη συμμετοχή και τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα, μέσω παραχωρήσεων και Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Σχετικά Άρθρα