MENU

Αύξηση 0,9% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ στο 9μηνο του 2025 – Σταθερά ανοδική πορεία για ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα

Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37%, από 46,8%

Αύξηση 0,9% καταγράφεται στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της ΕΕ στο πρώτο 9μηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, όπως μαρτυρούν επίσημα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Σύνδεσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Βασικός συντελεστής αυτής της εξέλιξης, η κυκλοφορία νέων μοντέλων, η πώληση των οποίων μόνο τον Σεπτέμβριο σημείωσε αύξηση 10%, ενώ οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία παρέμειναν σταθερές με 16,1% από την αρχή του έτους, εξακολουθώντας να είναι χαμηλότερες από τον ρυθμό που απαιτείται σε αυτό το στάδιο της μετάβασης. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα παρέμειναν η πιο δημοφιλής επιλογή τύπου ισχύος μεταξύ των αγοραστών.

Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας

Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 16,1% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό βασικό ποσοστό του 13,1% τον Σεπτέμβριο του 2024 από την αρχή του έτους. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,7% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37%, από 46,8% την ίδια περίοδο το 2024.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, ταξινομήθηκαν 1.300.188 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, καταλαμβάνοντας το 16,1% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 62% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, σημείωσαν αύξηση: η Γερμανία (+38,3%), το Βέλγιο (+12,4%) και η Ολλανδία (+3,9%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε μικρή πτώση 0,2%, παρά την και πάλι αύξηση 11,2% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο του 2025.

Τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2025 για την περίοδο από την έναρξη ισχύος έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν στις 2.793.079 μονάδες, λόγω της ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+28,8%), Ισπανία (+28,1%), Γερμανία (+10,6%) και Ιταλία (+9,2%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 34,7% της συνολικής αγοράς της ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με δυνατότητα plug-in συνεχίζουν να αυξάνονται, φτάνοντας τις 722.914 μονάδες κατά την ίδια περίοδο. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Ισπανία (+105,2%), η Γερμανία (+63,9%) και η Ιταλία (+72,6%). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα plug-in αντιπροσωπεύουν πλέον το 9% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 6,9% πέρυσι.

Η ετήσια διακύμανση τον Σεπτέμβριο του 2025 έδειξε αύξηση 20% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και 15,9% για τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα επαναφόρτισης κατέγραψαν τον έβδομο συνεχόμενο μήνα συνεχούς ισχυρής ανάπτυξης με αύξηση 65,4%.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 18,7%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατακόρυφα κατά 32,8%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,5%), την Ιταλία (-16,6%) και την Ισπανία (-13,2%).

Με 2.234.058 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 27,7% από 34,4% την ίδια περίοδο πέρυσι. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 24,7%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να διαμορφωθεί στο 9,3% για τον Σεπτέμβριο του 2025 από την αρχή του έτους. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή του Σεπτεμβρίου 2025 έδειξε μείωση 7,8% για τη βενζίνη και 14,3% για το ντίζελ.

Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 16 μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.

Σχετικά Άρθρα